2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی سریال سرجوخه؛ خلاصه داستان، بازیگران و تعداد قسمت ها

معرفی سریال سرجوخه؛ خلاصه داستان، بازیگران و تعداد قسمت ها

موضوع سریال سرجوخه چیست؟ چند قسمت است؟ کدام بازیگران در آن حضور دارند؟ همه آنچه درباره این مجموعه باید بدانید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -سریال سرجوخه مجموعه ای با موضوع امنیتی- اجتماعی است که گروه سازنده سریال خانه امن سراغ آن رفته است. این سریال فضایی متفاوت دارد، بازیگران جدید را معرفی می کند و بسیار تماشایی است.

عکسی از سریال سرجوخه

جام جم نوشت: به گفته سازندگان این اثر مخاطبان با تماشای سرجوخه می‌توانند شاهد فضایی متفاوت باشند. قرار است بخش‌هایی از سریال در کشورهای خارجی به تصویر کشیده شود. محور اصلی، قصه‌ای اجتماعی امنیتی است. البته تولید چنین آثاری همیشه مورد توجه مردم قرار گرفته است. به همین دلیل بینندگان تلویزیون به دنبال تماشای چنین آثاری هستند، زیرا نه تنها آنها را سرگرم می‌کند، بلکه اطلاعات هم در اختیارشان می‌گذارد تا متوجه شوند نیروهای امنیتی تا چه میزان زحمت می‌کشند تا امنیت کشور حفظ شود. توجه به همه این موارد باعث شده که در سال‌های اخیر شاهد رونق چنین تولیداتی در تلویزیون باشیم.

عکسی از سریال سرجوخه

موضوع سریال سرجوخه چیست

سرجوخه با روایت دو قصه موازی، به زندگی دو شخصیت غلامرضا و کیان که از دو طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند می‌پردازد که هر دو در راه رسیدن به عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راه‌شان قرار می‌گیرد که روند رسیدن را کندتر و جذابیت قصه را بیشتر می‌کند.

 

احمد معظمی، کارگردان می گوید: سریال سرجوخه حتی نسبت به مجموعه خانه امن، تولید سنگین‌تری دارد و کار پیچیده‌تر است. یکی از ویژگی‌های قابل تامل در این سریال، شخصیت‌پردازی در قصه است که نویسنده، قصه‌ای بسیار جذاب، پر گره همراه با شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده نوشته است که قطعا مخاطبان را می‌تواند جذب کند. تیم نویسندگان برای نگارش سریال سرجوخه زحمت زیادی کشیدند. در واقع نویسندگان با ظرافت به طبقه پایین و متوسط جامعه پرداخته‌اند. زمان پخش سریال متوجه شخصیت‌پردازی‌های منسجم این سریال خواهید شد که شسته رفته هستند.

 

او توضیح می دهد: سریال سرجوخه قصه پیوسته‌ای دارد، اما در هر قسمت ماجراهای متفاوتی رقم می‌خورد که همه این ماجراها به‌واسطه نخ تسبیح با هم مرتبط هستند.

عکسی از سریال سرجوخه

ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سرجوخه نیز می گوید: موضوع سرجوخه، امنیت اجتماعی است. یعنی آسیب‌های اجتماعی‌ای که مساله امنیتی می‌شوند. الان زمینه‌های تهدید و جنس مسائل امنیتی تغییر کرده است. یک زمانی سرویس‌های معاند جاسوس‌هایی با فرمت‌های مختلف استخدام می‌کردند. الان روی زمینه‌های دیگر دست گذاشته‌اند و مسائل عادی کشور را دارند تبدیل به مسائل امنیتی می‌کنند. الان نمی‌توانم قصه سرجوخه را باز کنم اما رابطه پیچیده و مستقیمی با مسائل کف خیابان و روزمره دارد.

