2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين

تنگه کافرین کجاست و چه دیدنی هایی دارد + فیلم

تنگه کافرین یکی از مناطق بسیار دیدنی استان ایلام است که علاقه مندان به طبیعت گردی حتما باید به آنجا سفر کنند.

دوات آنلاین -اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید بی شک استان ایلام یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شما است. در این میان تنگه کافرین جایگاه ویژه ای دارد؛ تنگه ای که علاوه بر لذت بردن از طبیعت آن می توانید به قایق سواری و ماهیگیری نیز مشغول شوید.

تنگه کافرین در کجای استان ایلام قرار دارد

تنگه کافرین در کجا واقع شده است

تنگه کافرین یا شداد واقع در شهرستان بدره در استان ایلام، که بر روی رودخانه و سد سیمره قرار دارد، از زیباترین آثار طبیعی استان ایلام است.

 

این تنگه دارای طولی ۲ کیلومتری بوده و از مناطق مهم گردشگری شهرستان بدره محسوب می شود. بدره در 87 كیلومتری ایلام قرار دارد.

تنگه کافرین از مناطیق دیدنی شهرستان بدره است

دیدنی های تنگه کافرین

این تنگه دارای چشمه‌های متعدد بوده و سالانه مقصد گردشگران و طبیعت گردان زیادی است که برای بازدید از این مکان راهی ایلام می‌شوند.

 

راهنمای گردشگری: کوه قلاقیران‌ کجا است و چگونه باید برویم

 

از میان تنگه کافرین رودخانه وسیعی می‌گذرد که بعد از عبور از تنگه به رود سیمره می‌ریزد. رودخانه میان صخره‌هایی با هیبت و پوشیده شده از درختان بلوط قرار گرفته و منظره حیرت انگیزی را به وجود آورده‌ است.

 

در ابتدای مسیر این تنگه قایق‌هایی وجود دارد که با پرداخت مبلغی به قایق‌رانان محلی آن‌ها می‌توانید در میان منظره چشم نواز و منحصربه فرد تنگه قایق سواری کنید و از چشم انداز‌های اطراف لذت ببرید.

 

حین عبور از این تنگه می‌توانید گونه‌های جانوری گوناگون مخصوصا گونه سنجاب ایرانی را مشاهده کنید. همچنین در فاصله یک کیلومتری از تنگه می‌توانید از زیارتگاه جابر و برکه زمزم نیز دیدن کنید.

تنگه کافرین برای علاقه مندان به طبیعت گردی بسیار جذاب و دیدنی است

قدمت تنگه کافرین

البته به یاد داشته‌ باشید سنگ نوشته‌های تاریخی روی صخره‌های این تنگه، قدمت بالای این منطقه گردشگری را نشان می‌دهد و تحقیقات باستان شناسی در نوع ساختار‌های معماری که در اطراف این تنگه انجام گرفته است، قدمت آن را به هزاره سوم پیش از میلاد نسبت داده‌ است.

 

بدانید: آبشار گزو کجا است و چگونه باید برویم

 

غار شداد واقع در این تنگه نمونه‌ای از همین آثار تاریخی است و بهتر است از بازدید آن غافل نشوید. در ۵۰۰ متری تنگه کافرین، با پایین آمدن آب دریاچه سد سمیره و شسته شدن خاک‌ها، بقایایی از بخش‌های معماری یک بنای بزرگ کشف شده است که مشخص شده ساخت این بنا به دوره ساسانیان بازمی‌گردد.

چه فصلی برای سفر به تنگه کافرین مناسب است

بهترین فصل برای سفر

بهترین فصل برای سفر به ایلام و بازدید این منطقه توریستی فصل بهار یا اوایل پاییز می‌باشد که هوا نه گرمای آزاردهنده‌ی تابستان را دارد و نه سرمای طاقت فرسای زمستان را. برای رفتن به این تنگه وسایل ضروری، لباس اضافه‌ی گرم و آب و خوراکی به همراه داشته‌ باشید.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- مهر

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.