2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
زندگینامه مجید اسماعیلی داور فصل سوم عصر جدید

زندگینامه مجید اسماعیلی داور فصل سوم عصر جدید

مجید اسماعیلی در فصل سوم برنامه عصر جدید روی صندلی داوری می نشیند. بیوگرافی او را بخوانید.

دوات آنلاین -مجید اسماعیلی در فصل سوم عصر جدید روی صندلی داوری می نشیند. او جایگزین بشیر حسینی شده و شاید نسبت به سه داور دیگر یعنی امین حیایی، ژاله صامتی و کارن همایونفر کمتر شناخته شده باشد. با بیوگرافی او در ادامه آشنا شوید.

 

مجید اسماعیلی، مردی از جنس سینما

مجید اسماعیلی هم در رشته مهندسی برق تحصیل کرده و هم علوم سیاسی خوانده اما در زمینه هنر و مخصوصا سینما نیز فعال بوده است. او سابقه کارگردانی و تهیه کنندگی دارد و در این زمینه تدریس هم می کند.

 

او تهیه کنندگی ۱۰ فیلم سینمایی را برعهده داشته و به کارگردانان جوان نیز بسیار کمک کرده است. «دلشکسته» ساخته علی رویین تن، «چراغ های ناتمام» مصطفی سلطانی و «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی فیلم هایی است که اسماعیلی تهیه کنندگی آنها را برعهده داشته و هر سه تجربه اولین فیلم بلند سازندگانش محسوب می شود.

 

اسماعیلی سیمرغ بلورین هم دارد. او این جایزه را به دلیل تهیه کنندگی فیلم شاهزاده ایرانی که در سال 1384 ساخته شد، به دست آورده است. در این فیلم در این فیلم داریوش ارجمند، یوسف مرادیان، اصغر همت، ثریا قاسمی، پروانه معصومی، امیر یالنقی و ... بازی کرده اند.

بیوگرافی مجید اسماعیلی داور فصل سوم عصر جدید

فعالیت های انیمیشنی مجید اسماعیلی

اسماعیلی از جمله هنرمندانی است که در حوزه ساخت انیمیشن زحمات زیادی کشیده است. او نویسنده و کارگردان انیمیشن پادشاه آب است.  او در گفت و گو با خبرنامه دانشجویان ایران گفته: من تهیه کننده ده - پانزده فیلم سینمایی رئال هستم و دهها فیلم مستند تهیه کردم و فیلمهای کوتاه و بلند و فیلمهای داستانی و فیلمهای تلویزیونی و سریال را کار کردم ولی انیمشن با توجه به سختی هایی که دارد ریشتان را سفید می کند. انیمیشن وقتی شروع می شود تا وقتی که قابل دیدن می شود مانند بچه ای است که نبوده و بعد از سه چهارسال میتواند راه برود و حرف بزند و غذا بخورد. انیمیشن فرآیند بسیار سختی  در ایران دارد و ما در ایران بسیاری از مطالب را برای اولین بار کشف می کنیم و وقتی به آن می رسیم احساس می کنیم ما اولین کسانی هستیم که به این مشکل برخوردیم و حالا میخواهیم آنرا حل کنیم. این اتفاق باعث می شود که روند تولیدات ما بسیار پر هزینه و زمانبر باشد. البته انیمیشن در تمام دنیا همینطور است. و انیمیشنی مثل ممو را وقتی نگاه می کنید می بینید هشت سال کار دانشجویی و دو سال کار حرفه ای روی آن انجام شده است و هزار و دویست نفر در طول یک دوره دوساله به طور حرفه ای روی آن کار کرده اند. تمام انیمیشنهای جدی که در دنیا وجود دارد اگر فقط به تیتراژ آنها نگاه کنید می بینید 500- 600 عنوان آدم با تخصص هایی که حتی نمی دانیم چه هست و بعضی از این تخصص ها را اسمش را داریم و می فهمیم یعنی چه اما نمی توانیم ما به ازایی برای آن در ایران پیدا کنیم. به همین خاطر انیمیشن در ایران مراحل بسیار سختی را طی می کند. ما در مراحل ابتدایی انیمیشن حرکت می کنیم و هنوز اصناف انیمیشن شکل نگرفته و به همین خاطر برخوردها و نگاهها هنوز مناسب نیست. به همین خاطر می بینید که یک انیمیشن برای خودش یک زمان 15 ماهه تعریف می کند که به پایان برسد اما در عمل دوبرابر طول می کشد. یا از روز اتمام یک انیمیشن تا روز نمایش آن میتوان 20- 30 درصد به کیفیت آن افزود. البته در دنیا هم به همین صورت است و بزرگان انیمیشن دنیا می گویند: تولید انیمیشن شروع می شود ولی هیچ وقت پایان پیدا نمی کند. فقط یک جایی برای اینکه نمایش داده شود روند تولید متوقف می شود و نمایش داده میشود والا مدام در عرصه انیمشن میتوان به کیفیت اثر افزود. این پویش و تعالی و نیاز به نگاههای نو در انیمیشن دیده میشود.

 

داوری در فصل سوم عصر جدید

سابقه مجید اسماعیلی نشان می دهد او به جوانان و استعدادهای جوان خیلی اهمیت می دهد و حتی حاضر است برای آنها هزینه کند و وقت بگذارد تا بتوانند هنر و توانایی خود را نشان بدهند. او این کار را در سینما انجام داده و حالا صندلی داوری عصر جدید فرصت تازه ای است تا او بار دیگر چنین حمایت هایی را انجام بدهد. او در فصل سوم جایزگین بشیر حسینی شده است. دکتر حسینی در فصل های قبل نظرات و دیدگاه های گاه متفاوتی داشت که بعضی وقت ها جنجالی هم می شد. حالا باید دید دکتر اسماعیلی چه خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.