2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه ناخن خود را سریع بلند کنیم

چگونه ناخن خود را سریع بلند کنیم

ناخن بافت مرده روی انگشت است که اگر به خوبی به آن رسیدگی شود می تواند باعث زیبایی دستان شود. برای اینکه ناخن های زیبا و طبیعی داشته باشید و ناخن های خود را سریع بلند کنید این مطلب را بخوانید

دوات آنلاینهرچند مهمترین ترفند بلند و زیبا کردن ناخن کاشت آن است اما این روش باعث بروز بیمار های قارچی شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید ناخن های خود را زیبا و بلند کنید بدون اینکه از مواد شیمایی استفاده کنید ناخن های خود را خیلی سریع بلند کنید.

شما باید بدانید که ناخن ها خود به خود نمی شکنند و شکستگی ناخن قطعا دلیلی دارد که در مرور زمان به آن آسیب وارد کرده است.یکی از این دلایل می تواند کمبود ویتامین در بدن شما باشد.

 

برای درمان شکنندگی ناخن از ترکیباتی شبیه مولتی ویتامین استفاده می‌کنیم که در آن ویتامین‌هایی که مخصوص رشد ناخن و مو ساخته شده از جمله بیوتین ۲۰ درصد باعث افزایش ضخامت ناخن‌ها می‌شود، هرچند مولتی ویتامین‌های معمولی نیز می‌تواند تا حدودی این مشکل راحل کنند همچنین دارو‌های موضعی وجود دارد که دو کار انجام می‌دهند چرب کنندگی و نفوذ در داخل شکنندگی‌های ناخن که باعث می‌شود سطح ناخن یکنواخت ترنشان داده شود. در شغل‌های مختلف  نیز باید از دستکش برای محافظت از پوست و ناخن استفاده شود.

 

در صورتی که این مسائل رعایت شود، ناخن‌ها به تدریج استحکام پیدا می‌کند که شدت زمان برای محسوس شدن این تغییرات ۶ ماه است.

ناخن بلند

صابون قاتل ناخن

صابون جامد و مایع با هم تفاوتی ندارد، اما به صابون مایع مواردی اضافه می‌کنند که می‌تواند باعث خشکی ناخن‌ها شود به طور کل کسانی که وسواس دارند و به طور مکرر دستشان را با صابون می‌شوید در معرض شکنندگی ناقص قرار دارند.

 

لاک ناخن را سفت نمی کند

بسیاری از مردم تصور می‌کنند لاک‌ها موجب استحکام ناخن می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که، لاک ناخن موقتا موجب سفتی می‌شود، اما اشکال در پاک کننده است و توصیه می شود از حلال‌هایی که بر پایه استون هستند استفاده نشود.

 

جنس ناخن عمدتا از پروتئینی به نام کراتین است که این پروتئین از نظر خصوصیات ساختمانی شباهت زیادی به سم حیوانات دارد و شباهتی به استخوان و اسکلت ندارد بنابراین آنچه در بین مردم تصور می‌شود که ناخن‌ها شبیه استخوان ترکیباتی از پروتئین و کلسیم دارند، برداشتی اشتباه است.

ناخن طبیعی

چگونه ناخن هایمان را بلند کنیم

برای داشتن دست‌های زیبا و ناخن‌های خوش فرم رعایت نکاتی ساده که در زیر به آن‌ها اشاره شده است که در صورت رعایت در این امر به شما کمک خواهد کرد.

 

تمرین کردن برای نگه داری از ناخن

 نگه داری کردن از ناخن‌ها یکی از کار‌هایی است که شما باید آن را خوب یاد بگیرید؛ برای مثال اجازه ندهید گوشه‌های ناخن شما تیز شوند یا به صورت نامنظم رشد کنند.

 

ناخن‌های خود را با استفاده از سوهان ناخن شکل دهید.

 

ناخن ها را در معرض شوینده ها قرار ندهید

 

اگر برای مدت طولانی ناخن شما با مواد شیمیایی در تماس باشد، باعث می‌شود که آن ضعیف شود؛ برای مثال هنگام شستشوی ظرف از  دستکش استفاده کنید تا مواد شوینده با ناخن شما تماس پیدا نکنند.

 

لکه سفید روی ناخن چیست

برخی مواقع پیش می‌آید که روی ناخن لکه‌هایی وجود دارد که شما بهتر است راه درمان آن را پیدا کنید و هرچه سریعتر آن‌ها را برطرف کنید تا ناخن ضعیف و شکننده نشود.

 

گردش خون در بدن را تقویت کنید

هنگامی که بدن شما گردش خون ایده آل داشته باشد، باعث می‌شود که ناخن شما نیز زودتر رشد کند.

 

بهترین کار برای افزایش گردش خون افزایش تحرک است؛ شما می‌توانید به یک باشگاه بروید و در آنجا تمرین کنید یا بسکتبال بازی کنید.

