2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بهترین میوه ها برای هضم غذا کدام ها هستند

بهترین میوه ها برای هضم غذا کدام ها هستند

با 7 نوع میوه که به هضم بهتر و سریع تر غذا کمک می کنند آشنا شوید. سیب یکی از این میوه ها است که معمولا ما ایرانی ها آن را مصرف می کنیم.

دوات آنلاین -یکی از بهترین و مفیدترین کارهایی که برای هضم بهتر و سریع تر غذا می توانید انجام بدهید ورزش کردن مرتب است. در کنار آن برخی میوه ها نیز در این زمینه تاثیر دارند. میوه های دارای فیبر زیاد باعث می شوند غذا بهتر هضم و مشکلات سوء هاضمه برطرف شود.

 

گلابی به هضم غذا کمک می کند

 خوردن گلابی با پوست دارای بالاترین میزان فیبر، یعنی ۶ گرم، است. گلابی میوه ای سرشار از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و بهبود حرکت روده ها خوب است و از اینرو بهترین میوه برای هضم غذا به حساب می‌آید.

 

بدانید: PH بدن چیست و چند باید باشد

 

سیب غذا را هضم می کند

سیب منبع غنی از پکتین (یک فیبر محلول) است. پکتین ، هضم در روده کوچک شما را دور می زند و سپس توسط باکتری های دوستانه در روده بزرگ شما شکسته می شود.

انبه میوه ای است که به هضم غذا کمک می کند

انبه؛ میوه ای برای هضم غذا

انبه غنی از فیبر بوده و به عنوان یک میوه پریبیوتیک عمل می کند. موجب افزایش باکتری های خوب در سیستم گوارش شده که به هضم بهتر غذا کمک می کند. حاوی فیبرهای است که اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید کرده و برای متابولیسم انرژی مفید هستند.

پاپایا از جمله میوه های مفید برای هضم غذا است

برای هضم غذا پاپایا بخورید

میوه ای فیبردار است که به خالی شدن روده ها کمک می کند. برای درمان یبوست بهترین گزینه است. این میوه حاوی آنزیم پاپائین بوده که با تجزیه پروتئین ها عمل هضم را آسان می کند.

 

بیشتر بخوانید: روش پاکسازی روده بزرگ با میوه

 

میوه های توتی سرشار از فیبر هستند

انواع میوه های توتی شکل هم غنی از فیبر و ویتامین C هستند و همچنین دارای آنتی اکسیدان های مقابله کننده با سرطان هستند.

برای هضم بهتر غذا موز بخورید

کمک موز به بهود فرآیند هضم

موز حاوی فیبرهای حلال است که برای کاهش کلسترول و بهبود هضم مفید است. موز حاوی پکتین، یک فیبر منحصربه فرد، است.

 

آمالاکی؛ نوعی انگور هندی

آمالاکی یا آمله یا همان انگور فرنگی هندی سوپر میوه‌ای است که هزاران سال در طب آیورودیک کاربرد دارد. آمالاکی، منابع طبیعی ویتامین C را در اختیار بدن قرار می‌دهد و می‌تواند به راحتی توسط بدن هضم و جذب شود. در طب سنتی آمالاکی برای جوان‌سازی تمام بدن به کار می‌رفته و به کمک در سم‌زدایی سیستم گوارش، کاهش اسیدیته بدن و تعدیل سطح pH در روده‌ها نیز شهرت دارد.

 

منابع: جماران- بیتوته- سلام نو

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.