2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تکنیک های روان شناسی برای رسیدن به آرامش

تکنیک های روان شناسی برای رسیدن به آرامش

با رعایت 20 قانون که در این مطلب ذکر شده است می توانید به آرامش برسید واحساس بهتری داشته باشید.

دوات آنلاین -برای کسانی که می‌خواهند در زندگی خود موفق باشند و با انرژی بیشتری به سمت اهداف‌شان حرکت کنند، داشتن انگیزه لازم بسیار ضروری است. این انگیزه با دوست داشتن خود، باور به توانایی‌ها و اهمیت دادن به آن‌چه هستیم به وجود می‌آید. نباید فراموش کرد که هیچ کس نمی‌تواند به اندازه خودمان، ما را دوست داشته باشد و به ما احترام بگذارد. وقتی خودمان را نادیده می‌گیریم و مورد احترام خودمان نیستیم آرامش هم از زندگی ما می‌رود.

 

خراسان با مقدمه بالا نوشت: پس به این قوانین توجه کنید تا آرامش را تجربه کنید و فراموش نکنید که این قوانین مثل قوانین فیزیک و ریاضی غیرقابل تغییر نیستند و وقتی درباره موجودی به نام انسان صحبت می‌کنیم هیچ فرمول ثابتی وجود ندارد. با ما باشید:

 

قوانین مهم برای احساس آرامش

1) اگر احساس کردید کاری اشتباه است، آن را انجام ندهید.

 

2) موقع صحبت کردن، تعارفات بی جا را کنار بگذارید و دقیقا همان چیزی را بگویید که منظورتان است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه منفی بافی را کنار بگذاریم

 

3) هیچ وقت طوری زندگی نکنید که بخواهید دیگران را از خودتان راضی نگه دارید. مبنای‌تان به جای راضی نگه‌داشتن دیگران، عمل به کار درست و آسیب نزدن به دیگران باشد.

 

4) هر روز در حال یادگیری باشید و هیچ وقت دست از آموختن و کسب دانش برندارید.

قوانینی برای رسیدن به احساس آرامش در زندگی

5) در صحبت کردن با دیگران هیچ وقت از خودتان بد نگویید و خودتان را بی‌اهمیت جلوه ندهید.

 

6) هیچ وقت دست از تلاش برای رسیدن به رویاهایتان بر ندارید.

 

7) از «نه» گفتن نترسید و هر جایی که لازم است راحت نه بگویید.

 

روان شناسی: چگونه خاطرات بد را از ذهن پاک کنیم

 

8) همین طور از تایید و پذیرش حقیقت حتی اگر مخالف نظر شما باشد نیز نترسید.

 

9) همیشه با خودتان مهربان باشید و سعی کنید حالتان را خوب نگه دارید.

 

10) اگر نمی‌توانید چیزی را کنترل کنید، پس آن را به حال خود رها کنید و دست از تلاش برای تغییر دادن آن بردارید.

 

11) سعی کنید تا حد امکان از اتفاقات و حالات منفی دوری کنید.

برای رسیدن به احساس آرامش در زندگی چه کارهایی را انجام بدهیم

برای رسیدن به آرامش بخشنده باشید

 12) در زندگی بخشنده باشید و از اشتباهات دیگران چشم پوشی کنید. با این حال اجازه ندهید دیگران برای بار دوم به شما ضربه بزنند.

 

13) در هیچ حالتی ارزش و شخصیت خود را به اندازه ‌شأن طرف مقابلتان پایین نیاورید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه دیگران را جذب خود کنیم

 

14) حرف یا موضوعی را که نمی‌پسندید، تایید نکنید و با آن همراه نشوید. بعضی اوقات ، سکوت کردن و بی‌طرف بودن بهترین کار است.

 

15) همیشه در آموزش دادن و انتقال دانش خود به دیگران بخشنده باشید. حس خوبی که از یاد دادن دانش به دیگران دارید هم دانش را در ذهن شما تثبیت می‌کند، هم باعث افزایش عزت‌نفس شما می‌شود. در ضمن این کار راهی است برای افزایش روابط انسانی و داشتن ارتباطات بیشتر که هر کدام ممکن است در روزها و شرایط سخت به کار شما بیایند.

 

16) زمانی که از کسی ناراحت هستید، به او بگویید و درباره ناراحتی خود صحبت کنید. شما نباید هیچ وقت احساسات درونیتان را سرکوب کنید. این حق شماست که فرد مقابل شما حس‌تان درباره رفتارش را بداند. روی تشخیص و حدس زدن دیگران حساب باز نکنید. مشغله‌های دیگران به حدی زیاد است که مانع از آن می‌شود که خودکار علت ناراحتی شما را حدس بزنند.

 

17) به دیگران بدون منت و چشمداشت عشق بورزید. نه به‌خاطر این‌که آن‌ها شایسته محبت شما هستند، بلکه به‌این خاطر که شما کار درست را در هر لحظه انجام می‌دهید.

 

18) روز خود را با انجام یک کار ساده شروع کنید. وقتی یک کار را در شروع روز به سرانجام می‌رسانید حس خوبی خواهید داشت و با انرژی و انگیزه به سمت چالش‌های بعدی می‌روید. اما این موضوع نباید شما را از انجام کارهای سخت و مهم دور کند. کارهای ساده ،دورخیز شما برای انجام کارهای سخت است.

 

19) برای احترام به خود و افزایش آرامش باید مدام در حال یادگیری باشید. از هر فرصتی برای آموختن استفاده کنید. کتاب، مجله، کتاب صوتی، پادکست و ...

 

20) روابط اجتماعی را جدی بگیرید، از خانواده غافل نشوید، بین کار و زندگی شخصی، درس و زندگی شخصی و ... هر چیز دیگری با زندگی شخصی تعادل برقرار کنید. بدون روابط قوی خانوادگی، شما مثل یک فرد تنها در جزیره‌ای هستید که به عرصه بزرگی حکمرانی می‌کند اما عمیقاً خوشحال نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.