2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مرگ غم انگیز زن فداکار هنگام نجات کودک همسایه

مرگ غم انگیز زن فداکار هنگام نجات کودک همسایه

این زن برای نجات کودک خردسال همسایه وارد آتش شد و خودش در نهایت جان باخت.

دوات آنلاین -زن فداکار لردگانی که به‌دنبال آتش‌ گرفتن خانه همسایه، برای نجات کودک 11ماهه آنها به دل آتش زده بود بر اثر سوختگی جان باخت و پیکر او در میان جمعیت انبوهی از همشهریانش تشییع شد.

 

همشهری نوشت، اعظم اسابه 31ساله مادر 3فرزند بود که از چهارم اسفندماه و به‌دنبال صدمات شدید ناشی از سوختگی در بیمارستانی در شیراز بستری بود.خانواده اعظم از چند سال قبل به همراه خانواده‌ای دیگر از بخش فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای کار و زندگی راهی روستای بزباز در حوالی شهرستان عسلویه شده بودند و در همسایگی هم زندگی می‌کردند. طبقه پایین خانه همسایه مغازه‌ای بود که تعدادی کپسول گاز ال‌پی‌جی در آنجا نگهداری می‌شد و وجود همین کپسول‌ها بود که باعث حادثه‌ای هولناک شد.

 

روز حادثه

عصر چهارم اسفند ماه بود که صدای انفجاری هولناک ساکنان روستای بزباز را به وحشت انداخت. انفجار در همان مغازه‌ای رخ داده بود که در طبقه بالای آن، خانواده همسایه زندگی می‌کردند. کپسول ال‌پی‌جی به‌دلیل نشتی گاز به‌ناگاه منفجر شده بود و شعله‌های آتش در چشم‌برهم‌زدنی ساختمان را در برگرفته بود. خانه همسایه شعله‌ور شده بود و این در حالی بود که زن همسایه به همراه فرزندان خردسالش در خانه بودند. اعظم که می‌‌دانست جان آنها در خطر است به طرف خانه همسایه دوید و خود را به آنجا رساند. در همین هنگام بود که پدر خانواده نیز سر رسید و آنها تلاش کردند بچه‌ها را از خانه بیرون ببرند. اعظم به سمت کودک 11ماهه خانواده دوید و او را در آغوش گرفت اما در همین هنگام اجاق گازی که پشت سر آنها بود شعله‌ور شد و آتش هر دوی آنها را به کام خود برد.

 

به‌گفته مرد همسایه، اعظم را دیدم که کودک 11ماهه‌ام را در آغوش گرفته بود و می‌خواست او را با خودش به بیرون از خانه ببرد. اما در همین هنگام آتش از پشت سر آنها شعله‌ور شد. با دیدن این صحنه به طرف آنها پریدم که نجاتشان دهم اما شعله‌ها آنقدر زیاد بود که از دستم کاری ساخته نبود. با این حال لحظاتی بعد و با کمک بقیه اهالی موفق شدیم هم اعظم و هم کودک 11ماهه‌ام را از خانه بیرون ببریم و هر دوی آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

زن فداکار لردگانی

جدال با مرگ

کودک 11ماهه دچار بیش از 40درصد سوختگی شده و حالش وخیم بود اما با این حال زنده بود و نفس می‌کشید. زن فداکار نیز به‌شدت دچار سوختگی شده بود که به بیمارستانی در شیراز منتقل شد. کمی بعد اما از بیمارستان خبر رسید که کودک 11ماهه بر اثر شدت صدماتی که دیده بود جانش را از دست داده است و این در حالی بود که تلاش پزشکان برای نجات جان اعظم که خود مادر 3فرزند بود ادامه داشت.

 

با گذشت زمان به‌نظر می‌رسید که حال زن فداکار رو به بهبود است و وی از خطر مرگ رهایی یافته است. او حتی می‌توانست حرف بزند و برای خانواده‌اش تعریف کرد که روز حادثه چه اتفاقی افتاد و او چطور درحالی‌که کودک 11ماهه همسایه را در آغوش داشت گرفتار شعله‌های آتش شد. در ادامه اما شرایط وی بار دیگر رو به وخامت گذاشت تا اینکه بانوی فداکار پس از حدود 2هفته جدال با مرگ جانش را از دست داد.

 

خبر درگذشت اعظم اسابه بار دیگر یادآور حادثه‌ای شد که مهرماه امسال برای نوجوان 15ساله‌ای به‌نام علی لندی در شهرستان ایذه رخ داد. این پسر نوجوان نیز در روز حادثه وقتی متوجه آتش‌سوزی در خانه همسایه خاله‌اش شد برای نجات مادر و دختری که در آنجا سکونت داشتند به دل آتش زد اما خود دچار سوختگی شدید شد و پس از چند روز جدال با مرگ در بیمارستان جانش را از دست داد.

 

بدرقه باشکوه

به‌دنبال مرگ دلخراش بانوی فداکار لردگانی، پیکر او به محل زندگی‌اش یعنی بخش فلارد شهرستان لردگان منتقل شد و در میان جمعیت انبوهی از مردمی که برای بدرقه او آمده بودند تشییع و به خاک سپرده شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.