2022/07/03
۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير
چه کار کنیم ناخن هایمان نشکند و بلند شود

چه کار کنیم ناخن هایمان نشکند و بلند شود

دلیل اصلی شکستن ناخن ها چیست و چه کار باید کرد؟ چه خوراکی هایی برای ما مفید است؟

دوات آنلاین -عوامل متعددی می‌تواند سبب ریزش مو و شکنندگی ناخن‌هایتان شود . در قدم اول شما باید این عوامل را شناسایی و سپس آن‌ها را درمان کنید. بهتر است برای درمان حتما با یک پزشک مشورت کنید و سرخود از مکمل‌ها استفاده نکنید. البته تغییر سبک غذایی قطعا در بهبود شرایط موثر است. در ادامه به نقل از خراسان بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

چه علت هایی باعث شکستن ناخن ها می شود

دلایل اصلی شکستن ناخن

از عوامل موثر در ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها می‌توان به استرس، کمبود ویتامین‌ها، کمبود پروتئین و کم‌خونی اشاره کرد .

 

استرس نداشته باشید

استرس سبب بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود و در نتیجه پوست تولید چربی خواهد کرد و ریزش مو را در پی خواهد داشت. همچنین استرس باعث جویدن یا کندن ناخن‌ و شکسته شدن غیر عادی آن ها می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن های سفید و براق داشته باشیم

 

شکستن ناخن به دلیل کمبود ویتامین‌ها

وجود ویتامین‌ های A ، B ، C ، E ، بیوتین ، اینوزیتول و اسید فولیک برای گردش مناسب خون در پوست سر و تشکیل سبوم سالم در پوست سر کاملا ضروری است و کمبود آن‌ها منجر به ریزش مو خواهد شد.

 

کمبود پروتئین مهم است

رژیم غذایی بدون پروتئین می‌تواند منجر به شکنندگی ناخن‌ ها و نازک شدن موها شود.بنابراین اگر به دنبال داشتن موهایی پر و ناخن‌های محکم هستید به میزان پروتئین در رژیم غذایی خود دقت کنید.

 

کم‌خونی؛ دلیل شکنندگی ناخن

اختلال در انتقال آهن به سرانگشتان و سطح پوست، سبب شکنندگی ناخن‌ ها و نازک شدن موها می‌شود.بنابراین اگر دچار کم‌خونی هستید احتمال این که ریزش مو و شکنندگی ناخن در شما بیشتر شود ،زیاد است.

برای پیشگیری از شکستن ناخن چی بخوریم

خوراکی های مفید برای ناخن

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی در بهبود وضعیت موها و ناخن‌های شما موثر است. در ادامه به معرفی این مواد غذایی خواهیم ‌پرداخت.

 

بدانید: چگونه ناخن خود را سریع بلند کنیم

 

آجیل بخورید

آجیل‌ها حاوی چربی های ضروری، ویتامین های گروه B و ویتامین E  است که برای مبارزه با شکنندگی ناخن ها و ریزش مو حیاتی است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم آجیل‌ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

آهن ناخن ها را مقاوم می کند

مصرف آهن کافی به رفع  ریزش موی شما کمک زیادی می‌کند  علاوه بر آن ناخن‌هایتان را محکم و درخشنده خواهد کرد. جگر یکی از غنی ترین منابع غذایی سرشار از آهن است گوشت گاو بدون چربی ، تخم‌مرغ، سویا و لوبیا  هم منابع بسیار خوبی از آهن هستند و باید به رژیم  غذایی روزانه شما اضافه شوند.

 

سلامت ناخن با آناناس

هر چند بیوتین و ویتامین C برای حفظ ناخن ها و موی سالم ضروری هستند، اما بدن نمی‌تواند آن ها را بدون مقدار کافی منگنز به خوبی جذب کند. یکی از بهترین منابع منگنز آناناس   است و بهتر است جزو برنامه غذایی شما قرار بگیرد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.