2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
سوپ ترخینه ساده برای سرماخوردگی؛ طرز تهیه

سوپ ترخینه ساده برای سرماخوردگی؛ طرز تهیه

دستور پخت کامل سوپ ترخینه ساده را که غذایی مفید برای سرماخوردگی است در این مطلب مرور کنید.

دوات آنلاین -خوردن سوپ برای درمان سرماخوردگی یکی از روش های قدیمی است که همه تقریبا آن را رعایت می کنیم. اما یکی از سوپ های ساده که در این زمینه بسیار مفید و پرخاصیت است سوپ ترخینه است که می توانید آن را یک ساعته بپزید.

 

سوپ ترخینه را با چی درست می کنند

به نوشته فرارو شما برای تهیه سوپ ترخینه ساده در خانه ابتدا باید مواد زیر را فراهم کنید:

ترخینه: ۵ تکه

اسفناج خرد شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شنبلیله: ۱ قاشق غذاخوری

آب قلم: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پیاز: ۱ عدد

عدس: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

لپه: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی

سیر: ۲ حبه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

سوپ ترخینه را چطور درست می کنند

دستور پخت مرحله به مرحله سوپ ترخینه

برای تهیه سوپ ترخینه، باید ابتدا ترخینه‌ها و حبوبات را به صورت جداگانه در مقداری آب به مدت ۱ ساعت بخیسانید و آبکش کنید و لپه را بپزید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ‌ سوپ ورمیشل بدون مرغ

 

ترخینه و عدس را هم با پیاز داغ و سیر داغ تفت داده و بعد با استاک گوشت یا آب قلم بپزید. برای مشاهده ادامه مراحل پخت این سوپ خوشمزه و مقوی سنتی، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ ترخینه خانگی، تکه‌های ترخینه را بشویید و در یک کاسه بیندازید. روی آن‌ها را مقداری آب بریزید تا از هم باز شوند. حدود یک ساعت زمان کافی است.

 

عدس‌ها و لپه‌ها را هم در دو ظرف جداگانه خیس کنید و تا زمان پخت، چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. اسفناج‌ها را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید.

 

در این مرحله، لپه آبکش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه با آب بپزید. سپس آن را آبکش کنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز یا خلالی باریک خرد کنید.

 

سپس آن را در یک قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سیر‌ها را هم ریز خرد یا رنده کنید و بعد از طلایی شدن پیاز‌ها اضافه کنید.

 

حتما بخوانید: عدسی مجلسی و لعاب دار را چه طور درست کنیم

 

صبر کنید پیاز‌ها طلایی شوند و بعد سیر‌ها را اضافه کنید، چون سیر‌ها زود می‌سوزند. همین که عطر آن‌ها خارج شود، کافی است. زردچوبه و فلفل سیاه را هم به سیر و پیاز بیفزایید تا کمی تفت بخورند و طعم خامی خود را از دست بدهند.

 

سپس عدس‌ها را آبکش کنید و با پیاز‌ها تفت دهید. لپه‌ها را هم آبکش و اضافه کنید. سپس به اندازه ۱ لیتر آب جوش به قابلمه بیفزایید و درب آن را بگذارید تا آب شروع به قل خوردن کند.

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ ترخینه، ترخینه‌ای را که از قبل خیسانده بودید، آبکش کنید.

 

سپس آن را به قابلمه اضافه کنید. اسفناج‌های خرد شده و شنبلیله خشک شده را هم به مواد بیفزایید. آب قلم را هم در این مرحله اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم بپزد.

 

در آخرین مرحله، بعد از اینکه همه مواد سوپ پخت و نرم شد، نمک آن را اندازه کنید. روی سوپ را با پیاز داغ، کشک مایع و نعناع داغ تزیین و آن را به صورت گرم سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.