2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
کلاژن برای زنان چه فوایدی دارد؛ از پوست تا لاغری

کلاژن برای زنان چه فوایدی دارد؛ از پوست تا لاغری

کلاژن پروتئینی پرفایده است که به ویژه برای زنان خاصیت های زیادی دارد و به سلامت جسمی و روانی آنان کمک می کند.

دوات آنلاین -کلاژن پروتئینی حیاتی است که به بدن نیرو و ساختار می‌دهد. قبل از ۲۵ سالگی، بدن این پروتئین را به وفور تولید می‌کند. اما با افزایش سن و به‌ویژه در زنان پس از یائسگی تولید کلاژن کاهش می‌یابد.

 

علائم کاهش سطح کلاژن

جام جم نوشت: ساده‌ترین نشانه کاهش کلاژن پیدایش چین و چروک است. برخی نشانه‌های واضح دیگر شامل درد و سفتی مفاصل، ضعیف‌شدن ماهیچه‌ها و مشکلات گوارشی هستند. استعمال دخانیات، اشعه فرابنفش خورشید و مصرف بیش از حد قندها، کاهش سریع‌تر سطح کلاژن را به همراه دارد.

 

راه‌های افزایش کلاژن

بهترین راه، افزایش کلاژن از طریق رژیم غذایی است. انواع گوشت، آب قلم یا آبگوشت استخوان، تخم‌مرغ، حبوبات و حتی ژلاتین از مواد غذایی افزایش‌دهنده سطح کلاژن هستند. مکمل‌های کلاژن نیز به‌راحتی هضم و جذب می‌شود. هرچند اغلب درمورد فواید کلاژن موجود در محصولات مراقبت از پوست تبلیغات زیادی می‌شود، اما بیشتر این محصولات صرفا یک «لایه» روی پوست ایجاد می‌کنند که از دست دادن رطوبت را کاهش می‌دهد.

کلاژن برای رفع چین و چروک پوست مفید است

تقویت سلامت پوست

با کاهش کلاژن بر اثر افزایش سن، پوست، مو و ناخن‌ها رطوبت خود را از دست می‌دهند. این شرایط منجر به ایجاد چین و چروک و آسیب‌دیدگی می‌شود. مکمل‌های کلاژن با تقویت آبرسانی به پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن، چین و چروک را کاهش می‌دهند و به بهبود آسیب‌های پوستی و کاهش آکنه نیز کمک می‌کنند.

 

کاهش استرس و اضطراب با کلاژن

اسید آمینه گلایسین موجود در کلاژن، توانایی تحریک مغز یا آرام‌کردن آن را دارد. افزایش گلایسین به بهبود خواب، تقویت حافظه و افزایش سطح سروتونین کمک می‌کند.

 

تسکین درد مفاصل

میزان غضروف‌ها که از استخوان‌ها، مفاصل و رباط‌ها محافظت می‌کنند با افزایش سن کاهش می‌یابد و باعث التهاب و درد می‌شود. کلاژن تولید غضروف را تحریک می‌کند و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

 

جلوگیری از پوکی استخوان

کلاژن جذب کلسیم و درنتیجه تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش و خطر پوکی استخوان و سایر اختلالات استخوانی را کاهش می‌دهد.

کلاژن برای زنان فواید بسیار زیادی دارد

بازسازی سیستم عصبی

کلاژن می‌تواند با بازسازی سلولی در سیستم عصبی مرکزی به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند.

 

کلاژن برای تقویت سلامت قلب

کلاژن با کاهش سطح کلسترول «بد» و بهبود ساختار شریان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش می‌دهد.

 

پاکسازی سموم

گلایسین موجود در کلاژن به کبد در فرآیند سم‌زدایی کمک می‌کند. این کار کبد و سایر اندام‌های بدن را تمیزتر و سالم‌تر نگه می‌دارد.

 

 کمک به کاهش وزن

کلاژن گلوکز را به انرژی تبدیل می‌کند و با کمک به تشکیل عضلات بدون چربی متابولیسم را سرعت می‌بخشد. بنابراین شما کالری بیشتری می‌سوزانید.

 

منبع:50livingbetter

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.