2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
حلوای مجلسی، طرز تهیه و همه فوت و فن ها

حلوای مجلسی، طرز تهیه و همه فوت و فن ها

این مطلب شما را راهنمایی می کند تا خوشمزه ترین و بهترین حلوای مجلسی را بپزید.

دوات آنلاین -حلوا از لذیذترین دسرهای مناسب ایرانیان است که در انواع مختلفی پخته می‌شود. این دسر از سلامت بالایی برخوردار است و منبع غنی انرژی به‌حساب می‌آید. در ماه‌های محرم و صفر هم حلوا از نذری‌های مرسوم در ایران و کشورهای همسایه است. شما می‌توانید طبق این دستور که روزنامه همشهری منتشر کرده است، یک حلوای مجلسی خوشمزه و دلچسب را تهیه کنید. به‌طور معمول حلوای نذری محرم با آرد گندم تهیه می‌شود ولی در دیگر نقاط جهان انواع حلوا با آرد ذرت یا هر نوع آرد دیگری تهیه می‌شود. ناگفته نماند حلوای هویج یکی از دسرهای محبوب در هندوستان است.

 

مواد لازم برای شربت حلوا

شکر و آب (هر کدام): یک لیوان

زعفران: نصف قاشق چایخوری

پودر هل: یک قاشق چایخوری

 

مواد مورد نیاز برای حلوا

آرد گندم: ۲ لیوان

روغن جامد: یک لیوان

کره: ۱۰۰ گرم

حلوای مجلسی را چطور درست می کنند

دستور پخت حلوای مجلسی

ابتدا برای آماده‌کردن شربت حلوا، شکر و آب را مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید تا بجوشد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خرمای توپی

 

سپس زعفران را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از آن هم پودر هل را افزوده و ترکیب کنید. کمی که شربت جوشید، شعله را خاموش کرده و کنار بگذارید. حالا برای پخت حلوا، آرد را الک کنید و داخل تابه تفت دهید.

 

در حدود ۱۵ دقیقه با شله کم تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. در این مرحله دوباره آرد را الک کنید تا یک‌دست و صاف شود. سپس روغن جامد و کره را داخل آرد بریزید و هم بزنید و با شعله کم حدود نیم‌ساعت تفت دهید.

 

سپس آرد را از روی حرارت بردارید و شربت را که خنک شده است، کم کم به آرد اضافه کنید. بعد دوباره روی حرارت حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا حلوا به روغن افتاده و خوش‌رنگ شود.

 

پس از اینکه حلوای شما روغن انداخت یعنی آماده است و می‌توانید شعله را خاموش کرده و حلوا را در ظرف سرو کنید.

 

نکته: بعد از افزودن شربت نباید آرد را زیاد حرارت دهید این کار موجب خشک‌شدن بیش از حد حلوا می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.