2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فریب دختر 20 ساله با وعده ازدواج

فریب دختر 20 ساله با وعده ازدواج

متهم که از تجاوز به عنف تبرئه شده بود به اتهام سرقت اموال این دختر پای میز محاکمه رفت.

دوات آنلاین -مرد جوانی که دختر ۲۰‌ساله‌ای را به بهانه ازدواج فریب داده و اموال او را سرقت کرده‌است در دادگاه درخواست گذشت کرد.

 

به نوشته روزنامه جوان، رسیدگی به پرونده متهم دو سال قبل با طرح شکایت دختر جوانی به نام رزیتا آغاز شد. این دختر ۲۰‌ساله وقتی به اداره پلیس رفت از پسر ۳۴‌ساله به نام سپهر به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد و در توضیح به مأموران گفت: «مدتی قبل در یکی از خیابان تهران با سپهرآشنا شدم. چند بار تلفنی با هم صحبت کردیم تا اینکه ابراز علاقه کرد و گفت بهتر است برای ازدواج همدیگر را بیشتر بشناسیم. من و او هر بار در خیابان همدیگر را می‌دیدیم تا اینکه روزی پیشنهاد داد برای ملاقات به خانه‌شان بروم تا درباره ازدواجمان با مادرش هم صحبت کنیم. اعتماد کردم، اما وقتی به آنجا رفتم متوجه رفتار غیرعادی او شدم.»

 

شاکی ادامه داد: «از رفتار‌های سپهر شوکه شده ‌بودم به همین خاطر می‌خواستم از آن خانه فرار کنم، اما او مانع شد. از شدت عصبانیت شروع به سر و صدا کردم که کار به درگیری کشید. با این رفتار سپهر هم عصبانی شد و تلفن همراهم را به دیوار کوبید. سپس کارت عابرم را همراه رمز آن گرفت. او در را به رویم قفل کرد و بعد از رفتن به خیابان از کارتم مبلغی پول برداشت کرد و برگشت. از او به اتهام تجاوز، تخریب تلفن همراهم و سرقت شکایت دارم.»

 

بازداشت متهم

با طرح این شکایت دختر جوان به پزشکی قانونی فرستاده شد و مرد جوان نیز بازداشت شد.

 

متهم در روند بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد، اما در مواجهه حضوری با شاکی به رابطه با آن دختر اقرار کرد و مدعی شد دختر جوان با میل خودش به خانه‌شان رفته است.

 

پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه دوازدهم دادگاه قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، دختر جوان بار دیگر شکایتش را مطرح کرد و درخواست اشد مجازات کرد.

 

در ادامه متهم به اتهام تجاوز به عنف، تخریب تلفن همراه و سرقت در جایگاه ایستاد. او طبق اظهارات قبلی، تخریب و سرقت را انکار کرد، اما رابطه با دختر جوان را قبول کرد و گفت: «رابطه با شاکی را قبول دارم، اما این رابطه به میل خودش بود و آن روز هم او را به زور به خانه‌مان نبردم.»

 

‌پس از دفاعیات متهم هیئت قضایی مرد جوان را از اتهام تخریب و سرقت تبرئه کرد و به خاطر رابطه نامشروع به ۱۰۰‌ضربه شلاق و تبعید محکوم کرد.

 

محاکمه دوباره

این حکم با اعتراض شاکی به دیوانعالی کشور فرستاده شد و قاضی شعبه هم بعد از بررسی اوراق پرونده حکم پرونده را درباره اتهام سرقت و تخریب نقض‌کرد و پرونده برای بررسی دوباره به شعبه همعرض ارجاع داده شد.

 

به این ترتیب مرد جوان این بار مقابل شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. ابتدای جلسه، شاکی در حالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: «از آن روز زندگی عادی ندارم و با دروغ‌گویی‌های متهم در دادگاه حالم بدتر هم شده‌است. او با دروغ‌گویی‌هایش در دادگاه فقط به شلاق و تبعید محکوم شد در حالی‌که مستحق مجازات‌های بیشتر بود. حالا از دادگاه تقاضا دارم به اتهامات تخریب و سرقت او رسیدگی کند تا حق من ضایع نشود.»

 

بعد از این درخواست متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و گفت: «آن روز شاکی با سر و صدا می‌خواست آبروی مرا ببرد به همین خاطر عصبانی شدم و تلفن همراهش را به دیوار کوبیدم ولی قصد تخریب آنرا نداشتم. بعد با اجازه خودش مبلغ ۲۰۰‌هزار‌تومان از کارتش برداشت کردم و از آن مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان به خودش برگرداندم. از شاکی درخواست گذشت دارم و حاضرم رضایت او را جلب کنم.»

 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.