2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه کاچی بلغور؛ غذای سنتی همدان

طرز تهیه کاچی بلغور؛ غذای سنتی همدان

کاچی بلغور یک شام خیلی مناسب برای شب های سرد سال است. دستور پخت آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -کاچی بلغور یا‌ آش بلغور، از خوراک‌های سنتی و بسیار قدیمی شهر همدان است که متأسفانه دارد به فراموشی سپرده می‌شود. این خوراک ساده و بسیار خوشمزه، می‌تواند به‌عنوان یک شام سبک و کامل در شب‌های سرد پاییزی و زمستانی استفاده شود یا به‌عنوان یک پیش‌غذای بسیار جذاب، روی میز مهمانی‌های شما باشد.

 

مواد لازم برای کاچی بلغور

به نوشته همشهری برای هر نفر به این مواد اولیه نیاز داریم:

یک‌ چهارم لیوان بلغور گندم

10گرم یا یک قاشق غذاخوری سرخالی کره

یک‌ چهارم قاشق چای‌خوری نمک

 یک قاشق غذاخوری کشک

یک قاشق چای‌خوری پونه خشک

یک‌ونیم لیوان آب سرد

کاچی بلغور را چطور درست می کنند

دستور پخت کاچی بلغور

بلغور گندم را با نصف میزان از کره، آب سرد و نمک داخل قابلمه می‌ریزیم. در قابلمه را نیمه‌باز می‌گذاریم تا بلغور سر نرود. حرارت زیر قابلمه را روشن می‌کنیم و شعله را روی حرارت ملایم، تنظیم می‌کنیم.

 

فیلم: طرز تهیه کال جوش کشک

 

اجازه بدهید تا کاچی بلغور به جوش بیاید و بعد از جوش‌آمدن، تقریبا 2ساعت با حرارت ملایم، بجوشد. در تمام این دو ساعت، به هیچ عنوان غذا را هم نزنید. اگر کاچی را هم بزنید، امکان ته گرفتن بلغورها زیاد خواهد شد. بعد از 2ساعت، در قابلمه را باز کنید و کاچی را هم بزنید.

 

کاچی بلغور باید بافتی شبیه به فرنی پیدا کرده باشد. کاچی را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید و تا کاملا داغ است، باقی کره را روی آن بگذارید تا کره با حرارت کاچی، ذوب شود.

 

بعد از کره، کشک و پونه را به کاچی بلغور اضافه کنید و تمام. خوراک گرم و لذیذ شما آماده است.

 

یادتان باشد میزان کره، کشک و پونه خشک می‌تواند براساس ذائقه شما، ‌کم یا زیاد بشود. شما می‌توانید به جای آب سرد از آب قلم هم استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.