2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رامین کشمیری سریال سرجوخه از زبان قربانی نجفی

رامین کشمیری سریال سرجوخه از زبان قربانی نجفی

نقش‌های خاکستری برایم جذاب است و نقش «رامین کشمیری» هم خاکستری است. نقش منفی، مثبت، سیاه و سفید وجود ندارد، چون تمامی آدم‌ها خاکستری و مجموعه‌ای از این‌ها هستند.

دوات آنلاین -قربان نجفی که پیش از این با سریال امنیتی خانه امن کاری از احمد معظمی در نقش یک داعشی در تلویزیون دیده شده بود، با ساخته جدید این کارگردان یعنی سریال سرجوخه به تلویزیون آمده است. او در این مجموعه با ایفای نقش شخصیت رامین کشمیری که فعالیت‌ جاسوسی انجام می‌دهد، تجربه متفاوتی داشته است. خراسان با این بازیگر گفت‌وگو کرده ‌است که در ادامه می‌خوانید.

 

*چه چیزی باعث شد بازی در سریال سرجوخه را بپذیرید؟

قبل از این سریال، یک سابقه همکاری دیگر با آقای معظمی در «خانه امن» داشتم. می‌دانستم که کار کردن با احمد معظمی خوب است، بازیگر فرصت تجربه کردن و خلاقیت دارد، با هم به یک نتیجه خوب می‌رسیم و این اتفاق هم افتاد. علاوه بر اعتمادی که به یکدیگر داشتیم، متوجه شدم اسکلت نقش هم طوری است که جای کار دارد.

قربان نجفی بازیگر نقش رامین کشمیری در سریال سرجوخه

رامین کشمیری کیست

*شخصیت «رامین کشمیری» از یک نمونه واقعی گرفته شده است؟

احتمال دارد ریشه در یک شخصیت واقعی داشته باشد و از یک پرونده استخراج کرده باشند، اما برای من محلی از اعراب ندارد، چون بدون این که بدانم و نمونه عینی و خارجی را دیده باشم، آن را بازی کردم.

 

بیشتر بخوانید: رازهای کیان سریال سرجوخه از زبان سامان صفاری

 

*یعنی وقتی نقش به شما پیشنهاد شد، توضیحی ندادند که این شخصیت در واقعیت وجود دارد؟

نه این طور نبود.

قربان نجفی بازیگر نقش رامین کشمیری در سریال سرجوخه

قربان نجفی در نقش های منفی

*بعد از سریال «خانه امن»، در مجموعه «سرجوخه» هم با نقش منفی دیده شدید، نقش‌های منفی برایتان جذاب‌تر است یا مثبت؟

برای من فرقی نمی‌کند و هیچ کدام برایم جذاب‌تر نیست. نقش‌های خاکستری برایم جذاب است و نقش «رامین کشمیری» هم خاکستری است. نقش منفی، مثبت، سیاه و سفید وجود ندارد، چون تمامی آدم‌ها خاکستری و مجموعه‌ای از این‌ها هستند.

 

*می‌شود گفت نقش‌های منفی و خاکستری چالش برانگیزتر هستند؟

بله، چون در هر لحظه این فرصت را داری که عملکرد دلخواهت را داشته باشی و آدم‌های خاکستری هر لحظه غیرقابل پیش‌بینی هستند، این برای نقش جذابیت ایجاد می‌کند.

 

*برای ایفای نقش «ابو عامر» با چالش‌های بیشتری مواجه بودید یا نقش «رامین کشمیری»؟

فرقی نمی‌کند. من برای هر دو نقش به یک اندازه ارزش قائل هستم، هرکدام موقعیت‌های خاص خودشان را داشتند. من واقعا به شخصیت‌ها فکر نمی‌کنم، به موقعیتی که شخصیت در لحظه در آن قرار دارد فکر می‌کنم و آن را می‌سازم.

 

در همین زمینه: داستان سریال سرجوخه درباره کیست

 

*بعد از «خانه امن» دوباره در سریال امنیتی «سرجوخه» بازی کردید، نگران نبودید که در ژانر امنیتی ماندگار و تکراری شوید یا نقش‌ها متفاوت هستند و این اتفاق نمی‌افتد؟

بله، نقش‌ها متفاوت هستند و کار ما همین است. از شانس من نقش‌های کمدی که اتفاقا به نظرم خیلی هم در اجرایش مستعد هستم، به من پیشنهاد نشده، ولی هر نقشی پیشنهاد شود، اگر اسکلت‌بندی کاراکتر در قصه خوب باشد، برایم فرقی نمی‌کند. واقعیت این است که دیگر دوره این هم گذشته که مثلا فکر کنند این بازیگر در فلان ژانر کار کرده و در ژانر دیگر نمی‌تواند کار کند! کسی که این طور فکر کند، از بازیگری و کارگردانی هیچ چیزی نمی‌داند و بهتر است اصلا با او کار نکرد.

 

*سریال‌های آقای معظمی مانند «ترور خاموش» و «خانه امن» مخاطبان زیادی داشتند، به نظرتان علت موفقیت آثار ایشان چیست؟

آقای معظمی برای کارش انرژی می‌گذارد و آدم خیلی خوش‌فکری است. به عوامل کار  و خلاقیت آن‌ها بها می‌دهد. یعنی این فرصت را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که بتواند از استعداد افراد و بازیگرانش چیز جدیدی کشف کند، نه این که فقط به آن چه در قصه و فیلم نامه نوشته شده اکتفا کند. احمد معظمی خیلی با حوصله کار می‌کند و در این زمینه آدم خلاقی است، به همین دلیل مخاطب را هم درگیر می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.