2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بیوگرافی کارن همایونفر به بهانه داوری در فصل سوم عصر جدید

بیوگرافی کارن همایونفر به بهانه داوری در فصل سوم عصر جدید

کارن همایونفر آهنگساز صاحب نامی است که در فصل سوم عصر جدید روی صندلی داوری می شناسد. با زندگینامه این هنرمند بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -کارن همایونفر بی شک یکی از بهترین آهنگسازان سال های اخیر در ایران بوده که در حوزه موسیقی فیلم آثار ماندگاری دارد. به بهانه حضور او در فصل سوم عصر جدید بیوگرافی اش را مرور کرده ایم.

 

شروع موسیقی از کودکی

قبل از هر چیز بد نیست بدانید نام کوچک استاد همایونفر یکی از نام های اصلی ایرانی و برگرفته از شاهنامه است. کارن همایونفر در سال 1347 در تهران به دنیا آمد و از هفت سالگی آموختن موسیقی را آغاز کرد. او از همان زمان پیانو یاد گرفت و بعدها نیز ساز تخصصی اش همان پیانو ماند.

 

او بعد از این که دیپلم گرفت راهی کشور انگلستان شد تا به تحصیل در رشته موسیقی ادامه بدهد. همایونفر در مدرسه موسیقی بیلکنت بر دانش خود افزود و سپس به کشور ترکیه رفت تا در کنسرواتوآر موسیقی «هاجد تپه» آنکارا، به تحصیلات خود ادامه بدهد.

 

همایونفر چه در ایران و چه در خارج از کشور زیر نظر اساتید مطرحی آموزش دیده و وقتی به ایران بازگشت هنرمندی کاملا توانا و متبحر بود که در عرصه موسقی و آهنگسازی حرف های زیادی برای گفتن داشت.

بیوگرافی کارن همایونفر به بهانه داوری در فصل سوم عصر جدید

آهنگسازی های کارن همایونفر

همایونفر آهنگسازی برای فیلم را از سال 1373 با فیلم اشک و لبخند به کارگردانی شاپور قریب شروع کرد و از آن پس نامش در تیتراژ فیلم های سینمایی زیادی دیده شد. او کارهای درخشان متعددی دارد. او در این سال ها برای 90 فیلم سینمایی موسیقی ساخته که سلطان، کاغذ بی خط، سالاد فصل، برف روی کاج ها، پل چوبی، بادیگارد، به وقت شام، زیر سقف دودی، خروج و ... تعدادی از آنها است. و در مجموع ۳ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر و ۵ تندیس بهترین موسیقی در جشن سینمای ایران بخشی از موفقیت های او در این زمینه است.

 

کارن همایونفر تاکنون برای 28 سریال تلویزیونی نیز موسیقی ساخته است. اولین کار او سریال دو پنجره تولید سال 1374 به کارگردانی پاشا شاهنده بود و بعد از آن برای سریال پربیننده و مطرح در قلب من موسیقی ساخت.

 

این هنرمند همچنین تاکنون 11 آلبوم موسیقی منتشر کرده است.

 

بد نیست بدانید این هنرمند بازیگری را نیز تجربه کرده است. ابتدا نقشی کوتاه در فیلم ردپای گرگ ساخته مسعود کیمیایی داشت و بعد از ان نیز در فیلم های صاحبدلان و اسب حیوان نجیبی است بازی کرد.

بیوگرافی کارن همایونفر به بهانه داوری در فصل سوم عصر جدید

داوری در فصل سوم عصر جدید

در فصل های قبلی عصر جدید شاهد بودیم تعداد زیادی از شرکت کنندگان در حوزه موسیقی و به ویژه خوانندگی فعالیت دارند. از همین رو حضور یک داور متخصص خیلی ضروری به نظر می رسید و این وظیفه را آریا عظیمی نژاد  برعهده داشت. در فصل سوم همایونفر جایگزین عظیمی نژاد شده و باید دید طرز نگاه او به استعدادهای جوان چگونه است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.