2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
نقد و نظری درباره سریال در کنار پروانه ها؛ سریالی نه چندان جذاب

نقد و نظری درباره سریال در کنار پروانه ها؛ سریالی نه چندان جذاب

سریال در کنار پروانه ها نقاط قوت و همچنین ضعف هایی دارد که به آنها اشاره شده است.

دوات آنلاین -سریال در کنار پروانه‌ ها اثر داریوش یاری مضمون مذهبی دارد و قرار است ماجرای آشتی شخصیتی به نام «رهی» با خدا و تحول شخصیت او را روایت کند. این سریال قصه جدیدی ندارد و نکته مهم، شیوه روایت داستان سریال است. با توجه به آن چه در قسمت‌های ابتدایی سریال دیده‌ایم، بعید است در کنار پروانه‌ها بتواند مخاطبان فراوانی داشته باشد.

عکسی از سریال در کنار پروانه ها

دیالوگ‌های مستقیم در سریال در کنار پروانه ها

خراسان نوشت: شخصیت اصلی این سریال فردی به نام «رهی» است که سامرند معروفی نقش او را ایفا کرده است. او در زندگی با مشکلات مالی درگیر است و برخلاف پدرش به خدا توکل ندارد، مدام طلبکار است و به خدا گله و شکایت می‌کند. او درست در یک قدمی دزدی است که با دختر ثروتمندی آشنا می‌شود و احتمالا این آشنایی تغییراتی در زندگی‌اش ایجاد می‌کند.

 

سریال در نشان دادن تفاوت اعتقادات «رهی» و پدرش چندان خوب عمل نکرده است. این دو شخصیت بر سر اعتقاد به قدرت خدا و اطمینان به او با یکدیگر بحث می‌کنند و مخاطب قرار است به واسطه دیالوگ‌هایی که از زبان شخصیت پدر می‌شنود متوجه شود که او فرد مومن و باخدایی است. بیان پیام‌های معنوی سریال به واسطه دیالوگ‌های شعاری و کلیشه‌ای نمی‌تواند چندان برای مخاطب جذاب باشد و این موضوعات باید با اتفاقات باورپذیرتری در بستر قصه نمایش داده شود تا تاثیرگذار نیز باشد.

عکسی از سریال در کنار پروانه ها

بازی بازیگران

سامرند معروفی و خسرو شهراز در سریال در کنار پروانه‌ ها بازی‌های خوبی داشته‌اند و وحید رحیمیان که به عنوان شرکت‌کننده مسابقه «خنداننده شو» شناخته می‌شود و تجربه زیادی در زمینه بازیگری ندارد، بازی نسبتا خوبی در این مجموعه داشته است.

 

نگار عابدی و بیتا سحرخیز هم با نقش ویژه‌ و جدیدی در سریال ظاهر نشده‌اند و حضور چشمگیری نداشته‌اند.  باید دید سریال در ادامه چه روایتی از مسائل مذهبی و اخلاقی خواهد داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.