2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خرمای توپی فینگرفودی برای مجالس ترحیم
یک متخصص تشریفات توضیح می دهد:

خرمای توپی فینگرفودی برای مجالس ترحیم

برای درست کردن خرمای توپی ابتدا خرماها را تمیز بشوید سپس پوست و هسته آن را جدا کنید. حالا گوشت خرما را در یک ظرف بریزید و با دست و نوک انگشتان آن را به خوبی له کنید و سپس ورز دهید تا کاملا یک دست شود.

دوات آنلاین-خرمای توپی یکی از فینگر‌فودهایی است که می‌توانید در مراسم‌ ترحیم از آن استفاده کنید. خرمای توپی فینگرفودی انرژی‌زا و مقوی است که اگر همیشه در خانه داشته‌ باشد هم می‌تواند یک وسیله پذیرایی مناسب به حساب بیاید.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات برایمان از طرز تهیه خرمای توپی می‌گوید:

برای درست کردن خرمای توپی ابتدا خرماها را تمیز بشوید. سپس پوست و هسته آن را جدا کنید. حالا گوشت خرما را در یک ظرف بریزید و با دست و نوک انگشتان آن را به خوبی له کنید و سپس ورز دهید تا کاملا یک دست شود.

 

بعد از اینکه خرما کاملا له و یک دست شد یک قاشق غذاخوری پودر هل(برای یک بسته یک کیلویی خرما) به آن اضافه کنید. دقت کنید هل کاملا پودر شده‌ باشد.

 

دوباره خرما را ورز دهید و بهتر است هل را مرحله به مرحله حین ورز دادن اضافه کنید تا به خوبی در همه قسمت‌ها پراکنده شود.

 

دو قاشق غذاخوری گلاب به خرمایتان اضافه کنید البته می‌توانید به جای گلاب از عرقیجات دیگر هم استفاده کنید. طعم دادن به خرما با عرق گیاهان کاملا سلیقه‌ای است اما به یاد داشته‌باشید نباید بوی این عرقیجات غالب باشد.

 

سپس به مدت یک ساعت به خمیری که تهیه کرده‌اید  استراحت دهید و آن را داخل یخچال بگذارید. در این مدت می‌توانید گردوها را آماده کنید. نیم‌کیلو گردو را به صورت ریز خرد کنید. لازم نیست آن را پودر کنید می‌توانید در قطعات کوچک آن را خرد کنید. گردو را به خرما اضافه کرده و دوباره آن را ورز بدهید.

اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید به آن پسته هم اضافه کنید. وقتی آجیل و خرمای شما به طور کامل مخلوط شد حالا آن را در اندازه های یکسان به صورت توپی گرد کنید و در سینی قرار دهید.

 

شما می‌توانید توپ‌های خرمایی خود را در کنجد و یا شکلات مایع ، خلال یا پودر پسته ، خلال یا پودر بادام ، پودر گل محمدی ، پودر نارگیل و هر ماده‌ای که دوست دارید توپ‌های خرمایی شما طعم آن را بگیرد بغلتانید و سپس دوباره در یخچال قرار دهید.

 

شکلات‌های مایع سفت شده و سایز تزئینات شما هم به خوبی روی خرما می‌چسبد.

 

توجه داشته‌ باشید که بهتر است کیسه‌ای روی سینی خرماها بکشید تا خرما خشک نشود بعد از دو ساعت می‌توانید آن را از یخچال خارج کرده و میل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.