2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
محیا دهقانی درباره بازی در نقش نجلا چه گفت

محیا دهقانی درباره بازی در نقش نجلا چه گفت

محیا دهقانی در فصل دوم سریال نجلا بازیگر نقش اصلی است، نقشی که پیش از این سارا رسول زاده ایفاگر آن بود و دهقانی برای حضور در قالب این شخصیت کاری دشوار پیش رو داشت.

دوات آنلاین -تغییر نقش نجلا در فصل دوم این سریال از جمله اتفاقاتی بود که با واکنشهایی از سوی مخاطبان مواجه شد. بینندگانی که سارا رسول زاده را در نقش این دختر جنوبی دیده بودند نگران این بود که محیا دهقانی نتواند این نقش را با همان ظرافت ها بازی کند اما با پخش این سریال معلوم شد دهقانی نیز بازیگری بسیار توانا است البته هنوز خیلی ها نسبت به تغییر بازیگر اصلی سریال نجلا انتقاد دارند. دهقانی در گفت و گویی با ایرنا جزییاتی از بازی در این سریال را بازگو کرده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

محیا دهقانی بازیگر فصل دوم سریال نجلا

سکانس های سخت سریال نجلا

*از حضور در نجلا بگویید.

ابتدای بازی ام در نجلا دو سریال دیگر را هم قرارداد بسته بودم که البته تا پایان سال گذشته تمام شد. همزمانی این کارها برای من بازیگر خیلی سخت بود اما تجربه خوبی بود که دیگر آن را تکرار نمی کنم.

 

*اولین سکانس هایی که در نجلا بازی کردید کدام سکانس ها بود؟

سه روز بعد از امضای قرارداد، بازی ام در این سریال آغاز شد و اولین سکانس هایم هم سکانس های سختی بود که هیچ وقت فراموش  نمی کنم.

 

*در تهران و عراق تصویربرداری داشتید؟

بله، شش ماه در آبادان و ماه های پایانی در عراق.

 

*سکانس های سخت متعلق به کدام بخش ها بود؟

اولین سکانس هایی که بازی کردم سخت ترین سکانس هایم بود و بیشتر حال و هوای جنگی داشت. البته این را هم بگویم که اصلا سکانس راحت نداشتیم. شاید بهتر باشد بگویم راحت ترین سکانس های من سخت ترین سکانس هایی بود که تا به حال در طول مدت بازیگری ام بازی کردم.

محیا دهقانی بازیگر فصل دوم سریال نجلا

بازی به جای سارا رسول زاده

*در فصل اول سریال نجلا، سارا رسول زاده ایفاگر این نقش بود و در فصل دوم به دلایلی از ادامه همکاری انصراف داد و شما جایگزین شدید. این موضوع برایتان سخت نبود؟

اولین بار که سریال نجلا پیشنهاد شد به همین خاطر مردد بودم که آیا قبول کنم یا نه، اما خب بعد از مدتی تصمیمم را گرفتم. حقیقتش این بود که فکر کردم اگر من این نقش را بازی نکنم یک بازیگر دیگر آن را بازی می کند، چون به هر حال قرار بود بازیگر دیگری این نقش را بازی کند. من هم دیدم چه اشکالی دارد که نقش به این خوبی را بازی کنم؟

 

*فصل یک سریال را دیده بودید؟

فصل یک را ندیده بودم و فکر کردم چند سال پیش پخش شده است. در ادامه آقای تقیانی پور گفتند فصل یک را ببین. البته به دلیل نگاهی که در بازیگری برای خودم دارم دوست نداشتم ببینم.

 

*یعنی نمی خواستید رفتارهای نجلایی که شما بازی می کنید، شبیه به رفتارهای بازیگر قبلی این نقش باشد؟

نه اصلا. اما به خاطر اینکه سریع تر روابط بین آدم ها را دربیاورم سریال را دیدم. از سویی درگیر تماشا و از سویی دیگر مشغول بازی بودم.

 

*برای رسیدن به نقش نجلا چقدر از کارگردان کمک گرفتید و چقدر به متن متکی بودید؟

طی صحبت هایی که با نویسنده و کارگردان داشتم بیشتر سعی کردم نجلای جدیدی نشان دهم. یعنی به نظرم مخاطب تا قسمت ۵ را ببیند و بعد قضاوت کند و دوست داشتم اتفاق جدیدی رخ دهد.

