2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه کوکوی ماهی سالمون

طرز تهیه کوکوی ماهی سالمون

یکی از غذاهای خوشمزه ای که با ماهی سالمون می توانید درست کنید کوکوی ماهی است.

دوات آنلاین -متخصصان تغذیه همیشه به مصرف مرتب ماهی و غذاهای دریایی تاکید دارند اما شاید بعضی ها به خاطر تکراری شدن این غذا کمتر سراغ آن بروند در حالی که با ماهی غذاهای متعدد و متنوعی می توان تهیه کرد که یکی از آنها کوکوی ماهی سالمون است.

 

مواد لازم برای کوکوی ماهی

به نوشته همشهری شما برای پخت این غذای دریایی برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

کنسرو سالمون: ۶۰۰گرم

ذرت فریز شده: یک پیمانه

پودر سوخاری: 1.2پیمانه

سس تارتار: ۵قاشق غذاخوری

جعفری خردشده: یک‌قاشق غذاخوری

پوست لیمو رنده‌شده: یک‌قاشق چای‌خوری

آب‌لیمو تازه: یک‌قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: به مقدار لازم

روغن زیتون: ۳قاشق غذاخوری

کوکوی ماهی سالمون را چطور درست می کنند

دستور پخت کوکوی ماهی سالمون در فر

فر را با دمای ۲۰۰درجه سانتی‌گراد روشن کنید. کنسروهای سالمون را در یک ظرف بزرگ خالی کنید.

 

فیلم: آموزش تهیه کتلت ماهی

 

ذرت فریز شده را از مدتی قبل بیرون بگذارید و وقتی کمی گرم شد دانه‌هایش را از هم جدا کنید. دانه‌های ذرت، تخم‌مرغ، ۳قاشق پودر سوخاری، ۳قاشق سس تارتار، جعفری خردشده و پوست لیمو رنده شده را به ماهی سالمون اضافه و همه مواد را با هم مخلوط کنید. مایه را به ۸قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل دایره دربیاورید.

 

کوکوها را حدود ۵دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شوند. در این مدت، سس را تهیه کنید. 2قاشق سس تارتار را با آب‌لیموی تازه، یک‌قاشق غذاخوری آب و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری آویشن و مقداری فلفل‌سیاه هم بزنید.

 

پودر سوخاری را در ظرف کم‌عمقی ریخته و کوکوهای سالمون را به پودر سوخاری آغشته کنید. روغن زیتون را در تابه‌ای داغ کرده و کوکوی سالمون را در آن سرخ کنید تا دو‌طرف آنها طلایی‌رنگ شود. حال، تابه را به فر منتقل کنید و 8-6 دقیقه دیگر صبر کنید تا کامل پخته شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.