2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اسفناج را خام بخوریم یا پخته

اسفناج را خام بخوریم یا پخته

برای این که خاصیت های اسفناج بیشتر شود بهتر است آن را بپزیم یا خام بخوریم؟ متخصصان در این باره چه نظری دارند؟

دوات آنلاین -اسفناج برای کم خونی مفید است، این را همه می دانیم اما سوال اصلی آن است که این سبزی پر خاصیت را چگونه مصرف کنیم؟ آیا خام خوردن آن بهتر است یا پخته این گیاه خاصیت بیشتری دارد؟ قبل از این که جواب این سوال را بخوانید بد نیست بدانید اسفناج غیر از موضوع رفع فقر آهن بدن خواص دیگری دارد که شامل بهبود سطح حافظه، تقویت سلامت بینایی، بهبود وضعیت ماهیچه‌ها، مبارزه با پوکی استخوان، بهبود سوخت و ساز بدن، جلوگیری از آترواسکلروز و جلوگیری از التهاب می شود.

اسفناج را چگونه مصرف کنیم بهتر است

خاصیت اسفناج خام بیشتر است یا پخته

ایسکانیوز نوشت: متخصصان می‌گویند در اسفناج موادی مانند اوکسالیک اسید وجود دارد. این اسید به طور طبیعی با کلسیم و آهن موجود در اسفناج ترکیب شده و همین موضوع جذب این مواد از سوی بدن را بسیار دشوار می‌کند. خوشبختانه زمانی که اسفناج پخته می‌شود این ترکیبات از یکدیگر جدا شده و باعث سهولت در جذب آهن موجود در آن می‌شود.

 

از این رو، اگر به دنبال تامین آهن مورد نیاز بدن به وسیله مصرف اسفناج هستید، بهتر است این گیاه را به صورت پخته شده استفاده کنید. براساس برآوردهای انجام شده، یک فنجان اسفناج خام تنها ۰.۸ میلی گرم آهن و ۳۰ میلی گرم کلسیم دارد. این در حالی است که یک فنجان اسفناج پخته دارای ۶.۵ میلی گرم آهن و ۲۴۵ میلی گرم کلسیم است.

 

بیشتر بخوانید: طریق مصرف و فواید روغن ماهی

 

از سوی دیگر، زمانی که اسفناج پخته می‌شود، به میزان قابل توجهی کوچک‌تر می‌شود. از این رو، افراد می‌توانند ۵ برابر بیشتر اسفناج پخته شده بخورند. نیازهای افراد مختلف به آهن متفاوت است و این موضوع از جنبه جنسیتی و شرایط جسمانی فرد می‌تواند تغییر کند.

اسفناج پخته خاصیت های بیشتری نسبت به خام آن دارد

چقدر اسفناج بخوریم

یک مرد روزانه به ۸ میلی گرم آهن نیاز دارد. زنان پیش از یائسگی باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن مصرف کنند. این در حالی است که زنان باردار نیاز روزانه ۲۷ میلی گرم به آهن دارند. به همین دلیل توجه به تامین آهن مورد نیاز بدن ضروری است. با گنجاندن اسفناج به عنوان یک منبع غنی از این عنصر به رژیم غذایی روزانه، می‌توانید نیاز بدن را با سهولت تامین کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.