2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روش نگهداری آرد گندم و برنج در یخچال و فریزر منزل

روش نگهداری آرد گندم و برنج در یخچال و فریزر منزل

آرد را چه مدت می توانیم در خانه نگه داریم و ماندگاری آن در یخچال و فریزر چقدر است؟

دوات آنلاین -بیشتر آرد‌ها از گندم تا برنج سه تا هشت ماه در دمای اتاق ماندگاری دارد و ممکن است این مدت طولانی تر از زمان درج شده بسته بندی برای انقضای آن باشد. با وجود این ماندگاری دقیق به نوع آرد، مواد تشکیل دهنده آن و نحوه نگهداری آن بستگی دارد.

مدت نگهداری آرد گندم و برنج در منزل چقدر است

نگهداری آرد در منزل

خراسان نوشت: آرد گندم کامل یا سبوس دار حاوی هر سه بخش دانه یعنی سبوس، جوانه و آندوسپرم است. سبوس و جوانه سرشار از روغنی هستند که باعث می‌شود محصولات تهیه شده از گندم سبوس دار در برابر فساد آسیب پذیر باشند.علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، ماندگاری آرد به نحوه نگهداری آن هم بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای نگهداری ادویه جات

 

طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، آرد ماده‌ای پایدار و ماندگار است. این به آن معناست که می‌توان آن را با خیال راحت در دمای اتاق نگهداری کرد.با این حال برای نگهداری آرد باید از یک ظرف در دار استفاده کرد و ظرف را در مکانی خشک و خنک نگه داشت تا طراوت آن حفظ شود.

آرد را چگونه در یخچال و فریزر نگهداری کنیم

گذاشتن آرد در یخچال و فریزر

نگهداری آرد در یخچال یا فریزر ممکن است عمر مفید آن را افزایش دهد.آرد همه منظوره شش تا هشت ماه در کابینت ماندگاری دارد اما در صورتی که آرد را در یخچال بگذارید تا یک سال و اگر در فریزر بگذارید تا دو سال ماندگاری دارد.

 

بدانید: چه کار کنیم که شیرینی خشک و شیرینی تر تازه بماند؟

 

اگر آرد را در یخچال قرار داده اید، برای جلوگیری از کپک زدن، حتما آن را از رطوبت و آبی که در یخچال می‌گذارید دور نگه دارید.برای انجام این کار می‌توانید ظرف آرد را درون یک کیسه پلاستیکی محکم قرار دهید یا از ظروفی استفاده کنید که درشان کاملا بسته می‌شود.

 

نکته

قبل از استفاده، اجازه دهید دمای آرد سرد به دمای اتاق برسد.

 

اگر آرد سرد را درون کیک و شیرینی بریزید مانع پف کردن آن ها می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.