2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
گوشت یخ‌ زده را چگونه بپزیم

گوشت یخ‌ زده را چگونه بپزیم

در پختن گوشت یخ زده اشتباهات رایجی وجود دارد که ممکن است برای سلامتی مضر باشد. پس اشتباه هایی را که در این مطلب به آنها اشاره شده است، تکرار نکنید.

دوات آنلاین -بسیاری از ما برای یخ ‌زدایی گوشت از روش‌هایی استفاده می‌کنیم که ممکن است برای سلامت مضر و حتی خطرناک باشد. بعضی از این روش‌ها می‌تواند ما را در معرض برخی از باکتری‌های بالقوه کشنده قرار دهد. موارد زیر که به نقل از جام جم آمده، اشتباهات رایج در بازکردن یخ گوشت هستند که بهتر است از انجام آنها خودداری کنید.

 

گوشت یخ زده را در آب داغ نگذارید

استفاده از آب داغ ر باعث می‌شود محلی مناسب برای رشد باکتری‌های خطرناک ایجاد شود. به جای این کار بهتر است گوشت را در یک ظرف آب سرد قرار دهید تا روند ذوب یخ گوشت را به شیوه‌ای ایمن سرعت ببخشید.

 

ترفند آشپزی: اگر برنج شفته و خمیر شد چه کار کنیم

 

قبل از بازشدن یخ گوشت ادویه اضافه نکنید

با اضافه کردن ادویه و چاشنی قبل از باز شدن یخ گوشت ممکن است باعث بیمارشدن خود و اعضای خانواده‌تان شوید. توجه داشته باشید پیش از افزودن هرگونه چاشنی به گوشت، یخ آن باید کاملا باز شده باشد.

برای پختن گوشت یخ زده چه ترفندهایی وجود دارد

گوشت را برای یخ ‌زدایی روی پیشخوان آشپزخانه نگذارید

رایج‌ترین اشتباه، قراردادن گوشت منجمد در دمای اتاق برای یخ‌زدایی است اما این کار شوک حرارتی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای گوشت مضر باشد. بهترین کار این است که گوشت را از فریزر به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید یخ گوشت به‌تدریج و بدون آسیب رساندن به آن ذوب شود. در دمای یخچال، باکتری‌ها دیرتر از زمانی که گوشت را روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌دهید رشد می‌کنند. حتما گوشت را در ظرف یا کیسه فریزر بگذارید تا آب یا خون آن بقیه غذاها را آلوده نکند.

 

گوشت منجمد را زیر شیر آب نشویید

بسیاری از ما عادت داریم برای سرعت بخشیدن به روند ذوب، گوشت منجمد را زیر آب شیر بشوییم اما دلیلی برای شستن گوشت یخ‌زده وجود ندارد و با این کار فقط باکتری‌ها را به سینک‌ها، میز و اسفنج‌ها منتقل می‌کنید.

 

راهنمایی: بوی بد گوشت را چطوری بگیریم

 

گوشت منجمد را مستقیم در قابلمه یا مایکروویو قرار ندهید

گذاشتن گوشت منجمد در قابلمه یا مایکروویو بی‌خطر است اما ممکن است نتیجه خوبی به دنبال نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که وقتی گوشت منجمد در تماس با حرارت مستقیم قرار می‌گیرد، سفت می‌شود.

بهترین روش برای پختن گوشت یخ زده چیست

یخ زدایی گوشت منجمد با سشوار غلط است

این روش ذوب نه‌تنها بسیار وقت‌گیر است، بلکه یخ گوشت را به‌طور یکنواخت ذوب نمی‌کند و می‌تواند باعث افزایش تکثیر باکتری‌ها شود.

 

دستان خود را بشویید

یخ‌ زده ‌بودن گوشت به این معنی نیست که مقدار زیادی باکتری در سطح آن وجود ندارد. همیشه دست‌های خود را بعد از دست‌زدن به گوشت منجمد بشویید.

 

منبع: ba-bamail.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.