2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
یک هفته عزاداری قاتل در کنار خانواده مقتول

یک هفته عزاداری قاتل در کنار خانواده مقتول

این مرد به دلیل اختلافات مالی با دوستش او را با شلیک گلوله کشت.

دوات آنلاین -بهزاد مرد ۴۸ ساله ای است که به اتهام قتل رفیق قدیمی اش بازداشت شده است. او شامگاه چهاردهم مهر امسال به کارگاه طلاسازی دوستش در محله بهارستان تهران رفت و در جریان درگیری، با شلیک سه گلوله دوستش را کشت و با سرقت مقداری طلا فرار کرد. با کشف جسد مقتول، تحقیقات پلیسی آغاز شد و بعد از دو هفته رد قاتل شناسایی و او بازداشت شد. متهم بعد از چند روز تناقض گویی، مدعی شد سال ها قبل به مقتول طلا داده بود تا با فروش آن بدهی هایش را بپردازد اما بعد از سالها بدهی اش را پس نداده و همین باعث درگیری و ادامه اختلاف شان و سرانجام جنایت شده است. متهم با اعتراف به قتل روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شد. جام جم با این متهم گفت و گو کرده است که در ادامه می خوانید.

 

*از آشنایی با مقتول بگو.

۳ سال است که طلاساز هستم، مقتول هم طلاساز بود. همین کارمان باعث دوستی ما شد و چند سال هم شراکت داشته و کار می کردیم. بعد از آن مراوده های کاری مان ادامه داشت و گاهی مشتری برایش می فرستادم.

 

* با هم اختلاف داشتید؟

از دو سال و نیم پیش اختلاف ما شروع شد. او دچار مشکل مالی شد و حدود ۳۰۰ گرم طلا برای ادامه کارش به او دادم. اما به دلیل رفاقت سند و مدرکی از او نگرفتم و نتوانستم وقتی طلبم را نداد، موضوع را ثابت کنم. همین باعث اختلاف ما شد.

 

جزییات قتل

* به همین دلیل نقشه قتلش را کشیدی؟

قرار نبود او را بکشم. می خواستم بترسد و طلبم را بدهد، قتل او در یک لحظه رخ داد.

 

* از شب جنایت بگو.

سه روز قبل از قتل، فهمیدم چند سفارش کار برای درست کردن دستبند طلا گرفته است. همین باعث شد نزدش بروم و طلبم را بخواهم. کلتی که خریده بودم را با خودم بردم که او را بترسانم تا شاید طلبم را بدهد. ساعت پنج عصر برایش مشتری آمد و نشد او را بترسانم. از آنجا رفتم و ساعت هشت شب آمدم تا او را با تهدید سلاح بترسانم. با دیدن من وحشت کرد، به او مجال ندادم و سلاح را سمتش گرفتم. ترسیده بود و می گفت چند روز فرصت بده طلبت را می پردازم.

 

* بعد چه شد؟

می دانستم او طلبم را نمی دهد. مدرکی هم نداشتم که از او شکایت کنم و حقم را بگیرم. به خاطر رفاقت بدبخت شده بودم. با هم گلاویز شدیم. می خواست کلت را از من بگیرد که نتوانست و من دستم روی ماشه رفت و سه تیر شلیک شد و مرگ او را رقم زد، او افتاد كف کارگاه و وقتی به خود آمدم، مرده بود.

 

فرار از صحنه جرم

* بعد از قتل چه کردی؟

کارگاه را جست وجو کردم تا طلاهایی که سفارش گرفته بود را بابت طلبم از او سرقت کنم که به سختی آن را یافته و سرقت کردم متواری شدم و ساعاتی سرگردان خیابان بودم و بعد سمت کانال آب رفتم و سلاح کلت را آنجا انداختم تا ردی نماند.

 

* با طلاهای سرقتی چه کردی؟

 ۱۰۰ گرم معادل ۱۱۰ میلیون تومان بود که یک سوم طلبم می شد. آن را بردم خانه ام و پنهان کردم تا در زمان مناسب بفروشم.

 

* در این مدت به محل جنایت برنگشتی؟

روز بعد رفتم و پرس و جو کردم و فهمیدم جسد همان شب پیدا شده است. بعد از آن از ترسم دیگر نرفتم و شروع کردم جلوی خانواده مقتول نقش بازی کردن.

 

* چه نقشی؟

روزی که فهمیدم مراسم خاکسپاری مقتول است، سر مزارش رفتم و کلی گریه کردم و با خانواده اش احساس همدردی کردم. خلاصه تا روز هفتم مراسم مقتول کنار این خانواده بودم و تنهایشان نگذاشتم. وقتی آنها سر مزارش می رفتند، من می ماندم و ساعتها گریه می کردم. عذاب وجدان داشتم و فقط می گفتم مرا ببخش و حلالم کن.

 

*فکر می کردی بازداشت شوی؟

فکر می کردم ردی از من در محل جنایت نمانده باشد و هیچ گاه معمای قتل دوستم فاش نشده و من دستگیر نمی شوم. اما وقتی بازداشت شدم خانواده ام و خانواده مقتول همه در شوک و بهت بودند، باورشان نمی شد مردی که یک هفته کنار آنها عزاداری می کرد، قاتل اوست.

 

* پشیمانی؟

خیلی دلم برای دو پسرم می سوزد آینده شان را با این کارم تباه کردم، فکر نمی کنم خانواده مقتول روزی مرا ببخشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.