2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پسر نوجوان جانش را فدای نجات دوستش کرد

پسر نوجوان جانش را فدای نجات دوستش کرد

دو پسر 15 ساله در حادثه ای تلخ در رودخانه ای در رشت جان باختند.

دوات آنلاین -پسر نوجوان وقتی دید دوست صمیمی‌اش در کانال آب در حال غرق شدن است برای نجات او داخل آب پرید اما خودش هم قربانی شد و غواصان پیکر بی‌جان هر دو نوجوان را یک روز بعد درحالی‌که در آغوش یکدیگر بودند کشف کردند.

 

به گزارش همشهری، عصر روز یکشنبه 25اردیبهشت‌ماه 2 پسر 15ساله به نام‌های امیرمحمد و ایلیا برای گردش به نزدیکی رودخانه کلش طالشان رشت رفتند. در این منطقه زمین‌های زراعی زیادی قرار دارد و این دو دوست صمیمی در حال گردش در آن اطراف بودند که به کانال آب رسیدند. شرجی و گرم بودن هوا 2 پسر را کلافه کرده بود و هوس آب‌تنی در کانال آب به سرشان زد. همینطور که به کانال خیره شده بودند یکی از کشاورزان بومی منطقه آنها را دید و تذکر داد که مبادا وارد آب شوند. او گفت عمق کانال و چسبندگی گل و لای کف آن، آنجا را به محلی خطرناک تبدیل کرده و حتی اگر شنا هم بلد باشند اما شنا کردن در آنجا کار خطرناکی است.

 

حادثه تلخ

با وجود تذکر این کشاورز اما ایلیا که سر نترسی داشت لباس‌هایش درآورد و داخل آب شیرجه زد اما هرچه امیرمحمد صبر کرد دوستش بیرون نیامد و خبری از او نشد. چند لحظه بعد امیرمحمد که نگران دوست صمیمی‌اش بود لباس‌هایش را درآورد و گوشی موبایلش را کنار لباس‌ها گذاشت و برای نجات جان دوستش داخل کانال آب پرید. او نمی‌توانست غرق شدن دوستش را ببیند و شروع به جست‌وجو در کانال کرد. آب کانال گل آلود بود و پیدا کردن ایلیا در آن وضعیت کار دشواری بود. اما امیرمحمد به هرقیمتی که شده توانست دوستش را پیدا کند. پسر نوجوان دوستش را در آغوش گرفت و تلاش کرد او را از آب بیرون بکشد اما نجات پسری که در حال غرق شدن بود، به همین راحتی نبود. در این شرایط هر دو پسر دست و پا می‌زدند و تلاش می‌کردند از شرایطی که در آن گرفتار شده بودند نجات پیدا کنند اما هرچه بیشتر تقلا می‌کردند یک گام بیشتر به مرگ نزدیک می‌شدند و بعد از دقایقی دچار سرنوشت تلخی شدند.

 

دقایقی از این حادثه گذشته بود که با کمک افراد بومی منطقه ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد. وقتی غواصان آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند هوا به‌تدریج در حال تاریک شدن بود و در این شرایط عملیات جست‌وجو بی‌فایده بود اما از صبح روز بعد جست‌وجو برای یافتن 2 پسر غرق شده در کانال آب آغاز شد.

 

جست‌وجو در آب گل آلود

امیر مومنی، سرتیم آب‌های خروشان هلال احمر استان گیلان که به‌عنوان یکی از اعضای تیم جست‌وجو در این عملیات حضور داشت در این‌باره به همشهری می‌گوید: چون این روزها فصل زراعی است و آب زیادی در کانال آب رها می‌شود سطح آب بالا است و محلی که این اتفاق در آنجا رخ داده عمقی در حدود 4متر دارد. از طرفی آب گل آلود و کف کانال چسبنده است و همین موضوع کار را دشوار می‌کند. با این حال من و همکاران غواصم جست‌وجو را آغاز کردیم تا اینکه ساعتی بعد من دستم به چیزی شبیه موی سر انسان برخورد کرد. خوب که دقت کردم متوجه شدم دستم به سر یکی از 2 پسر نوجوان برخورد کرده است. وقتی زیر آب رفتم پیکر بی‌جان‌شان را دیدم که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند. این نشان می‌داد که آنها تا لحظه آخر هم با یکدیگر بوده و برای نجات جان یکدیگر تلاش کرده‌اند. به این ترتیب بود که پیکرهای بی‌جان قربانیان از آب بیرون کشیده و به نیروهای انتظامی تحویل داده شد.

 

یک مرد واقعی

پیکرهای امیرمحمد و ایلیا عصر روز دوشنبه از آب گرفته شد و صبح روز سه‌شنبه آنها به خاک سپرده شدند. حالا جای خالی این دو پسر نوجوان بیشتر از گذشته در خانه‌های‌شان حس می‌شود. پدر امیرمحمد که به‌جز او حالا یک پسر 9ماهه دارد به همشهری می‌گوید: پسرم یک مرد واقعی بود. او حاضر بود برای کمک به دیگران دست به هر کاری بزند و در این حادثه هم برای نجات جان دوستش جان خود را فدا کرد.

 

او ادامه می‌دهد: آنطور که شاهدان می‌گویند پسرم قصد شنا کردن در کانال آب را نداشت اما وقتی دوستش داخل آب پرید و گرفتار شد او هم برای نجات جان دوستش داخل آب رفت و تا لحظه آخر هم با دوستش بود و حتی وقتی پیکرهای‌شان از آب گرفته شد آنها در آغوش یکدیگر بودند. مرد داغدار در ادامه می‌گوید: پسرم پیش از این هم در فعالیت‌های خیرخواهانه حضور داشت. او در طرح بهداشتی درمانی شهید سلیمانی برای مبارزه با بیماری کرونا و همچنین طرح سمپاشی مزارع کشاورزی حضور داشت. شاید به همین دلیل بود که در مراسم خاکسپاری‌اش افراد زیادی حضور پیدا کرده بودند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.