2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طریق مصرف و فواید روغن ماهی از پوست و مو تا بارداری و کودکان

طریق مصرف و فواید روغن ماهی از پوست و مو تا بارداری و کودکان

کاهش وزن، سلامت قلب، تقویت استخوان ها، سلامت پوست و مو، تنظیم کلسترول و .... همه اینها فقط بخشی از فواید روغن ماهی است.

دوات آنلاین -حتما شما هم درباره فواید روغن ماهی زیاد شنیده اید اما این فایده ها دقیقا چیست و چقدر مصرف این نوع روغن ضرورت دارد؟ اصلا چگونه باید آن را مصرف کنیم؟

 

روش مصرف روغن ماهی

بهترین کار بای این که روغن ماهی مورد نیاز بدن تان را تامین کنید این است که خود ماهی را مصرف کنید.ماهی های پرچربی مثل قباد، آزاد ، کولی ، سفید ، ساردین ، تون ، کپور و شاه ماهی برای مصرف بهتر است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که باید هفته‌ای ۱ تا ۲ وعده ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

اگر اهل این نیستید که ماهی یکی دو بار ماهی بخورید پس باید از مکمل روغن ماهی استفاده کنید که می‌تواند به شما در دریافت امگا ۳ به میزان کافی کمک کند.

طریق مصرف روغن ماهی چگونه است

تاثیر روغن ماهی بر  پوست و مو

پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست و حاوی مقدار زیادی اسید‌های چرب امگا ۳ است. سلامت پوست می‌تواند در طول زندگی شما کاهش یابد؛ به ویژه در سنین بالا یا پس از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب این امر ممکن است اتفاق بیفتد.

 

بیشتر بخوانید: خاصیت های دانه کنجد؛ از لاغری تا پوست و مو

 

با این حال، تعدادی از اختلالات پوستی به مانند پسوریازیس (داءالصدف) و درماتیت وجود دارد که ممکن است مکمل‌های روغن ماهی برای آن‌ها مفید باشد.

 

امگا - 3 به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و در نهایت موجب حفظ جوانی و شادابی در چهره می‌شود. در عین حال محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تقویت آنها کمک می‌کند.

 

روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می‌گذارد.

 

مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود بافت و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن در تولید ترکیبات تقویت کننده ناخن‌ها استفاده کرد.

روغن ماهی بر سلامت پوست و مو تاثیر دارد

مصرف روغن ماهی در بارداری

از آنجایی که امگا ۳ برای رشد ضروری است، مهم است که مادران در دوران بارداری و در دوران شیردهی امگا ۳ کافی دریافت کنند. همچنین مکمل روغن ماهی در مادران باردار و شیرده ممکن است هماهنگی چشم و دست را در نوزادان بهبود بخشد.

 

بدانید: گوشت و تخم بلدرچین چه خاصیت ها و ضررهایی دارد

 

روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

 

روغن ماهی برای کودکان

امگا -3 موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها و بافتهای اطراف آن کمک می‌کند.

 

همچنین با توجه به اینکه امگا ۳ بخش قابل توجهی از مغز را تشکیل می‌دهد، دریافت مقدار کافی از آن‌ها ممکن است برای جلوگیری از اختلالات رفتاری در اوایل زندگی مهم باشد. مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند در بهبود بیش فعالی، تکانشگری و پرخشاگری کودکان مؤثر باشد.

کاهش وزن یکی از فواید روغن ماهی است

فایده روغن ماهی برای کاهش وزن

چاقی به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از عدد ۳۰ تعریف شده است. در سطح جهانی نیز، حدود ۳۹ درصد از بزرگسالان دارای اضافه وزن هستند؛ حال آنکه تنها ۱۳ درصد چاق هستند. این ارقام در کشور‌های پردرآمدی مانند آمریکا حتی بالاتر هم هست.

 

چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مکمل‌های روغن ماهی می‌تواند در بهبود ترکیب بدن و عوامل خطرزای بیماری قلبی در افراد چاق مؤثر باشد.

 

دانستنی: آب قلم برای چی خوب است

 

بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک رژیم غذایی برای کاهش وزن اگر با مصرف مرتب مقدار مشخصی از ماهی همراه باشد بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود.

 

فواید دیگر روغن ماهی

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

تنظیم کلسترول

درمان التهاب مفصلی

سلامت چشم‌ها

پیشگیری از اختلالات روانی

مقابله با فشار خون بالا

مقابله با آسم

حافظت در برابر دیابت نوع 2

بهبود افسردگی

کاهش چربی کبد

 

منابع: شفقنا - ایسنا

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.