2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
داستان سریال سرجوخه چقدر واقعی است و درباره کیست

داستان سریال سرجوخه چقدر واقعی است و درباره کیست

آیا سریال سرجوخه از روی پرونده های واقعی ساخته شده است و کیان و بقیه تبهکاران این مجموعه در واقعیت چه کسانی هستند؟

دوات آنلاین -سریال سرجوخه از همان ابتدا توانست توجه مخاطبان را جلب کند. تی حرفه ای این سریال که قبلا نیز مجموعه های جذابی مانند خانه امن را تولید کرده بودند این بار سراغ شاخ های مجازی و صفحات شرط بندی و باندهای پشت پرده رفته اند اما آیا اتفاقات این سریال واقعی و منظور شخص و گروه خاصی است؟

عکسی از سریال سرجوخه

چقدر از سریال سرجوخه واقعی است

ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سریال سرجوخه به مهر گفت: مسائل امنیتی از مسائل اجتماعی شروع می‌شود درواقع مساله امنیتی ندارید که عقبه آن یک مساله اجتماعی نباشد. معمولاً یک عارضه اجتماعی به وجود می‌آید که اگر آسیب شناسی یا کنترل نشود به یک بحران تبدیل شده و مثل بهمن همینطور بزرگ‌تر می‌شود.

 

صفری با اشاره به چگونگی بیان اتفاقات در قصه این سریال تصریح کرد: سریال روی دو بخش حرکت می‌کند که نیمی از این قصه واقعی است و نیمی از قصه حقیقت دارد بخش واقعی آن هم پرونده‌های واقعی است و بخش حقیقی اش مسائل روز و اجتماعی کشور است که ما در قالب درام مطرحش کرده‌ایم.

عکسی از سریال سرجوخه

شاخ های مجازی سرجوخه چه کسانی هستند

وی درباره اینکه چقدر به پرونده‌های واقعی مثل میلاد حاتمی یا دیگر شاخ های مجازی پرداخته شده است، گفت: موضوع سریال درباره چند اینفلوئنسر است و اتفاقات مرتبط با زندگی آنها را می‌بینیم. همه ما امروز شاهد آنچه که در فضای مجازی می‌گذرد هستیم و از خلاف‌های مجازی تا اتفاقات مثبت را می‌بینیم. به هر حال باید هم عوارض را دید و هم نکات مثبت آن را توجه کنیم.

 

بیشتر بخوانید: رازهای کیان سریال سرجوخه از زبان سامان صفاری

 

این تهیه‌کننده با اشاره به یک آسیب شناسی اضافه کرد: از حاشیه نشینی تا تجمل گرایی، کمبودها، سبک زندگی تشریفاتی و خیلی آسیب‌ها در کنار هم جمع می‌شود که یک اینفلوئسر را خلق می‌کند.

 

وی با توصیفی از آنچه امروز توسط برخی شاخ‌های مجازی دنبال می‌شود عنوان کرد: ما هم لات‌های کلاسیک را داریم و هم لات‌های مجازی را داریم که شاید فضای شیک‌تری دارند اما در عوض جامعه‌ای چند میلیونی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و عوارض این خشونت حتی بیشتر از آن لات کف خیابان است.

عکسی از سریال سرجوخه

تهیه‌کننده سرجوخه درباره پرداختن به اینفلوئنسرها که برای اولین بار هم در تلویزیون اتفاق افتاده است، اظهار کرد: زمانی شما صرفاً می‌خواهید تصویری نامتعارف نشان دهید که جذب مخاطب کنید و گاهی می‌خواهید این مشکلات را ریشه شناسی کنید که پرداخت ما در قصه این چنین بود.

 

وی درباره پرداخت ویترینی چنین موضوعاتی گفت: در برخی آثار نمایش این مسائل صرفاً تصویری بوده که نه عقبه آن گفته شده و نه واکاوی شده است و فقط فالوور و جذب مخاطب به دنبال داشته است. اینجا اما قرار است مسائل کلان را مطرح کنیم و محتوا و مضمون مورد نظرمان است. عارضه‌ای که امروز کشور دچار آن شده است به این دلیل است که جنس خلاف‌ها هم تغییر کرده است. زمانی شما با جاسوس عضو سیستم طرف بوده‌اید امروز اما مردم کف خیابان هستند که دچار مسائل امنیتی شده‌اند و عمدتاً هم خودشان خبر ندارند و صرفاً قطعه‌ای از یک پازل هستند.

 

او در تشریح بیشتر این خلاف‌ها عنوان کرد: همه فکر می‌کنیم به زعم خود یک کار عادی می‌کنیم اما بعد می‌فهمیم قطعه‌ای از آن پازل بوده‌ایم.

 

وی در پایان درباره اینکه این نگاه چقدر به ساده سازی اتفاقات منجر خواهد شد، گفت: جنس این مسائل و آسیب‌های اجتماعی این چنین است و همین جنس از اتفاقات باعث شده است که مردم درگیر ماجرا شوند و اتفاقاً در سریال محور اتفاقات و قهرمان قصه هم خود «مردم» هستند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.