 

*به این فکر نکردید که مخاطبین با نجلای قبلی ارتباط گرفته بودند و شاید با نجلای جدید ارتباط نگیرند؟

در هر جای دنیا وقتی بازیگر نقشی عوض می شود، دیگر پل ارتباطی مردم با او قطع می شود. حالا دیگر مهم نیست که آن بازیگر می خواهد چطور بازی کند.  من سارا رسول زاده نیستم و او هم محیا دهقانی نیست یا هر بازیگر دیگر. به هر حال مخاطب بعد از یکی دو قسمت با شخصیت ارتباط می گیرد و عادت می کند و من هم تا جایی که توانستم تلاشم را کردم که روی بازی ام در نقش نجلا مسلط باشم.

محیا دهقانی بازیگر فصل دوم سریال نجلا

شباهت محیا دهقانی به نجلا

*تا به حال دختری شبیه به نجلا را از نزدیک دیده بودید؟

نه ندیده بودم. اما فکر می کنم برای بازی در این نقش، فیلم و سریال های دهه ۷۰ در ذهنم تاثیر گذاشته بود.

 

*یکی دیگر از ویژگی های نقش نجلا، لهجه عربی او بود. چقدر در این زمینه دچار چالش شدید و اینکه ادای لهجه برایتان سخت نبود؟

اوایل که خیلی سخت بود و با کمک مشاور لهجه در چند جلسه پیش رفتیم و بعد از آن تسلط نسبی و کاملی بدست آوردم. از سویی بیشتر تلاش کردم تا نجلا را آبادانی اش کنم تا عربی و جالب است بدانید حتی وقتی دو روز تعطیل می شدم و سر کار نمی رفتم، لهجه و نقشم یادم می رفت و به محض گریم شدن و لباس پوشیدن همه چیز دوباره نجلا می شد.

 

داستان فصل دو این سریال، از پیچیدگی های بسیاری برخوردار است، ماجرای حصر آبادان و اتفاقاتی که در آن سال ها در اهواز رخ داد این پیچیدگی را بیشتر هم می کند.

 

اگر بخواهیم فصل دو را با فصل یک قیاس کنیم همین الان می توانم فصل یک را در یک خط برای شما تعریف کنم اما برای فصل دو در هر قسمت خرده داستان هایی داریم که همین پیچیدگی هایی در داستان ایجاد می کند.

 

*با توجه به اینکه داستان نجلا در دهه ۵۰ و ۶۰ می گذرد و شما در آن زمان حضور نداشتید، این نقش چقدر برای خودتان جذابیت داشت؟

جنگ حتی در تصور هم بغض می آورد و نیازی نیست که آن را از نزدیک دیده و لمس کرده باشید. چون به اندازه نیاز فیلم و سریال از جنگ دیدیم و حتی الان هم بازخوردهایش را در اجتماع می بینیم. به نظرم نجلا الان یک فریم از قاب عکسی در سال ۵۸ را نشان دهد که مردم در آن زمان در چه شرایطی بودند. با این حال به عنوان یک بازیگر از بازی کردن در این سریال خیلی لذت بردم و شاید اولین سریالی بود که روزهایی که آفیش نبودم دلم برایش تنگ می شد.

 

شاید چون اولین کار طولانی ام در نقش محوری است. انگار نصف وجودم را در نجلا جا می گذارم و می آیم خانه.

 

*چقدر نجلا شبیه به خودتان است؟

یک دنده بودن و احساسی بودنش تا حدودی شبیه به خودم است.

 

*بخشی از این سریال در فضای روزهای جنگ می گذرد، بازی کردن در چنین فضایی برایتان چطور بود؟

آن قدر بمب در کنارمان منفجر می شد که وقتی سرکار می رفتم مادرم می گفت حداقل در گوشت پنبه ای بگذار که آسیب نبیند. اما در کل کارهای جنگی را دوست دارم و هر چه کار برایم سخت تر باشد لذت بخش تر است چون برایش تلاش می کنم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/11/06
اصلا خانم دهقانی تو سریال نجلا خوب بازی نکردن وقتی نقش اصلی سریال خوب نباشه سریال اصلا خوب نمیشه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.