2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چه روغن و مواد طبیعی برای تقویت ناخن خوب است

چه روغن و مواد طبیعی برای تقویت ناخن خوب است

استفاده از 9 محصول طبیعی که در این مطلب معرفی شده و در خانه همه ما پیدا می شود کمک می کند ناخن های شما نشکند.

دوات آنلاین -بیشتر خانم ها علاقه مند به داشتن ناخن های  سالم  هستند. داشتن ناخن های قوی و بلند هرچند زیاد آسان نیست اما غیرممکن هم نیست. راهکارهای زیر که به نقل از خراسان به آنها اشاره شده می تواند نقش مهمی در تقویت ناخن ها داشته باشد.

 

تقویت ناخن با آب لیمو

ویتامین C برای رشد ناخن ها بسیار مفید است. می توانید یک حلقه لیمو را حداقل یک بار در روز به مدت 5 دقیقه روی ناخن انگشتان دست و پا بمالید و سپس آن ها را با آب گرم بشویید. این کار علاوه بر کمک به رشد ناخن ها، آن‌ها را تمیز و عاری از باکتری می کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن های شفاف، سفید و براق داشته باشیم

 

روغن نارگیل از شکستن ناخن جلوگیری می کند

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و منبع عالی آنتی اکسیدان است. ماساژ دادن ناخن ها با روغن نارگیل می تواند رشد ناخن را افزایش دهد.

برای نشکستن ناخن از آب پرتقال استفاده کنید

آب پرتقال تقویت کننده ناخن است

پرتقال به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن عامل مهمی است که در رشد ناخن ها نقش دارد و بر شادابی ناخن ها می افزاید. خواص آنتی اکسیدانی پرتقال می تواند هرگونه عفونت را برطرف کند. می توانید ناخن هایتان را روزانه به مدت 10 دقیقه  در آب پرتقال خیس کنید و سپس آن‌ها را با آب گرم بشویید.

 

روغن زیتون؛ مانع شکستن ناخن

اگر ناخن های آسیب دیده و شکننده ای دارید، روغن زیتون بهترین گزینه است. روغن زیتون نفوذپذیری بالایی دارد و با نفوذ به لایه داخلی ناخن آن را نرم می کند و از خشکی آن می کاهد. روغن زیتون همچنین با کمک به گردش خون، به رشد ناخن ها کمک می‌کند. ناخن ها را به آرامی به مدت 5 دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید.  سپس دست های خود را با دستکش بپوشانید و بگذارید ناخن ها یک شب استراحت کند.

 

بدانید: چگونه ناخن خود را سریع بلند کنیم

 

بیوتین برای رشد ناخن

بیوتین ویتامین قدرتمندی برای رشد ناخن ها و موهاست. شما می‌توانید مواد غذایی غنی از بیوتین مانند موز یا آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا مکمل های بیوتین مصرف کنید. قبل از شروع مصرف مکمل های بیوتین، با پزشک مشورت کنید.

 

سبزیجات مصرف کنید

سبزیجات برگدار به ویژه اسفناج، سرشار از اسید فولیک یا ویتامین B9 هستند که رشد ناخن ها را تکمیل و آن‌ها را تقویت می کند. مصرف سبزیجات  بیشتر به شما کمک می کند ناخن های قوی تری داشته باشید.

پوست تخم مرغ ناخن های شما را تقویت می کند

از پوست تخم مرغ غافل نشوید

کلسیم زیاد موجود در پوست تخم مرغ به تقویت ناخن ها کمک می‌کند. پوست تخم مرغ را  تمیز کنید و سپس آن را آسیاب و از آن خمیر تهیه کنید. می توانید این خمیر را روی ناخن های خود بمالید و بگذارید برای مدتی بماند. این کار به رشد ناخن ها کمک می کند.

 

عسل برای ناخن مفید است

عسل در مبارزه با رشد باکتریایی و قارچی نقش دارد  و می تواند به تغذیه و انعطاف پذیری ناخن ها و کوتیکول ها کمک کند. دو قاشق چای خوری عسل را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. ترکیب ایجاد شده را روی ناخن ها ماساژ دهید و بگذارید به مدت 15-20 دقیقه بماند. سپس ناخن ها را بشویید.

 

عصاره سیر ناخن را تقویت می کند

سیر سرشار از سلنیوم است که به رشد ناخن ها کمک می کند. برای استفاده از این خاصیت سیر می توانید یک برش از آن  را روی ناخن های خود بمالید. این کار را هفته ای یک بار امتحان کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.