2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه و خواص ماهی ساردین

طرز تهیه و خواص ماهی ساردین

ماهی ساردین را چطور درست کنیم؟ این ماهی چه خاصیت هایی دارد و برای چی خوب است؟

دوات آنلاین -یکی از بهترین ماهی‌های معروف جنوب، ماهی ساردین است. این ماهی کوچک جثه غنی از روغن است. ماهی ساردین زیاد استخوان دارد اما استخوان‌های آن به هیچ وجه آزار دهنده نیست. حتی توصیه می‌شود ماهی‌هایی  مانند ساردین را همراه با استخوان میل کنید؛ زیرا این استخوان‌های ترد و نرم، سرشار از کلسیم هستند.

 

خواص ساردین چیست

خراسان با مقدمه بالا نوشت: مصرف ماهی ساردین نقش موثری در کاهش وزن و کنترل سوخت و ساز بدن دارد. ضربان قلب را تنظیم می‌کند و موجب جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی می‌شود و به تنظیم سطح قند خون نیز کمک می‌کند.

ماهی ساردین را چطور درست می کنند

روش‌های پخت ماهی ساردین

ساردین معمولاً در‌اندازه‌های کوچک یافت می‌شود، از این رو برای سرخ کردن یا پختن در فر زیاد مناسب نیست اما می‌توانید با ساردین سوخاری یا ساندویچ کوکوی ماهی تهیه  کنید.

 

فیلم: طرز تهیه ماهی قزل آلای رستورانی

 

همچنین می‌توان به جوشاندن، کباب کردن روی زغال و بخارپز کردن به عنوان روش‌های پخت آن اشاره کرد.  برای این که استخوان‌های ماهی اذیت‌تان نکند، می‌توانید بعد از بخارپز کردن، استخوان‌ها را جدا یا ماهی را در چرخ گوشت کاملا خرد کنید و بعد از سرخ  یا سوخاری کردن، کاملا بجوید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.