2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قاتل راننده وانت قصاص شد

قاتل راننده وانت قصاص شد

این متهم یکی از پرسنل پیمانکار شهرداری بود در درگیری با راننده وانت او را به قتل رسانده بود.

دوات آنلاین -مردی که 7سال پیش راننده وانتی را که در حال جمع‌آوری ضایعات بود در مقابل چشمان پسرش به قتل رسانده بود، قصاص شد.

 

درگیری مرگبار

به نوشته روزنامه همشهری، این متهم یکی از پرسنل پیمانکار شهرداری بود که یکی از روزهای مرداد سال 93 در خیابان 196 تهرانپارس با راننده وانتی که قصد خرید و جمع‌آوری ضایعات در این منطقه را داشت، مقابل چشمان پسر نوجوان این راننده درگیر شد.

 

درگیری هر چند در ابتدا با مشاجره لفظی همراه بود اما لحظاتی بعد به زدو‌خورد تبدیل شد و در این میان راننده وانت ناگهان نقش زمین شد و از حال رفت. وی پس از انتقال به بیمارستان به‌دلیل شکستگی جمجمه به کما رفت و پس از یک هفته جانش را از دست داد.

 

با مرگ راننده وانت، عامل جنایت به همراه 3همکار دیگرش که در محل حادثه حضور داشتند  به دستور قاضی جنایی تهران تحت‌تعقیب قرار گرفته و مدتی بعد دستگیر شدند.

 

اظهارات متهم

متهم اصلی  در بازجویی‌ها گفت: آن روز با دیدن راننده وانت به‌سراغش رفتیم. او یک پیکان‌وانت داشت و ضایعات می‌خرید. از او پرسیدم مجوز داری؟ او هم جواب داد مجوزی ندارد. چون مجوز نداشت خواستیم مانعش شویم و او را با خودمان به ایستگاه ببریم که در بین راه مقاومت کرد و بعد هم گوشی‌اش را درآورد و با 110 تماس گرفت. با او درگیر شدیم و به او سیلی زدم که وی روی زمین افتاد و سرش محکم به زمین خورد. در این هنگام به‌دلیل اینکه مردم دورمان جمع شده بودند و اعتراض می‌کردند، ترسیدیم و همگی فرار کردیم.

 

اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که پسر نوجوان مقتول که روز حادثه همراه او و شاهد درگیری وی با پرسنل پیمانکار شهرداری بود، می‌گفت که متهم اصلی پرونده با استفاده از پنجه‌بوکس به سر پدرش کوبیده و باعث مرگ او شده است.

 

حکم قصاص

در این شرایط هر 4متهم پرونده در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند و هر چند در محاکمه نخست، قضات دادگاه مرگ راننده وانت را قتل شبه‌عمد تشخیص دادند اما رأی آنها در دیوان‌عالی کشور نقض شد و متهمان بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفتند.

 

در دومین جلسه محاکمه، متهم اصلی پرونده در دفاع از خود گفت: من بوکسور حرفه‌ای نیستم و آن روز هیچ ضربه‌ای به سر مقتول نزدم. وقتی با هم درگیر شدیم، با مشت ضربه‌ای به سمت صورت مقتول زدم که به گردنش خورد. او ناگهان از حال رفت و سمت چپ سرش به زمین خورد و بیهوش شد.

 

پس از پایان این جلسه قضات دادگاه عمل متهم را قتل‌‌عمد تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند. این حکم مدتی بعد به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور رسید و پس از آن پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. مرد محکوم به قصاص دی‌ماه پارسال در محوطه زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت اما پیش از اجرای حکم با التماس از اولیای‌دم خواست که او را ببخشند. اولیای‌دم دلشان به رحم آمد و در واپسین لحظات از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر کردند.

 

آنها به قاتل مهلت دادند و او از پای چوبه دار به زندان بازگشت. در شرایطی که تلاش تیم صلح و سازش برای رضایت اولیای‌دم ادامه داشت، ‌آنها اصرار کردند که درخواستشان اجرای حکم است و به این ترتیب قاتل دیروز در زندان رجایی‌شهر به همراه آرمان به  دار مجازات آویخته شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.