2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز استفاده از پوست پرتقال و لیمو در انواع غذاها

طرز استفاده از پوست پرتقال و لیمو در انواع غذاها

استفاده از پوست مرکبات در غذا چه فایده هایی دارد و ترفندهای این کار چیست؟

دوات آنلاین -پوست رنگی مرکبات می‌تواند بوی دلپذیری را به غذایتان بدهد. این روزها هم که پرتقال و لیمو مهمان همیشگی خانه‌هاست  می‌توانید کمی حوصله به خرج دهید تا با پوست پرتقال و لیمو یک شیشه از بوی بهشت را در خانه‌تان داشته باشید. به طور معمول یک پرتقال یا لیموی متوسط ​​حدود یک قاشق غذاخوری زست(پوست) می‌دهد.

 

پوست کندن پرتقال و لیمو

خراسان نوشت: لیمو و پرتقال را به کمک برس میوه خوب بشویید و خشک کنید. به وسیله یک رنده ریز می‌توانید پوست لیمو و پرتقال را بگیرید. باید طوری از رنده استفاده کنید تا فقط پوست رنگی این مرکبات(بیرونی‌ترین بخش آن) جدا شود. چاقو، رشته‌کن و پوست‌کن هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد و تنها تفاوتش این است که نوارهای بزرگ‌تری به شما می‌دهد و استفاده از آن حوصله بیشتری می‌خواهد.

 

پوست لیمو در غذا

پوست لیمو را می‌توان بلافاصله به غذای پخته شده، ماست، سس سالاد، پاستا ،کیک‌ها و شیرینی‌ها اضافه کرد.

 

اسید موجود در پوست لیمو طعم غذا را زنده‌تر می‌کند. متعادل کردن طعم‌های شور و شیرین یکی دیگر از نقش‌های پوست لیموست.

 

بیشتر بخوانید: غذاها را چطور بپزیم که خاصیت شان از بین نرود

 

از آن جا که پوست مرکبات حاوی روغن‌های بیشتری است، طعم‌ و رنگ روشن‌تر و شدیدتری نسبت به آب میوه دارد، بدون این که ترشی اسید آن دهان را جمع کند.

پوست پرتقال و لیمو را چطور در غذا بریزیم

خشک کردن پوست مرکبات

استفاده از زست(پوست خشک ) لیمو و پرتقال هرچه تازه‌تر باشد بهتر است اما اگر وقت و حوصله‌اش را ندارید، می‌توانید رنده پوست رنگی چند لیمو و پرتقال را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار یا ظرف کوچک در دار در یخچال نگه‌ دارید و به مرور از آن استفاده کنید.

 

خشک کردن پوست رنگی مرکبات هم می‌تواند یکی از راه‌ها باشد اما در این روش عطر پوست مرکبات کمتر از زست تازه است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.