عکسی از سریال سرجوخه

آیا داستان سریال سرخوجه واقعی است

صفری می گوید: من معرفی یک خطی برای قصه این سریال دارم که می‌گویم نیمی از این قصه واقعی است و نیمی از آن حقیقت دارد. بحث‌های اجتماعی زیرمجموعه حقیقت است و بخش‌های امنیتی هم در واقع جزو واقعیت‌ها هستند؛مسائلی که پرونده محورند و کارشناسان امنیتی رویش کار می‌کنند و برگرفته از مسائل امنیتی است، نه درام. آن بخشی هم که حقیقت است، مربوط به حقیقت زندگی ماست که وارد مسائل امنیتی می‌شود.

عکسی از سریال سرجوخه

سریال سرجوخه چند قسمت است

قرار بود سرجوخه در دو فصل آماده شد و حدود 60 تا 65 قسمت باشد اما در نهایت در 30 قسمت برای پخش آماده شد.

عکسی از سریال سرجوخه

بازیگران سریال سرجوخه

علیرضا اوسیوند، سامان صفاری، حمیدرضا محمدی و پیام احمدی‌ نیا از جمله بازیگران سریال سرجوخه هستند.

 

معظمی توضیح داد: ما برای تولید این مجموعه سراغ بازیگران خوب تئاتر رفتیم. در واقع یکی از اهداف ما در ساخت سرجوخه، معرفی بازیگران جدید و مستعد است که در کنار قصه‌هایشان که مخاطبان خواهند دید، می‌درخشند. ما بازیگران درجه یک در تئاتر کم نداریم، اما معرفی نشده و گمنام مانده‌اند. در واقع فرصت دیده شدن نداشتند و حالا با سرجوخه دیده می‌شوند. من تلاش کردم به این بازیگران فرصت دیده شدن بدهم و آنها را به تلویزیون معرفی کنم.

 

گفته‌ های کارگردان سریال سرجوخه

احمد معظمی در تازه‌ترین اثرش سراغ یک موضوع امنیتی -اجتماعی دیگر رفته و در قالب سریال سرجوخه به تصویر می‌کشد. گفت و گو با او را بخوانید:

 

*شما در سال‌های اخیر دست گذاشته‌اید روی سوژه‌های امنیتی- اجتماعی و نتیجه آن سریال‌هایی همچون خانه امن، سارق روح، ترور خاموش و... شده‌است که مخاطبان بسیاری هم توانستید جلب کنید. این موضوع دغدغه شماست که گرایش به کارگردانی آثاری از این دست دارید یا این‌که تصادفی پیش آمده است؟

نمی‌توانم بگویم تصادفی بوده، چون من ژانر اجتماعی را دوست دارم و دستمایه ساخت همه آثاری که تا به امروز کارگردانی کرده‌ام، مسائل مبتلا به جامعه بوده است. در سال‌های اخیر ژانر اجتماعی امنیتی را تجربه کرده‌ام که نه‌تنها برایم متفاوت است، بلکه متوجه شده‌ام مخاطبان تلویزیون هم‌چنین ژانری برایشان جذاب است و علاقه‌مند به تماشای چنین آثاری هستند. یکی از عوامل جذابیت در این آثار، قرار دادن صحنه‌های هیجان‌انگیز است که مسلما مخاطبان در دیگر کارها کمتر دیده‌اند. البته ساخت چنین آثاری سختی‌های خودش را دارد، زیرا هم پیچیده و دشوار است و هم این‌که کمتر سازندگان سراغ چنین موضوعاتی می‌روند، اما من دوست دارم کارگردانی آثاری را به‌عهده داشته باشم که من را به چالش دعوت کند و خوشبختانه در سال‌های اخیر این اتفاق رخ داده و راضی هستم. علاوه بر آن باید به این موضوع اشاره کنم که گروه با همدلی یکدیگر در این شرایط کرونایی کار می‌کنند. این در حالی است که کار به لحاظ تولید بسیار سنگین است و ما تعدد لوکیشن و بازیگر داریم، اما با همه این موارد برایمان ارزشمند است که برای مردم یک سریال مخاطب‌پسند تولید کنیم.

