2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی مرتضی ضرابی بازیگر نقش سرابی، شیطان در سریال او یک فرشته بود

بیوگرافی مرتضی ضرابی بازیگر نقش سرابی، شیطان در سریال او یک فرشته بود

نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود یکی از نقش های به یاد ماندنی مرتضی ضرابی است. با زندگینامه این هنرمند آشنا شوید.

دوات آنلاین -مرتضی ضرابی در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده اما شاید یکی از مهم ترین نقش های او نقش سرابی یا شیطان در سریال او یک فرشته بود، باشد. بیوگرافی این هنرمند در ادامه آمده است.

مرتضی ضرابی بازیگر نقش سرابی، شیطان در سریال او یک فرشته بود

شروع به کار مرتضی ضرابی

مرتضی ضرابی متولد سال 1335 است و در تهران به دنیا آمده است. او بازیگری را از سال 1353 در کارگاه نمایش شروع کرد و از سال 1361 نیز وارد حرفه گریم شد و در صدا و سیما آغاز به کار کرد و اکنون بازنشسته صدا و سیما است.

 

او علاوه بر بازیگری و چهره پردازی، سابقه طراحی دکور نیز دارد. خودش درباره فعالیت های هنری اش گفته: من کار خودم را با تئاتر شروع کردم و بعد به تلویزیون آمدم. اواخر دهه پنجاه در رادیو و تلویزیون یک بخش با عنوان کارگاه نمایش وجود داشت که من در آنجا فعالیت می‌کردم. بعد از انقلاب چون میزان تولیدات سازمان زیاد شد، بیش از بازیگر به عوامل فنی نیاز داشتند؛ من چون در گریم  هم دوره‌های آموزشی را گذرانده بودم به این بخش آمدم.

 

فیلم ماموریت تولید سال 1365 اولین تجربه سینمایی ضرابی به عنوان بازیگر است البته 5 سال قبل از آن در سریال مثل آباد به کارگردانی رضا ژیان در نقش مار بازی کرده بود.

 

ضرابی در این سال ها در تئاتر نیز روی صحنه رفته و کارهای مهمی انجام داده است.

مرتضی ضرابی بازیگر نقش سرابی، شیطان در سریال او یک فرشته بود

فیلم ها و سریال های مرتضی ضرابی

فهرست فیلم هایی که ضرابی به عنوان بازیگر در آنها حضور داشته بسیار بلندبالا است. دزد عروسک ها، پرده آخر، تحفه هند، دختری با کفش های کتان، بوی کافور، عطر یاس، قاعده بازی، بعد از ظهر سگی سگی و ... از جمله کارهای او است. فیلم سارهای ناکوک تولید سال 98 آخرین فیلم سینمایی است که ضرابی تاکنون در آن بازی کرده است.

 

ضرابی در تلویزیون نیز کارنامه پرباری دارد. محله بروبیا، محله بهداشت، سریال مدرس و ... از جمله سریال های مطرح این بازیگر است. ضمن این که او در چندین تله فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

 

بازی در نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود

مرتضی ضرابی در سال 84 با پیشنهاد علیرضا افخمی در سریال او یک فرشته بود در قالب نقشی جلوی دوربین رفت که به یکی از بهترین نقش های او تبدیل شد. مردی به نام سرابی در این سریال یک شیطان است که افکار پلیدی دارد. ضرابی این نقش را به زیبایی هر چه تمام تر ایفا کرد. او پس از آن در چند تله فیلم نیز به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن در سریالی حضور نیافت تا این که در سال 98 در مجموعه حمایت های کمال جلوی دوربین رفت اما همچنان خیلی ها این هنرمند را با همان نقش شیطان به یاد می آورند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.