2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
حلوای دو رنگ مجلسی، طرز تهیه و فوت و فن ها

حلوای دو رنگ مجلسی، طرز تهیه و فوت و فن ها

حلوای دو رنگ بیشتر از این که به عنوان خوراکی برای پذیرایی در مراسم عزا باشد، نوعی شیرینی محسوب می شود.

دوات آنلاین -در این مطلب می‌خواهیم با طرز تهیه حلوای دو ‌رنگ مجلسی آشنا شویم. بسیاری حلوای دو رنگ را بیشتر به‌عنوان شیرینی می‌شناسند تا حلوا زیرا همانند شیرینی، بافت سفتی دارد و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، دارای دولایه با رنگ کرم و شکلاتی است. طرز تهیه آن را به نقل از همشهری بخوانید.

 

مواد لازم برای حلوای دو رنگ

آرد گندم: دو و نیم پیمانه

کره: ۱۰۰گرم

پودر قند: یک ‌پیمانه

پودر هل: یک‌ قاشق سوپخوری

پودر کاکائو: یک‌قاشق چایخوری

پودر پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه حلوای دو رنگ مجلسی چگونه است

طرز تهیه حلوای دو رنگ مجلسی

در ابتدا باید آرد برنج را بدون روغن تفت دهید تا حدی که وقتی آن را در دهان می‌گذارید زبری دانه‌هایش زیر دندان احساس شده و رنگ آن نیز از سفیدی به تیرگی گرایش پیدا کند. به اصلاح خامی آرد دربیاید. البته باید مرتب آن را هم بزنید که نسوزد.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت حلوای زعفرانی آرد گندم

 

سپس کره را کم‌کم اضافه کرده و یک‌دقیقه تفت دهید. پس از طی این زمان، مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک‌تر شود.

 

سپس پودر قند و پودر هل را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. در این مرحله نصفی از حلوا را بردارید و در قالب ریخته و با پشت قاشق به‌خوبی صاف و یکدست کنید.

 

به نصف دیگر مواد پودر کاکائو را اضافه کرده و با قاشق خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

دوباره مواد کاکائویی را روی مواد قبلی بریزید و یکدست روی مواد قبلی پخش کنید.

 

بهتر است، این مخلوط را دا‌داغ روی حلوای روشن بریزید. می‌توانید قالب را داخل فریزر بگذارید تا قسمت رویی حلوا نیز سفت شود. در آخر نیز به حلوا‌ها برش لوزی داده و روی آنها را با پودر پسته و... تزئین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.