2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سریال مروارید سرخ چند قسمت است + ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال مروارید سرخ چند قسمت است + ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال مروارید سرخ در کجا فیلمبرداری شده و تولید چه سالی است؟ این سریال چه ساعت هایی از شبکه آی فیلم پخش و تکرار می شود و در چند قسمت ساخته شده است؟

دوات آنلاین -سریال مروارید سرخ از ساخته های مسعود رسام است که اولین بار از شبکه 5 پخش شد و اکنون شبکه آی فیلم تصمیم گرفته تکرار آن را روانه آنتن کند.

عکسی از سریال مروارید سرخ

خلاصه داستان سریال مروارید سرخ

در سریال مروارید سرخ شاهد آن هستیم که زن و شوهر جوانی در منطقه ای ییلاقی زندگی آرامی دارند تا این که مرد تصمیم می گیرد وارد کار پرورش ماهی شود و برای این که به هدفش برسد به وام نیاز دارد اما گرفتن وام از بانک به همین راحتی نیست و این گونه است که پای دوست او به ماجرا باز می شود.

 

مهران رسام، تهیه کننده این سریال درباره مراحل تولید و انگیزه از ساخت مروارید سرخ گفته بود:  طرح اولیه ای که ما برای ساخت این سریال به شبکه پنج ارایه کردیم با این انگیزه محوری و اصلی بود که جوانان را به کارکردن تشویق کنیم . این مساله را به آنها یادآور شویم که همه چیز در کنکور و تهران خلاصه نشده است . آنها برای امرار معاش می توانند با تکیه بر تلاش و پشتکار خود راه های دیگری را در زمینه شغل جستجو کنند. این مساله باعث می شود آنها لذت زندگی را بهتر درک کنند. این اندیشه با شکل گیری کارهای تحقیقی و کشاورزی همراه شد و سپس به مساله پرورش ماهی قزل آلا رسیدیم و بر همین اساس طرح توجیهی ساخت سریال ارایه شد. این طرح مساله توجه به خانواده و مسایل اجتماعی را در کنار مسایل اقتصادی و کشاورزی مطرح می کرد. ما سعی کردیم در این سریال به مشکلات موجود در روستاها نیز اشاره هایی داشته باشیم. البته به این مساله هم توجه داشتیم که تاکنون تصاویری که از روستاها در بیشتر سریال های تلویزیونی ارایه شده بود، روستاها را در فضایی پر مشکل و نه چندان خوشایند به تصویر درآورده بود. در حالی که ما کوشیدم در کنار سختی هایی موجود در روستا فضایی پر نشاط و مملو از زندگی را به بیننده ارایه کنیم.

عکسی از سریال مروارید سرخ

تعداد قسمت های سریال مروارید سرخ

سریال مروارید سرخ که اولین بار  از شبکه 5 پخش شد در مجموع در 26 قسمت ساخته شده است که هر قسمت حدود 45 دقیقه است.

عکسی از سریال مروارید سرخ

ساعت پخش و تکرار از آی فیلم

این سریال روزی سه مرتبه از شبکه آی فیلم پخش و تکرار می شود و شما می توانید آن را در ساعت های  5 بعد از ظهر، یک بامداد و 9 صبح تماشا کنید.

 

سال تولید و محل فیلمبرداری سریال مروارید سرخ

تصویربرداری این سریال در روستایی به نام چنارغرب در اطراف دماوند انجام شده و در سال 1383 ساخته شده است.

 

رسام درباره اینکه لوکیشن سریال مروارید سرخ توضیح داده بود:  ما از نظر فصل و مسایل جوی با شرایط خاصی در محیط مواجه بودیم و نمی توانستیم برخی از قسمتها را در فضایی خشک و آفتابی بگیرم و در قسمت های بعدی تا یک متر برف روی زمین نشسته باشد. همین مساله هم باعث شد به محض بارش برف و تا حدودی ثابت شدن شرایط جوی ما به راحتی بتوانیم از فضای موجود استفاده کنیم و به گرفتن نماهای بازتر و ارایه تصاویری از طبیعت اطراف اقدام نماییم. منطقه ای که ما در آن کار می کیردم به جهت مسایل حمل و نقل جاده ای و امکانات تولید بسیار نامناسب بود. خانه ای هم که در سریال وجود دارد، ساختمانی نیمه کار و رها شده بود که  با تلاش بسیار موفق به بازسازی آن شدیم.

عکسی از سریال مروارید سرخ

بازیگران سریال مروارید سرخ

در این مجموعه سحر ذکریا در نقش لیلا و مهدی پاکدل در نقش علی همسر او ظاهر می شوند و پوپک گلدره در نقش رویا و سام ملایم وند در نقش رسول همسر رویا روبه روی هم قرار گرفته اند. یوسف تیموری در نقش مجید، فریبا نادری در نقش فرشته و حسن معظمی در نقش بهنام نیز از دیگر بازیگران سریال هستند.

 

مهرداد ضیایی، خشایار راد،  بهرام علیان، هایده حائری، فریده دریامج، فرهاد مشایخی، بهزاد مشایخی، میترا تبریزی، تارا سلیمانی، رامین راستاد، نونا یوسفیان، سوگل طهماسبی، محمود تالانی، بهنام تشکر و بهروز میرلو از بازیگران دیگر آن هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.