2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پوست انار چه خاصیتی دارد؛ از پوست و مو تا قلب و استخوان

پوست انار چه خاصیتی دارد؛ از پوست و مو تا قلب و استخوان

پوست انار برای چی خوب است؟ طرز استفاده از آن چگونه است و در طب سنتی چه کاربردهایی داشت؟

دوات آنلاین -انار از جمله میوه هایی است که در طب سنتی از پوست آن نیز استفاده های زیادی می شود و برای درمان برخی بیماری ها و همچنین زیبایی پوست و مو کابربرد دارد.

 

پوست انار برای پوست و مو چه فایده هایی دارد

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است و با جوش و آکنه صورت مبارزه می‌کند و سبب دور نگه داشتن عفونت و باکتری از پوست می‌شود. برای استفاده از خواص پوست انار در این مورد می‌توانید پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.

 

پوست انار سبب تحریک کلاژن در پوست می‌شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند. اگر در این مورد می‌خواهید از خواص پوست انار بهره‌مند شوید باید به شیوه قبل انار را پود کنید و به دو قاشق مربا خوری از آن شیر و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از اینکه خشک شد می‌توانید صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته‌ای دو بار از این محلول روی پوست صورت خود بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: فواید انار پخته از سرماخوردگی تا عفونت

 

اسید آلاجیک موجود در پوست انار موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده‌ها محافظت می‌کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می‌دارد. در این مورد شما باید دو قاشق از پودر پوست انار را با مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب سرد آبکشی کنید.

 

جالب است بدانید که از تاثیرات مفید پوست انار روی زیبایی از بین بردن جوش‌های سر سفید و سر سیاه و سلول‌های مرده پوست است؛  در این حالت شما باید دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن‌های طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خود را با آن ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

 

دانستن این نکته جالب است که پوسته این میوه از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر uva و uvb محافظت به عمل می‌آورد؛  پودر پوست انار را که از قبل تهیه کرده اید به کرم یا لوسیونی که مصرف می‌کنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید یا به جای کرم این پودر را با یک روغن طبیعی مخلوط کنید و به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

 

پودر پوست انار را به کرم یا لوسیونی که مصرف می‌کنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید یا به جای کرم این پودر را با یک روغن طبیعی مخلوط کنید و به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

 

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می‌کند برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از ۲ ساعت مو‌های خود را آبکشی کنید.

خاصیت های پوست انار شمال چه چیزهایی می شود

پوست انار برای گلودرد

در صورتیکه دچار گلودرد یا درد لوزه هستید، برای کاهش درد از پوست انار استفاده کنید. یک مشت پوست انار را در مقداری آب بجوشانید و از صافی رد کنید. بعد از خنک شدن با آن غرغره کنید.

 

خواص پوست انار برای دهان و دندان

آب جوشانده پوست انار برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان و تقویت لثه بسیار مفید است.

 

طب سنتی: پوست پرتقال چه خواصی دارد

 

همچنین گذاشتن تکه نازک پوست انار بدون سفیدی و پیه روی آبسه دندان موجب بازشدن آبسه می‌شود البته لازم است پوست انار را یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

 

علاوه بر این شستن دهان با جوشانده پوست انار چندین مرتبه در روز سبب سرطرف شدن آفت و زخم دهان می‌شود.

 

همچنین برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودر پوست انار را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با آن غرغره کنید.

پوست انار را چگونه مصرف کنیم

جوشانده پوست انار برای چی خوب است

آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوی است، برای معالجه اسهال ساده، اسهال ناشی از مسمومیت و اسهال خونی مفید است. قند ادرار را کم و خون را تصفیه و از خونریزی ها به ویژه خونریزی رحم جلوگیری می کند.

 

کوبیده خشک پوست انار را به اندازه ۴ گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم های معده و روده را دفع می کند. مزه مزه کردن جوشانده پوست انار برای تقویت لثه مفید است.

 

یک تکه از پوست انار را به صورت یک سکه کوچک قیچی کنید، بعد سفیدی و پیه روی آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید. این عمل را تا جایی تکرار کنید که سرباز کند.

 

آب جوشانده پوست انار را با گلنار ساییده مخلوط کرده و روزی شش بار قرقره کنید خونریزی گلو را بند می آورد.

 

پاشیدن گرد کوبیده خشک پوست انار برای خشک کردن زخم شانکر ساده مصرف می شود.

 

پوست انار را نرم بسایید و شب ها توسط پنبه در دهانه رحم قرار دهید. ترشحات غیر طبیعی را متوقف می سازد و بعنوان شستشو برای التیام بواسیر و رفع ترشحات سفید یا لوکوره آ مفید است.

 

بدانید: گیاه فاخره برای چی خوب است

 

در آب جوشانده پوست انار بنشینید برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه و همچنین در مواردی که مقعد بیرون آمده باشد و همچنین درمان بواسیر مفید است.

 

پوست انار را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید. فیستول یا بواسیر را درمان می کند.

 

پوست انار را بجوشانید و روزی چند باز با آن دهان شویی کنید آفت و زخم دهان را برطرف می سازد

 

خاصیت های دیگر پوست انار

از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند

استخوان را تقویت می‌کند

باعث بهبود سلامت سیستم گوارشی می‌شود

 

منابع: ایسکانیوز - باشگاه خبرنگاران- صدا و سیما

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.