2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چرا بازیگر نقش نجلا در فصل دوم تغییر کرد

چرا بازیگر نقش نجلا در فصل دوم تغییر کرد

محیا دهقانی در فصل دوم سریال نجلا عهده دار نقشی است که در فصل اول سارا رسول زاده آن را بازی می کرد.

دوات آنلاین -تغییر بازیگر اصلی سریال نجلا در فصل دوم اتفاقی بود که برای بسیاری غیرمنتظره بود.  سارا رسول زاده که در زمان حضور در این نقش چهره ای جدید بود، به خوبی توانسته بود نجلا را بازی و مخاطب را با خود همراه کند اما او در فصل دوم حضور ندارد.

 

تغییر بازیگران نقش اصلی یک سریال شاید چندان مرسوم نباشد اما اتفاق بی سابقه ای نیز نیست. نمونه شاخص آن را در سریال بچه مهندس شاهد بودیم. بعد از این که همه روزبه حصاری را به عنوان جواد جوادی در فصل سوم پذیرفتند او در فصل چهارم حضور نیافت و محمدرضا رهبری این نقش را برعهده گرفت. حالا نیز محیا دهقانی نجلای جدید شده است.

 

دلیل جایگزینی بازیگر در سریال نجلا

خراسان نوشت: معمولا بازیگران به دلیل اختلاف بر سر مسائل مالی، تداخل کاری یا به توافق نرسیدن با تهیه‌کننده و کارگردان درباره مسائل مختلف، در فصل دوم یا سوم سریالی از آن پروژه جدا می‌شوند اما درباره سریالی مانند «گیسو» موضوع فرق می‌کرد. به دلیل حضور مهناز افشار در خارج از ایران و حواشی وی، سازندگان ناچار بودند با تغییر قصه، بازیگر دیگری را جایگزین او کنند.

 

علت جدایی روزبه حصاری از «بچه مهندس» به صورت شفاف و روشن اعلام نشد. سعید سعدی تهیه‎‌کننده سریال در متن انتشار خبر جدایی این بازیگر، «درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای» را دلیل این اتفاق اعلام کرد. حصاری هیچ واکنشی نشان نداد و مدتی بعد در ویژه‌برنامه نوروزی «فرمول یک» گفت که تمایل ندارد درباره این موضوع صحبت کند. در سریال «نجلا» نیز فعلا دلیل جدایی سارا رسول‌زاده و جایگزین شدن محیا دهقانی مشخص نیست و تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگو با صبا، فقط از وقوع این تغییر خبر داده است.

 

شباهت بچه مهندس و نجلا

در هردو سریال «نجلا» و «بچه مهندس» به جای بازیگر اولیه سریال از چهره‌هایی استفاده شد که چندان پرکار نبوده‌اند. محیا دهقانی که قرار است نقش «نجلا» را به جای رسول‌زاده ایفا کند، مجموعه «قهر و آشتی»، «پایتخت 4» و «همبازی» را در کارنامه سریال‌های تلویزیونی خود دارد. «قهر و آشتی» و «همبازی» سریال‌های پربیننده‌ای نیستند و احتمالا مخاطبان این بازیگر را با نقش «سوسن» در «پایتخت 4» به یاد دارند. محمدرضا رهبری که با سریال «میوه ممنوعه» شناخته می‌شود، نیز بیشتر نقش‌های فرعی را در سریال‌های تلویزیونی بازی کرده است. هانیه توسلی که به جای مهناز افشار در «گیسو» ایفای نقش کرد، موردی استثنا ست.

عکسی از سریال نجلا

تغییر بازیگر چه تاثیری دارد

طبیعی است که تغییر بازیگر نقش اصلی یک سریال، آن مجموعه را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد اما این موضوع به کیفیت قصه سریال در فصل جدید و بازی چهره جدیدی نیز که به پروژه اضافه می‌شود، بستگی دارد. هنوز بازی محیا دهقانی را در نقش شخصیت «نجلا» ندیده‌ایم و نمی‌توان قضاوت کرد، اما سازندگان سریال تلاش کرده‌اند از جهت ظاهری، بازیگری را جایگزین سارا رسول‌زاده کنند که تا حدی به او شباهت داشته باشد.

