2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اعدام عاملان شهادت 2مامور پلیس‌

اعدام عاملان شهادت 2مامور پلیس‌

دو متهم بعد از محاکمه در دادگاه کیفری استان لرستان به قصاص محکوم شده بودند.

دوات آنلاین -مردان مسلح که در جریان تیراندازی به یک تانکر سوخت در خرم‌آباد موجب شهادت 2نفر از مأموران نیروی انتظامی شده بودند، به دار مجازات آویخته‌شدند.

 

همشهری نوشت، ساعت2:30 بامداد 17بهمن‌ماه سال97 مأموران گشت کلانتری15 خرم‌آباد هنگام گشتزنی در بلوار شهید چاغروند در اطراف پمپ بنزین به سرنشینان یک خودروی پراید مشکوک شدند. مأموران قصد بررسی موضوع را داشتند اما پیش از آنکه به مظنونان نزدیک شوند، آنها شروع به تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی گلوله افراد مسلح به تانکر خالی گاز مایع که در نزدیکی پمپ بنزین پارک شده بود، اصابت کرد و انفجار مهیبی رخ داد.

 

در این حادثه سرباز وظیفه به‌نام نجم‌الدین باوی و ستوان‌یکم جابر بیرانوند به شهادت رسیدند و تحقیقات برای دستگیری مهاجمان آغاز شد. مدتی بعد رئیس‌کل دادگستری استان لرستان از دستگیری 2عامل این حادثه تروریستی خبر داد و گفت که این افراد از نیروهای اخراجی دستگاه‌های نظامی هستند که بازخرید شده‌اند.

 

محمد رزم ادامه داد: ۲عامل اصلی این حادثه با پنهان کردن اسلحه خود و پوشیدن جلیقه ضد‌گلوله و همچنین تهیه یک موتورسیکلت، اقدام به تیراندازی به پمپ بنزین در منطقه دره‌گرم خرم‌آباد کرده بودند که در جریان تیراندازی آنها 2مامور پلیس به شهادت رسیدند. وی گفت: متهمان در بازجویی‌ها گفتند که انگیزه خاصی نداشته و تنها برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به این کار کرده‌اند.

 

محاکمه متهمان

با دستگیری این افراد و اعترافات آنها، برای هر دو متهم کیفرخواست صادر شد و متهمان در دادگاه کیفری یک استان لرستان پای میز محاکمه قرار گرفتند.

 

آنها در جلسه محاکمه اتهاماتشان مبنی بر مباشرت در قتل عمدی شهید جابر بیرانوند و شهید نجم‌الدین باوی، تخریب تانکر سوخت توسط مواد منفجره، حمل و نگهداری و خرید و فروش 2 قبضه اسلحه کلاشنیکف، ایراد جرح عمدی با اسلحه کلاشنیکف، اخلال در نظم عمومی به‌وسیله اسلحه گرم، حمل و نگهداری یک عدد مین انفجاری جنگی و همچنین سرقت خودروی نیروی انتظامی را قبول کردند و به اتهام قتل به قصاص محکوم شدند.

 

روز گذشته، رئیس‌کل دادگستری استان لرستان از اجرای حکم قصاص این دو تروریست خبر داد و گفت که آنها به دار مجازات آویخته شدند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.