2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی کامل سامرند معروفی بازیگر نقش رهی در سریال در کنار پروانه ها

بیوگرافی کامل سامرند معروفی بازیگر نقش رهی در سریال در کنار پروانه ها

سامرند معروفی را قبل از این که در سریال در کنار پروانه ها نقش رهی را عهده دار شود در تلویزیون دیده بودیم. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -سامرند معروفی در سریال در کنار پروانه ها نقش اصلی یعنی رهی را برعهده دارد. او بازیگر توانایی است که در سال های اخیر فعال شده و روز به روز در حرفه خودش جلوتر می رود.

با بیوگرافی سامرند معروفی بازیگر نقش رهی در سریال در کنار پروانه ها آشنا شوید

زندگی شخصی سامرند معروفی

سامرند معروفی متولد 21 اردیبهشت 1359  است. او در تهران به دنیا آمده اما در کودکی به دلیل شغل پدرش همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کرد.

 

سامرند که از سنین کم به هنر و بازیگری علاقه داشت تصمیم گرفت در هنرستان درهمین رشته تحصیل کند اما آن زمان رشته سینما در اصفهان وجود نداشت و به همین دلیل او سراغ رشته گرافیک رفت. همان زمان در انجمن سینمای جوان اصفهان عضو شد و به این ترتیب سعی کرد خواسته و هدفش را دنبال کند. او مدت ها به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز کار کرد و همچنین بازی در تئاتر را آزمود.

سامرند معروفی در کنار همسرش مهدیه نساج

سامرند در نهایت در دانشگاه در رشته سینما درس خواند. او 9 دی سال 1397 با مهدیه نساج بازیگر توانا و هنرمند ازدواج کرد و این زوج زندگی خوبی را در کنار هم دارند و تاکنون نیز در 3 سریال به صورت مشترک بازی کرده اند.

 

شروع بازیگری حرفه ای سامرند معروفی

اولین باری که سامرند معروفی به صورت حرفه ای جلوی دوربین رفت تا در یک سریال تلویزیونی بازی کند در سال 1396 بود و او در سریال خانواده دکتر ماهان بازی کرد. این سریال موضوع محیط زیستی داشت اما چندان دیده نشد و مورد توجه قرار گرفت.

 

سامرند در همان سال در سریال مینو بازی کرد. مهدیه نساج نیز از بازیگران اصلی این مجموعه بود و این دو هنرمند که هم در این مجموعه و هم در سریال خانواده دکتر ماهان در کنار هم بازی کرده بودند، آن زمان هنوز تشکیل خانواده نداده بودند اما یک سال بعد ازدواج کردند.

سامرند معروفی در سریال در کنار پروانه ها نقش اصلی را برعهده دارد

شهرت سامرند معروفی

می توان گفت شهرت سامرند معروفی از  سال 1399 با بازی در سریال بیگانه ای در من است شروع شد. سامرند در این سریال نقش مردی به نام اکبر را بازی می کرد که بعد تغییر هویت داد و اسمش سعید شد. میان اکبر و سعید تفاوت های زیادی بود. اکبر خلافکار، بی وجدان و شخصیتی منفی بود که قصد داشت فرنزد خودش را بفروشد اما او در طول سریال تغییر کرد و سعید فردی مثبت شد.

 

بازی معروفی در این سریال بسیار دیده شد و اتفاقا او در این مجموعه نیز با همسرش هم بازی بود.

