2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اعدام مردی که شوهر دخترخاله اش را کشت

اعدام مردی که شوهر دخترخاله اش را کشت

متهم قتل را انکار کرد و هیئت قضایی رأی به برگزاری مراسم قسامه دادند. سپس اولیای‌دم موفق شدند ۵۰‌فامیل نسبی را به دادگاه معرفی کنند که حاضر به ادای سوگند شدند.

دوات آنلاین -مرد جوانی که به خاطر اختلاف مالی شوهر دختر خاله‌اش را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌بود در زندان رجایی‌شهر کرج قصاص شد.

 

روزنامه جوان نوشت، شانزدهم آبان‌سال‌۹۶ بود که مأموران کلانتری‌۱۷۹ خلیج‌فارس با تماس تلفنی کارکنان بیمارستان فیاض‌بخش از مرگ مشکوک مرد جوانی باخبر و راهی محل شدند.

 

مأموران پلیس روی تخت بیمارستان با جسد مرد ۳۲‌ساله‌ای به نام ساسان روبه‌رو شدند که با شلیک چند گلوله به پهلویش به قتل رسیده ‌بود.

 

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول ساعتی قبل در بزرگراه آزادگان ابتدای بزرگراه خلیج فارس درگیری مرگباری را با یکی از بستگانش به نام شاهرخ رقم زده است که در جریان آن شاهرخ باکلت کمری به او شلیک می‌کند.

 

پسر دایی مقتول که شاهد درگیری مرگبار بود به مأموران گفت: همراه پسر دایی ام و پسر سه‌ساله‌اش داخل قهوه خانه‌ای نشسته بودیم که تلفن همراهش زنگ خورد. پشت خط شاهرخ یکی از بستگان دورش بود که گفت با او در نزدیکی بزرگراه خلیج‌فارس قرار ملاقات گذاشته است.

 

من و ساسان و پسر خردسال و یکی از دوستانش با خودروی پژو به محل قرار رفتیم که شاهرخ با خودروی پژو‌۲۰۷ کنار ما توقف کرد. او وقتی از خودرواش پیاده شد کلت کمری از جیبش بیرون آورد و تیری به طرف پسر عمه‌ام شلیک کرد که ساسان هم سنگی برداشت و به شیشه خودرو او زد. شاهرخ در ادامه مقابل چشمان پسر سه‌ساله‌اش سه‌تیر دیگر شلیک کرد و به سرعت از محل گریخت. در حالی که شوکه شده‌بودیم بلافاصله پیکر زخمی پسر عمه‌ام را به بیمارستان منتقل کردیم، اما متأسفانه به خاطر شدت جراحات فوت کرد.

 

با به‌دست آمدن این اطلاعات مأموران پلیس شاهرخ را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند، اما دریافتند وی پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است.

 

دستگیری پس از یک سال

در حالی که یک سال و دو ماه از حادثه گذشته‌بود به مأموران پلیس تهران خبر رسید قاتل فراری که سابقه خرید و فروش مواد‌مخدر هم دارد همراه قاتل دیگری در شهرستان گرمسار به صورت مخفیانه زندگی می‌کند. مأموران پلیس هفدهم دی‌ماه‌سال‌۹۷ راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و در ادعایی گفت: مقتول‌شوهر دختر خاله‌ام بود که به خاطر بدهی که به من داشت با هم اختلاف داشتیم. ساسان مدتی قبل از حادثه از دایی‌ام ۱۰۰‌میلیون تومان قرض گرفته‌بود، اما بدهی‌اش را پرداخت نمی‌کرد که من بدهی‌اش را به دایی‌ام پرداخت کردم و قرار شد او پول مرا به زودی بدهد. مقتول ۲۵‌میلیون‌تومان به من داد، اما ۷۵‌میلیون تومان باقی مانده‌اش را امروز و فردا می‌کرد تا اینکه قرار شد برادرش ۴۰‌میلیون تومان به من بدهد و ۳۵‌میلیون ‌تومان دیگر را هم خودش پرداخت کند، اما آن‌ها به قول‌شان عمل نکردند و همین موضوع باعث اختلاف ما شده بود.

 

وی ادامه داد: روز حادثه با دختر خاله‌ام تماس گرفتم که گفت شوهرش ۹‌میلیون تومان برای من آماده کرده‌است که سپس با ساسان تماس گرفتم و در ابتدای بزرگراه خلیج‌فارس قرار گذاشتم. وقتی سر قرار آمد همراه پسر دایی‌اش و یکی از دوستانش بود که با اسلحه به طرف من شلیک کرد. من با چاقو با او درگیر شدم که در کشمکش بین ما تیری شلیک شد و به خودش اصابت کرد. پس از این ترسیدم و فرار کردم.

 

متهم پس از تکمیل شدن تحقیقات در دادگاه یک کیفری استان محاکمه شد و در جلسه دادگاه هم قتل را انکار کرد که هیئت قضایی رأی به برگزاری مراسم قسامه دادند که اولیای‌دم موفق شدند ۵۰‌فامیل نسبی را به دادگاه معرفی کنند که حاضر به ادای سوگند شدند و قسم از متهم ساقط شد.

 

بنابراین با درخواست اولیای‌دم متهم به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد.

 

اجرای حکم قصاص

رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۳۲ دیوان‌عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.

 

متهم چند ماه قبل پس از گرفتن استیذان حکمش در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفت، اما با میانجیگری هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق به گرفتن مهلت شد و به سلولش بازگشت. در نهایت قاتل چند روز قبل پس از پایان یافتن مهلتش برای دومین بار پای چوبه‌دار رفت که این بار اولیای‌دم حکم دادگاه را اجرا کردند. بدین ترتیب با قصاص قاتل پرونده قتل شوهر دختر خاله برای همیشه بسته شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.