 

*پس به نوعی دغدغه شخصی‌تان است که دست روی موضوعات اجتماعی امنیتی گذاشته‌اید؟

بله، طبیعی است که من کارگردانی هستم که کارهای جدی و اجتماعی می‌سازم و به سمت ساخت کار کمدی نمی‌روم.

 

*یعنی هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد؟

فعلا قصد ندارم کار کمدی بسازم، اما از آینده نمی‌دانم، چرا که بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. ولی در حال حاضر تمرکزم را روی ساخت کارهای اجتماعی گذاشته‌ام.

 

علی اوسیوند؛ باز هم در نقش یک پدر

علی اوسیوند کارنامه پرباری در تلویزیون دارد. معمولا او در سال دو سریال تلویزیونی بازی می‌کند که از کارهای اخیر او می‌توان به سلام آقای مدیر، دلدار، سایه‌بان، آرام می‌گیریم و... اشاره کرد. او گاهی در نقش‌های مثبت ظاهر می‌شود و گاهی هم در نقش‌های منفی.

فضای قصه در انتخاب نقش: به هر حال وقتی بازیگری قرار است در اثری بازی کند، عوامل زیادی را در نظر می‌گیرد؛ از کارگردان گرفته تا متن، نقش و.... من هم علاقه‌مندم نقش‌هایی را انتخاب کنم که هم به دلم بنشیند و با آن ارتباط برقرار کنم و هم این‌که من را به چالش وادارد. ضمن این‌که اهمیت دارد کاری که بازی می‌کنم فضای قصه آن تعلیق لازم را برای مخاطبان داشته‌باشد. وقتی برای بازی در سریال سرجوخه با من تماس گرفتند و به دفتر آمدم، از نقشی که پیشنهاد شده‌بود، خوشم آمد. ضمن این‌که تا به امروز هم سعادت همکاری با احمد معظمی کارگردان را نداشتم، به همین دلیل بازی در این پروژه را پذیرفتم. به نظرم نقشی که در این سریال بازی می‌کنم قابل باور برای مخاطبان است.

 

درباره نقش: در سریال سرجوخه نقش شخصیتی به نام رضا را بازی می‌کنم که دختری دارد و درگیر مسائلی می‌شود. البته بیشتر از این نمی‌توانم درباره نقش توضیح بدهم، چرا که قصه لو می‌رود. زمانی که قصه را خواندم، احساس کردم فضای قصه برای مخاطبان متفاوت است و می‌تواند برایشان جالب باشد. سریال یک قصه پیوسته دارد که در فواصل آن هم ماجراهای زیادی اتفاق می‌افتد

.

تصویری از کدام جنس پدر: من تا به امروز در سریال‌های متفاوت نقش پدران زیادی را بازی کردم. گاهی پدری مقتدر بودم و برخی مواقع مهربان. به هر حال بازی‌های متفاوتی از شخصیت پدران را تجربه کردم که برایم جالب بوده‌است. در سریال سرجوخه هم نقش پدری را دارم که به دخترش وابسته است و دوست ندارد دخترش از او جدا شود، زیرا پاره تنش است و بدون مادر او را بزرگ کرده ‌است.

 

تعامل با کارگردان: تجربه نشان داده هرقدر تعامل در کار بیشتر باشد، قطعا نقشی به‌سزا در نتیجه کار دارد. خوشبختانه احمد معظمی جزو آن دسته از کارگردانانی است که ارتباط خوبی با بازیگران دارد و در طول کار مرتب درباره نقش با آنها صحبت می‌کند و سعی دارد همه چیز را با تعامل و گفت‌وگو حل کند. من هم خودم را به او سپردم، زیرا از همه بیشتر به فیلمنامه و قصه تسلط دارد و می‌داند مسیر کار را به چه شکلی جلو ببرد. امیدوارم مردم از تماشای سریال سرجوخه لذت ببرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.