2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
قاتل مرد روستایی به دار آویخته شد

قاتل مرد روستایی به دار آویخته شد

این مرد به دلیل اختلافات مالی دست به قتل زده بود و در نهایت حکم قصاص او اجرا شد.

دوات آنلاین -مرد خلافکاری که به خاطر اختلاف مالی مرد روستایی را در منطقه لواسانات تهران به قتل رسانده‌بود در زندان رجایی‌شهر کرج قصاص شد.

 

به نوشته جوان، بیست و چهارم اسفند سال‌۹۶ بود که مأموران پلیس تهران از قتل مرد میانسالی در یکی از روستا‌های لواسانات با خبر و راهی محل شدند.

 

بررسی‌های مأموران پلیس در محل حادثه نشان داد قاتل فرد آشنایی بوده که بدون تخریب در و درگیری وارد خانه مقتول شده و در فرصت مناسب او را به قتل رسانده و پس از آن هم اموال مقتول را سرقت کرده است.

 

یکی از اعضای خانواده مقتول گفت: شام خانه یکی از بستگان دعوت بودیم، اما پدرمان مهمانی نیامد و در خانه ماند که وقتی به خانه بازگشتیم با جسد خونین او روبه‌رو شدیم که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

 

در حالی که قاتل سعی کرده بود هیچ ردی از خود در محل حادثه به جای نگذارد، مأموران پلیس در تحقیقات فنی به رد پای یکی از دوستان او به نام ایرج رسیدند که آخرین بار با او تماس گرفته و در نزدیکی محل حادثه دیده شده بود.

 

بدین ترتیب ایرج به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مدتی بعد به مأموران پلیس خبر رسید متهم در شهرستان تربت حیدریه به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و راهی زندان شده است.

 

با به‌دست آمدن این اطلاعات تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی تربت حیدریه شدند و قاتل را به تهران منتقل کردند.

 

اختلاف مالی

متهم در بازجویی به قتل دوستش اعتراف کرد و مدعی شد که به خاطر اختلاف مالی او را به قتل رسانده است.

 

وی گفت: چند ماه قبل از حادثه مقتول از من مقداری پول قرض گرفت و قرار شد به زودی بدهی‌اش را پرداخت کند، اما هر زمانی که درخواست طلبم را می‌کردم بهانه‌ای می‌آورد و پول مرا نمی‌داد.

 

من چند باری به او تذکر دادم، اما فایده نداشت تا اینکه شب حادثه متوجه شدم خانواده‌اش بیرون هستند و مقتول تنها است که برای گرفتن طلبم به خانه‌اش رفتم.

 

وی ادامه داد: آن شب با خوبی و خوشی از او خواستم بدهی‌اش را بدهد، اما دوستم شروع به درگیری کرد که چاقویی از داخل آشپزخانه برداشتم و چند ضربه به او زدم. وقتی خونین نقش بر زمین شد اموالش را سرقت و از آنجا فرار کردم. در این مدت از این شهر به آن شهر فراری بودم که در تربت حیدریه به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده و به زندان افتادم.

 

قصاص

متهم پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل راهی زندان شد تا اینکه مدتی بعد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

 

رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۳۵ دیوان‌عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

 

متهم سه‌ماه قبل برای اولین بار در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار رفت، اما با میانجیگری هیئت صلح و سازش دو ماه از اولیای‌دم مهلت گرفت. قاتل پس از پایان مهلت چند روز قبل برای دومین بار پای چوبه‌دار رفت و قصاص شد. بدین ترتیب پرونده قتل مرد روستایی برای همیشه بسته شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.