 

حضور محمدرضا رهبری به جای روزبه حصاری نیز لطمه مهمی به «بچه مهندس» نزد و طولی نکشید که مخاطبان او را به عنوان شخصیت «جواد» پذیرفتند. با این حال غیبت مهناز افشار و جایگزینی هانیه توسلی تاثیر منفی بر سریال «گیسو» داشت. سناریوی جراحی پلاستیک «گیسو»، غیرمنطقی و غیرقابل باور بود و واکنش منفی مخاطبان را به دنبال داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
نا‌شناس 1401/02/09
بنظرم هردو بازیگر نقششون عالی بود و اولاش شاید تو ذهنمون جا نیفتاده بود که نجلا تغییر کرده و نجلا خیلی عالیییی بود و هم خانم رسول زاده و خانم دهقانی ی بازیگر عالییی بودن و بگید که با رفتن خانم رسول زاده نجلا بی ذوق شد اصلا درست نیست و اینکه عبد بره واقعااااا بد میشه اصلا ابهت فیلم ب عبده😂 و بنظرم دارن فیلمو الان خیلی کش میدن 😐بابا بشه دیگه هی اون قهر میکنه هی اون قهر میکنه این میاد ناز میکشه اون میاد ناز میکشه داستانو انقد چیپ نکنید دیگه ولی بازیگرا عالین فقط نویسنده انقد داستانو چیپ نکنه
ناشناس 1401/02/05
من تا حالا هنرپیشه جدید وانقدر قدرتمند مثل رسول زاده ندیده بودم. عین نقش زن های عرب غیور رو بازی کرد. انگار از بچگی تو عربها بزرگ شده سارا رسول زاده خیلی محکم و قوی نقشش رو بازی می‌کرد ولی محیا دهقانی خیلی بی روح بازی می کنه به هر حال موفق باشن
ناشناس 1401/01/21
به نظر من که مث هم بازی میکنن وه فرقی نداره فیلم بازم جذابه نقش نجلا رو منظورمه هردو عین هم بازی میکنن با تشکر از کارگردان
ح ا 1401/01/17
خوب شداولش گیرا نبود جا افتا الان
ناشناس 1401/01/14
باتعقییر دادن بازیگراصلی یک سریال به بیننده بی احترامی میشه وجذابیتی برای ببینده نخواهد داشت
ناشناس 1401/01/13
نجلا دو‌ بهتر بازی میکنه اشک ریختنش خیلی طبیعیه اگه نجلا یک بود دو سارا رسول زاده بود باز ایراد میگرفتن چون به قبلی عادت کرده بودند طبیعیه
جابر 1401/01/11
تهیه کننده یاکارگردان بایدبه شعوربیننده احترام قائل شوندبانیاوردن بازیگراصلی خانم رسول زاده درسریال نجلا لطمه بزرگی به سریال زده شده وحس اشتیاق برای دیدن سریال ازبین رفت گاش این سریال بانجلای اصلی ساخته میشدداستان سریال هم کشدارشده ودیگرتمایلی به دیده شدن نداره
موسوی 1401/01/07
نجلایک جذاب‌تر پرتوانتربازی میکردو بیننده رو جذب خود میکردولی افسوس که اینهمه زحمت کشیدی ولی خراب کردی آقای کارگردان
ناشناس 1401/01/07
محیا دهقانی هرچقدر هم خوب بازی کنه نمی تونه شبیه سارا رسول زاده بازی کنه.یا باید خودشو میاوردن یا کلا نمی ساختند.
ناشناس 1401/01/05
نجلای ۲ اصلا جذاب نیست و غیر قابل وقت گذاشتن برای دیدن نقش نجلا هم همون قبلی خوب بود متاسفم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.