بازی در نقش رهی در سریال در کنار پروانه ها تجربه تازه سامرند معروفی است

بازی در نقش رهی در سریال در کنار پروانه ‌ها

سامرند معروف درباره نقش رهی در گفت و گو با جام جم توضیحاتی داده است که در ادامه می خوانید:

 

 * شما در این سریال نقش جوان اول را بازی می‌کنید که قصه، حول محور این شخصیت می‌گردد. نقش چه ویژگی‌هایی داشت که راغب شدید آن را بازی کنید؟

 

این نقش واقعا دوست‌داشتنی است. این آدم به علت یک‌سری اتفاقات که در زندگی‌اش افتاده با خدا قهر است و تمام هم‌وغمش این است که بتواند ماجرایی که برای خواهرش رقم‌خورده است را رفع و رجوع کند. در این مسیر داستان دیگری برایش پیش می‌آید که او را در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌دهد. کلا سیر تحولی که در این آدم شکل می‌گیرد را می‌بینیم.

 

 *گاهی در سریال‌هایی با تم مذهبی می‌بینیم تحول شخصیت‌ها خیلی اغراق‌آمیز و گل‌درشت اتفاق می‌افتد. منطقی در تحول شخصیت رهی که شما آن را ایفا می‌کنید وجود دارد؟

خوشبختانه اغراق‌آمیز بودن در کار ما وجود  ندارد. مثل سریال قبلی آقای مفید، نویسنده خوبی به اسم امیر عبدی داریم که جوان خوش‌آتیه‌ای است. سریال «در کنار پروانه ‌ها» قصه خیلی خوبی دارد و هنری نوشته شده است. غلوی که شما می‌فرمایید در این سریال نیست و به واقعیت نزدیک است.

 

 *شخصیت رهی چقدر به شما نزدیک است؟

قطعا از من خیلی دور است.

 

 *مابه‌ازایی برای این شخصیت می‌شناسید؟

اگر آدم دوروبرش را نگاه کند حتما مابه‌‌ازاهایی را می‌بیند. نمی‌شود گفت این شخصیت کاملا مشابه فلانی است، اما خصوصیاتی دارد که هرکدام را می‌توان در آدم‌های اطرافمان پیدا کرد. اینها به یک بازیگر کمک می‌کند که بتواند یک شخصیت را خلق کند.

 

 *چالشی برای اجرای نقش داشتید؟

آنقدر این نقش خوب نوشته شده بود که چالش عجیب و غریبی برای ایفای آن نداشتم. ولی خیلی جاها با کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده راجع به این شخصیت و دیگر شخصیت‌ها گپ می‌زدیم. تمام تلاشمان را کردیم و امیدوارم زمان خوبی پخش شود تا اتفاقات خوبی برایش بیفتد.

 

 *این نقش ظاهرا از دیگر نقش‌هایی که در کارنامه کاری‌تان داشتید، پررنگ‌تر است. این پررنگ بودن نقش چقدر روی انتخابتان تاثیر داشت؟

قطعا اهمیت داشت و من را بیشتر جذب می‌کرد. البته همان‌طور که گفتم چون این نقش از من دور بود، همین ایفایش را چالش‌برانگیز می‌کرد و من خیلی سعی کردم بتوانم آدمی را خلق کنم که به‌درستی ویژگی‌هایی که در فیلم‌نامه هست  را به نمایش بگذارد. این موضوع هم کار را برای من لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

 

 *شما با بهروز مفید به عنوان تهیه‌کننده در سریال«بیگانه‌ای با من است» هم همکاری داشتید. این همکاری چقدر روی پذیرش این نقش موثر بود؟

حتما موثر بود. فکر می‌کنم هرجایی اسم آقای مفید بیاید، من دوست دارم باشم. آنقدر این همکاری لذت‌بخش است که خیلی‌ها دوست دارند در کارهایشان باشند.

 

* در شرایط کرونا کار چطور پیش می‌رود؟

کرونا یک طرف، شرجی و گرمای شمال یک طرف دیگر. ما واقعا داریم ذوب می‌شویم! مثل این‌که می‌گویند در چند سال اخیر این گرما بی‌سابقه بوده است. البته کار ما سختی‌های خودش را دارد و این هم جزو شرایط کار ماست. همه گروه، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کاری از آب دربیاید که لیاقت گرفتن وقت مردم را با یک قصه خوب داشته باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.