2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای کامل برای تهیه بستنی خانگی

راهنمای کامل برای تهیه بستنی خانگی

تمام اصول اولیه و فوت و فن هایی که باید برای تهیه بستنی خانگی بدانید را در اینجا مرور کنید.

دوات آنلاین -خیلی از ما باور نداریم که خودمان می توانیم در خانه بهترین و خوشمزه ترین بستنی ها را درست کنیم. تهیه بستنی یک کار کاملا ذوقی است که اگر انگیزه کافی برای آن داشته باشید حتما از عهده اش بر می آیید و محصولات تان خیلی دوست داشتنی تر از بستنی های بیرون می شود. پس فوت و فن ها و اصول اولیه این کار را در ادامه یاد بگیرید.

 

میوه‌ها و طعم‌های مناسب برای بستنی خانگی

فارس نوشت: باید بدانید که طعم بسیاری از بستنی‌هایی که در بازار موجود است فقط با اسانس است و لزوما همه میوه‌های تازه بستنی‌شان خوشمزه نمی‌شود. بهترین میوه‌ها میوه‌هایی هستند که بافت خوبی دارند و طعمشان کنار شیر و خامه هم خوب به نظر می‌رسد. به خصوص اگر بو و طعم آن‌ها به هرچیزی غالب باشد.

 

موز، انبه، توت فرنگی، پرتقال، لیمو ترش، آناناس، آلبالو، شاتوت،زردآلو بهترین میوه‌ها برای کارخانه بستنی‌سازی شما هستند.

 

اما طعم‌هایی مثل زعفران هم همیشه پای ثابت بستنی ایرانی بوده‌اند. شما می‌توانید از مغر پسته، بادام، فندوق، بادام زمینی هم برای بستنی‌های خود استفاده کنید و طعم‌های خودتان را بسازید. اما به نظر می‌رسد بو دادن برخی از آنها مثل بادام زمینی و بیرون آمدن کره داخل آنها در بهتر شدن طعم بستنی شما بسیار موثر است.

فوت و فن تهیه بستنی خانگی را یاد بگیرید

وسایل مورد نیاز برای تهیه بستنی در خانه

گوشتکوب برقی، میکسر، مخلوط کن و هرچیزی که بتواند مواد شما را پوره و یکدست کند بهترین گزینه است. البته ممکن است برخی از آنها مثل گوشتکوب برقی برای استفاده بچه‌ها زود و خطرناک باشد پس باید یا بچه‌ها رضایت بدهند که زحمت پوره کردن را خودتان بکشید و یا اینکه وسیله دیگری انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: بستنی کاکائویی خانگی را چطور درست کنیم

 

مواد اولیه بستنی

قبل از آماده کردن مواد لازم بهتر از وسواس نشوید و دست بچه‌ها را در میزان و مقدار تنگ نکنید. اجازه دهید طعم‌های جدیدشان را بسازند. گاهی شکر کم بریزند، گاهی زیاد بریزند و خودشان متوجه بد و خوب باشند. اما مواد اولیه شما شامل موارد زیر است:

 

میوه دلخواه، خامه صبحانه غلیط (خامه صورتی)، شکر یا پودر قند، شیر، یخ خردشده

 

شما می‌توانید طعم‌‌دهنده‌های مورد نظرتان را هم اضافه کنید. به طور مثال اضافه کردن شکلات به میوه موز جذاب است. مقدار کمی وانیل کنار طعم میوه می‌تواند طعم بستنی را دلپذیر کند اما باز به سلیقه خودتان است.

 

شما می‌توانید از خامه قنادی نیز به جای خامه صبحانه استفاده کنید. اما ما دوست‌داشتیم مواد اولیه را به گونه‌ای بنویسیم که حدالامکان دردسترس‌تر و سالم‌تر باشد و یا همیشه در یخچال موجود باشد و برای تهیه به دردسر نیفتید.

چطور خودمان بستنی خانگی درست کنیم

آیا ثعلب در بستنی ضروری است

آرد ثعلب که از ریشه یک نوع گیاه به دست می‌آید هم خاصیت‌های مفید و هم خاصیت‌های مضر دارد. اما اغلب کارشناسان تغذیه معتقدند بیش از مقدار بسیار ناچیز دو گرم در روز توصیه نمی‌شود و بیش از این بسیار مضر است. از جمله فواید ثعلب مفید بودن آن برای پوست و رشد مو به علت خاصیت چسبنده بودن و از مضرات آن می‌توان قاعده آوری که ممکن است باعث سقط‌جنین شود و همچنین از بین رفتن تارهای صوتی در اثر استفاده زیاد اشاره کرد.

 

ثعلب دقیقا همان ماده‌ای‌ست که باعث کشدار شدن بستنی و قوام بیشتر آن می‌شود. اما اگر دوست‌دارید سالم‌ترین بستنی جهان را بسازید که خیال‌تان از هر نظر کافی باشد می‌توانید این ماده را حذف کنید. چون بدون آن هم می‌توانید یک بستنی خوب بسازید.

 

یاد بگیرید: طرز تهیه کامل بستنی توت فرنگی خانگی بدون ثعلب

 

بستنی سازی را شروع کنید

میوه دلخواهتان را ابتدا چندساعت در فریزر قرار بدهید و اجازه بدهید کاملا منجمد شود. اگر میوه را قبل از فریز کردن خرد کنید مرحله‌های بعدی برای خودتان آسان‌تر خواهد بود.

تهیه بستنی خانگی چه فوت و فن هایی دارد

بعد از آن یک ظرف تهیه کنید و میوه منجمد شده را داخل آن بریزید. بعد به آن خامه صبحانه، شکر و هر طعم‌دهنده دیگری که دوست دارید مانند وانیل، گلاب اضافه کنید. برای رقیق‌تر شدن و یکدست‌شدن مایه کمی شیر اضافه کنید. در آخر هم مقدار خیلی‌خیلی کمی یخ بریزید و همه مواد را باهم مخلوط کنید.

 

اگر قصد اضافه کردن ثعلب دارید بهتر است ابتدا مقداری شیر را روی حرارت قرار دهید و ثعلب‌ها را در آن آب کنید و بعد مایع اضافه کنید.

 

وقتی همه مواد مخلوط شدند و مایه یکدستی به وجود آمد. آن را در یک ظرف در پهن و در بسته بریزید و چندساعت در فریزر قرار دهید.

 

بعد از چندساعت حضور در فریزر بستنی شما آمده‌است و حالا بهتر است بچه‌ها را صدا کنید و با قاشق مخصوص برایشان اسکوپ بستنی درست کنید و در ظرف یا قیف ویفری بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.