2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نجات قاتل از 2 بار قصاص

نجات قاتل از 2 بار قصاص

این مرد در جریان دو دعوا دوستان خود را به کام مرگ کشانده بود.

دوات آنلاین -مرد خشمگین که در دو درگیری جداگانه دو نفر از دوستانش را به قتل رسانده بود با جلب رضایت اولیای دم از طناب دار فاصله گرفت.

 

تحقیقات پلیسی

روزنامه جوان نوشت، عصر یکی از روز‌های پایانی بهمن‌ماه سال ۹۱ مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌ها باخبر و راهی محل شدند.

 

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مقتول که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است، ساعتی قبل با موتورسیکلت در یکی از محله‌های جنوب تهران در حال موتوسواری بوده که با پسر جوانی به نام شاهین درگیر می‌شود و در آن درگیری با ضربات چاقو زخمی می‌شود و در نهایت به قتل می‌رسد. از سوی دیگر مشخص می‌شود مقتول متأهل است و یک پسر خردسال هم دارد. همسر مقتول به پلیس گفت: مدتی بود که شوهرم با یکی از دوستانش به نام شاهین اختلاف داشت، از دوستان دیگرش شنیدم که شوهرم لحظه حادثه با شاهین درگیر شده و به قتل رسیده است. بدین ترتیب شاهین به عنوان مظنون به قتل از سوی مأموران پلیس تحت تعقیب قرار گرفت و مأموران در بررسی‌های میدانی هیچ ردی از او پیدا نکردند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس از کشف جسد دیگری که او هم با چاقو به قتل رسیده بود، باخبر شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد مقتول حمید نام دارد و در درگیری با سه جوان به نام‌های سروش، شاهین و بهرام به قتل رسیده است.

 

قتل اول

همچنین مشخص شد یکی از عاملان قتل شاهین متهم تحت تعقیب پلیس است که مدتی قبل در درگیری دیگری مرتکب قتل شده بود. مأموران پلیس در ادامه بهرام و سروش را بازداشت کردند، اما متوجه شدند که شاهین همچنان فراری است. بهرام و سروش در بازجویی‌ها با اعتراف به درگیری ادعا کردند که حمید با ضربات چاقوی شاهین به قتل رسیده است. با این حال، مأموران پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری که مرتکب دو قتل شده بود ادامه دادند تا اینکه پس از چند ماه مخفیگاه وی را شناسایی و متهم ۲۶ ساله را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

متهم در بازجویی‌ها به دو قتل اعتراف کرد و در توضیح ماجرا به پلیس گفت: من با دو مقتول دوست بودم که اولین دوستم را به خاطره اختلافاتی که با هم داشتیم به قتل رساندم.

 

آن روز ما با هم چشم در چشم شدیم و برای همدیگر شاخ و شانه کشیدیم که با هم درگیر شدیم که در این درگیری به قتل رسید. من فکر نمی‌کردم او در این درگیری به قتل برسد، اما وقتی که متوجه شدم فوت کرده فراری شدم تا اینکه همراه دوستانم خودرو پژو را سرقت کردیم. آن زمان بود که حمید که او هم از دوستانم بود متوجه شد ماه خودرو سرقت کرده‌ایم و ما را تهدید کرد که موضوع را به پلیس خبر می‌دهد و به همین خاطر با حمید هم درگیر شدم و با چاقو به او ضربه زدم که بعد متوجه شدم فوت کرده است. متهم پس از تکمیل تحقیقات در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به دو بار قصاص محکوم شد. حکم دادگاه پس از تأیید در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل قانونی به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

 

نجات از مرگ

متهم مدتی قبل برای اجرای حکم در زندان رجایی‌شهر پای چوبه ‌دار حاضر شد که با میانجیگری هیئت صلح و سازش اولیای دم اعلام کردند با گرفتن دیه قاتل را می‌بخشند. بدین‌ترتیب قاتل از پای چوبه دار به سلولش بازگشت تا اینکه مدتی بعد دیه یکی از مقتولان را پرداخت کرد. متهم پس از گرفتن رضایت از نخستین قتلی که مرتکب شده بود، چندی قبل دوباره برای دومین بار پای چوبه دار رفت و این بار هم موفق شد از اولیای دم دومین مقتول هم مهلت بگیرد و دوباره به سلولش بازگشت. در نهایت چند روز قبل متهم با کمک خیرین دیه دومین مقتول را هم پرداخت کرد و به زندگی بازگشت. متهم به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.