2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قابلمه سوخته چطور تمیز می شود

قابلمه سوخته چطور تمیز می شود

چند فوت و فن ساده اما بسیار موثر برای شستن قابلمه سوخته را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -سوختن غذا اتفاقی است که برای همه پیش می آید و اصلا این طور نیست که کسی ادعا کند هیچ وقت غذایش نسوخته یا ته نگرفته است اما یکی از مشکلاتی که بعد از این اتفاق پیش می آید شستن و تمیز کردن قابلمه است. روش هایی برای این کار را در ادامه بخوانید.

 

شستن قابلمه سوخته با چای کیسه ای

اول اجازه بدهید قابلمه یا هر ظرف سوخته دیگری کاملا خنک شود. بعد از آن ظرف را با آب داغ پر کنید و یک چای کیسه ای داخلش بیندازید. بعد از یک ربع آب را خالی کنید حالا می توانید قابلمه را خیلی راحت بشویید و تمیز کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن قابلمه سوخته چیست

سرکه‌ و جوش شیرین بسیار کاربردی است

سرکه و آب را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و یک لایه‌ی نازک از آن را کف قابلمه بریزید. سرکه‌ رقیق را روی گاز حرارت بدهید تا بجوشد. پس از یک دقیقه، آن را از روی حرارت برداشته و سرکه را داخل سینک ظرفشویی خالی کنید.

 

یک قاشق جوش شیرین را داخل قابلمه بریزید. جوش شیرین را با یک اسکاچ کف قابلمه بکشید تا هر لکه‌ سوختگی پاک شود. سپس قابلمه را به خوبی با آب بشویید. جوش شیرین، پاک کننده بوده و به پاک کردن لکه‌ها کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: رفع بوی سوختگی انواع غذاها با چند ترفند ساده

 

تمیز کردن قابلمه سوخته با نمک

نمک یک پاک کننده‌ خوب دیگر است. نمک برای پاک کردن لکه‌های سوختگی قابلمه و هم‌چنین چربی‌ها بسیار مناسب است. می‌توانید آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم مخلوط کنید یا با یک تکه‌ لیموی بریده شده و آبدار کف قابلمه بمالید تا لکه سوختگی از بین برود.

 

برای شستن قابلمه از کرم تارتار استفاده کنید

کرم تارتار پاک کننده‌ای است که به جای جوش شیرین استفاده می‌شود. یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بگذارید مایع خنک شود؛ سپس کف قابلمه را تمیز کنید تا دوباره مثل قبل درخشان شود.

 

قابلمه سوخته را با نوشابه بشویید

زمانی که قابلمه هنوز داغ است، نوشابه را داخل آن ریخته و بگذارید کف ظرف را بپوشاند پس از آن قابلمه را بشویید. ترکیب شدن مواد غذایی سوخته با کربنات نوشابه، باعث نرم شدن سوختگی می‌شود. شما می‌توانید به جای نوشابه از آب گازدار نیز استفاده کنید.

قابلمه سوخته را چگونه بشوییم که خوب تمیز شود

آب داغ برای شستن قابلمه سوخته خوب است

برای تمیز کردن قابلمه روحی یا لعابی سوخته، آن را روی گاز گذاشته و گاز را روشن کنید. بگذارید تا قابلمه داغ شود، طوری که اگر داخل آن یک قطره آب بریزید، بخار شود. یک فنجان آب را داخل آن ریخته و بگذارید به آهستگی بجوشد (اگر بخواهید می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی یا جوش شیرین به آن اضافه کنید). پس از اینکه آب، سوختگی‌ها را نرم کرد، سوختگی‌ها را با یک قاشق چوبی یا کفگیر پلاستیکی تمیز کنید.

 

ترفند: گوشت یخ‌ زده را چگونه بپزیم

 

قرص ماشین ظرفشویی اثر سوختگی در قابلمه را از بین می برد

در این حالت، مقدار کمی آب در کف قابلمه بریزید و آن را روی حرارت کم بگذارید. سپس، قابلمه را از روی حرارت برداشته و قرص ماشین ظرفشویی را روی نواحی سوخته شده بکشید. در آخر قابلمه را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

 

با لیمو می توان قابلمه سوخته را تمیز کرد

در این‌ روش، دو یا سه عدد لیمو را که به چهار قسمت تقسیم شده‌اند به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در مقدار کمی آب بجوشانید، سپس آب و لیموها را خالی کرده و قابلمه را بشویید. در این روش اسید لیموها برای نرم کردن سوختگی‌ها کافی بوده و در آخر تنها لازم است که شما کمی سوختگی‌ها را تمیز کنید؛ البته حتی شاید به تلاش شما هم احتیاجی نباشد.

 

ورقه‌ آلومینیومی به کارتان می آید

مقدار زیادی جوش شیرین را روی سوختگی‌ها ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر دربیاید. یک ورقه‌ آلومینیومی را مچاله کرده و آن را کف قابلمه بکشید تا همه‌ سوختگی‌ها و غذاها پاک شوند. سپس قابلمه را با آب گرم و صابون بشویید. توجه داشته باشید که از این روش برای تمیز کردن قابلمه تفلون استفاده نکنید زیرا باعث خراش برداشتن ظرف می شود.

 

منابع: مجله زندگی - خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.