 

شما باید کاری کنید که حرکت دستان شما زیاد باشند و فعالیت هایی نظیر  باغبانی ، تنیس بازی ، دمبل سبک و هرکار فعالیتی دیگر مشابه آن در این مورد موثراست.  اگر هیچکدام از این کارها را نمی توانید انجام دهید پیاده روی کنید

 

آب و هوای گرم باعث رشد مو و ناخن می شود

مردمی که  در مناطق با زمستان ملایم و تابستان گرم زندگی می کنند؛رشد ناخن سریعتری دارند؛  اما اگر امکان جابجایی ندارید پس به نکته زیر دقت کنید:

 

در زمستان هنگامی که بیرون می‌روید از دستکش استفاده کنید و دستان خود را گرم نگه دارید.

 

درست غذا بخورید

ناخن‌ها با کمک پروتئین رشد می‌کنند پس پروتئین را در دستور غذایی خود قرار دهید و متناسب با بدن خود، پروتئین آن را تامین کنید؛ تخم مرغ، ماهی، مرغ، گوشت گاو، اسفناج و سبزیجات سرشار از پروتئین است.

 

تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن

علاوه بر پروتئین، ویتامین‌ها نیز برای رشد ناخن بسیار موثر هستند که  ویتامین‌های D, C و A از مهمترین آن‌ها ویتامین ها محسوب می شوند.

 

رژیم لاغری ناخن ها را کند می کند

رژیمی که شما در آن می‌خواهید لاغر شوید، باعث می‌شود که ناخن شما دیر بلند شود؛ اگر در رژیم بودید و می‌بینید که ناخن شما دیر رشد می‌کند، این بدان معناست که کالری کمی به بدن شما می‌رسد و باید آن را افزایش دهید؛ تا می‌توانید از موادی که دارای انرژی غذایی کمی هستند مصرف نکنید.

ناخن زیبا و سالم

روش خانگی رشد ناخن

روغن نباتی معمولی که در  هر خانه وجود دارد، چند روز به ناخن هایتان بمالید تا نتایج معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

 

روغن زیتون و آب لیمو

مخلوط حاصل از دو قاشق روغن زیتون و دوقاشق آب لیمو تازه به اندازه مساوی را درون یک کاسه به خوبی هم بزنید و به آرامی ناخن هارا هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن‌های قوی و بلندی داشته باشید.

 

مرطوب کننده خانگی

یک مرطوب کننده با استفاده از یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده تهیه کنید و پس از خوب مخلوط کردن این مرطوب کننده قوی رو بر روی ناخن هاتون برای ساعتی قرار بدین.

 

روغن دانه کتان

روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده طبیعی برای محافظت از سلامت ناخن‌های شماست، استفاده از ماساژ ۱۰ دقیقه‌ای از این روغن بر روی ناخن و پوست اطراف اون بسیار فوق العاده موثر خواهد بود.

 

غذا‌هایی که ناخن‌ها را قوی‌تر می‌کنند

توت فرنگی ،تخم مرغ، کلم بروکلی و پروتین استفاده کنید و سیگار و مشروبات الکلی استفاده نکنید. توجه داشته باشید روی در رشد مو و ناخن بسیار موثر است حتما مراقب میزان روی بدنتان باشید.

 

 

اگر ناخن هایتان را اکستنشن کرده اید، یا اگر کاشت ژله‌ای داشته اید، هیچ وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید؛ اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ناخن هایتان یا می‌شکنند یا شکننده می‌شوند یا در بهترین حالت زبر و زمخت خواهند شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
فاطمه زهرا 1402/03/23
سلام میشه بگید چه طوری ناخونامو بلند کنم ممنون
ناشناس 1402/03/04
سلام تورخدا بگید چطور ناخنامونو بلند کنیم
مبینا 1402/01/24
چطور ناخنامو بلند کنم که زیبا به نظر برسه
زهرا 1401/12/23
روش آب پرتقال خیلی خوب هستش من امتحان کردم جواب داد اول باید آب پرتقال رو بگیری بعد 10دقیقه ناخون هاتون رو داخلش خیس کنی. بعد دستات رو با آب گرم بشوری می تونی از کرم مرطوب کننده استفاده کنید من از کرم نارگیل استفاده کردم
زهرا 1401/12/19
سلام میشه بگید که چیکار کنم تا ناخونم زود طی چند روز رشد کنه🙏🙏
ناشناس 1401/11/20
سلام میشه بگید چطوری ناخن هایم رو بلند کنم اصلا رشد نمی کنه اشکال از کجاست
سحر 1401/11/13
سلام میشه بگین ناخل هام چطوری بلند بشه وکجو کوله نباشه؟؟تروخدا جواب بدید
ناشناس 1401/10/07
سلام ببخشید چطوری میتوان لکه سفید ناخن ها را برطرف کرد
ناشناس 1401/09/18
لطفا بگید چکار کنیم ناخن هایمان رشد کنن از من از یه جایی به بعد دیگر رشد نمی کنند
ناشناس 1401/09/10
چی کار کنم که ناخونمام زود روش کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.