2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

بیوگرافی مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

مرجان قمری را قبلا در نقش های مختلف دیده بودیم. او این بار در نقش طاهر دباغ بازی کرده است. زندگینامه این هنرمند را بخوانید.

دوات آنلاین -مرجان قمری که سابقه بازی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی را دارد در سریال آتش در گلستان نقش اصلی یعنی طاهره دباغ را برعهده دارد. بیوگرافی او را بخوانید.

مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

شروع فعالیت هنری مرجان قمری

مرجان قمری که متولد سال 1360 است به دلیل علاقه ای که از نوجوانی به بازیگری داشت در دانشگاه در همین رشته تحصیل کرد و از همان ابتدا نیز به کسب تجربه روی صحنه تئاتر پرداخت. بازی های خوب او در تئاتر باعث شد به عنوان هنرمندی توانا شناخته شود تا این که در سال 1388 برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در یک مینی سریال به نام دوازده ساعت بازی کرد. در این مجموعه تاریخی به کارگردانی جواد هاشمی پس از شنیدن خبر ورود کاروان اسرای کربلا به دمشق، اهالی آماده رفتن به دروازه ساعت می شوند.

 

فیلم کوتاه تقدیر به کارگردانی آذر فرامرزی تجربه تصویری دیگر قمری است.

 

فیلم های سینمایی مرجان قمری

فیلم امروز نخستین تجربه جدی مرجان قمری در سینما است. او در این فیلم به کارگردانی رضا میرکریمی با پرویز پرستویی هم بازی بود. در این فیلم یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک روز کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظار اوست.

 

قمری همچنین در فیلم متری شش و نیم نیز بازی کرده و فیلم عصبانی نیستم تجربه سینمایی بعدی این بانوی هنرمند است.

مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

سریال های مرجان قمری

قمری در سریال سیاوش که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد بازی کرده و علاوه بر آن در سریال هم گناه نیز به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در سریال حورا که مجموعه ای تلویزیونی بود در یکی از نقش های اصلی یعنی زنی به نام محبوبه به ایفای نقش پرداخت.

مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

بازی در نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

سریال آتش در گلستان مجموعه ای تاریخی است که بخشی از زندگی زنی انقلابی به نام طاهره دباغ را روایت می کند. مرجان قمری در این مجموعه نقش اصلی را برعهده دارد. این سریال برای شبکه 5 ساخته شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.