2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
آموزش تهیه بستنی یخی موهیتو در خانه

آموزش تهیه بستنی یخی موهیتو در خانه

روش درست کردن بستنی یخی موهیتو به صورت مرحله به مرحله در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -بستنی یخی این روزها خیلی می چسبد. شما هم می توانید خودتان دست به کار شوید و این نوع بستنی را در خانه درست کنید. طرز تهیه بستنی یخی موهیتو در ادامه آموزش داده شده است.

 

مواد لازم برای بستنی یخی موهیتو

به نوشته خراسان شما برای درست کردن این بستنی خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

4 پیمانه آب

حدود 250 گرم شکر

8 عدد لیموترش تازه

8 عدد پوست لیموترش رنده شده

حدود 10 شاخه نعناع تازه.

بستنی یخی موهیتو خانگی را چطور درست کنیم

روش درست کردن بستنی یخی خانگی

مرحله اول

برای تهیه بستنی یخی موهیتوی خوشمزه در ابتدای کار قسمت سبز رنگ لیمو ترش‌‌ها را با دندانه‌‌های ریز رنده، رنده می‌‌کنیم. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می‌‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط می‌‌گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی آلبالویی خانگی

 

مرحله دوم

حالا گاهی شربت را هم می‌‌زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. زمانی که ذرات شکر کاملا حل شدند، رنده پوست لیموترش را به همراه نعناع تازه درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می‌‌دهیم شربت جوش بیاید.

 

مرحله سوم

از لحظه‌‌ای که شربت جوش آمد اجازه می‌‌دهیم به مدت ۳ دقیقه بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می‌‌داریم. در ادامه اجازه می‌‌دهیم شربت در فضای آشپزخانه به همان شکل بماند تا کاملا خنک شود.

 

مرحله چهارم

زمانی که شربت کاملا خنک شد، آن‌‌را از صافی رد می‌‌کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود و درون یک کاسه مناسب می‌‌ریزیم. در ادامه آب لیموترش تازه را به کاسه حاوی شربت،  اضافه و مخلوط می‌‌کنیم.

 

در همین زمینه: بستنی کاکائویی خانگی را چطور درست کنیم

 

مرحله پنجم

حالا شربت را می چشیم و در صورت نیاز، به آن شکر یا آب لیمو ترش تازه اضافه می‌‌کنیم. در ادامه درون قالب‌‌های پاپسیکل چوب بستنی می گذاریم و برای تزیین بستنی‌‌ها یک برگ نعناع درون قالب ها قرار می‌‌دهیم.

 

مرحله ششم

در ادامه شربت را درون قالب می ریزیم ، سپس قالب پاپسیکل را به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر می گذاریم تا بستنی‌‌ها کاملا منجمد شوند. پس از گذشت این زمان ، بستنی‌‌ها را از قالب خارج و در روزهای گرم سرو می‌‌کنیم. نوش جان. راستی در تهیه این مطلب از سایت «چی‌‌شی» کمک گرفتیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.