2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
سریال ۸۷ متر چند قسمت است + خلاصه داستان و بازیگران

سریال ۸۷ متر چند قسمت است + خلاصه داستان و بازیگران

اطلاعات لازم درباره سریال ۸۷ متر از جمله تعداد قسمت ها و خلاصه داستان آن را می توانید از طریق این مطلب پیگیری کنید.

دوات آنلاین -سریال ۸۷ متر ساخته دیگری از کیانوش عیاری است که نشان داده نه تنها در سینما بلکه در سریال سازی نیز بسیار موفق است. این سریال اجتماعی روند تولدی بسیار طولانی داشت و مسیری پر پیچ و خم را برای رسیدن به آنتن شبکه یک طی کرد.

داستان سریال 87 متر درباره چیست

خلاصه سریال ۸۷ متر

در سریال ۸۷ متر ما با دو خانواده آشنا می شویم؛ خلیلی و پوردورانی. این دو خانواده با هم درگیری و کشمکش دارند و موضوع اختلاف شان نیز ملکی است.

 

علیرضا پوردورانی، پدر خانواده، خانه ای را خریده تا همراه همسر، دو دختر و پسرش در آنجا زندگی کند. فروشنده ملک مردی به نام فرج ناصری است. ابتدا مشکلی وجود ندارد اما روزی که خانواده پوردورانی اسباب کشی می کنند و به منزل جدید می روند یک موضوع عجیب رو می شود و ان هم این که مردی دیگر هم همان خانه را خریده است؛ این شخص محسن خلیلی است که او هم می خواهد همراه خانواده اش متشکل از همسر، دو دختر و تنها پسرش در آنجا زندگی کند.

 

خانواده خلیلی روز اثاث کشی زودتر از پوردورانی‌ها به خانه می رسند و وسایل شان را هم داخل می برند که علیرضا و خانواده اش از راه می رنسند و تزه معلوم می شود هر دو فریب خورده اند و از آنها کلاهبرداری شده است. حالا باید چه کار کنند و چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ این موضوع سریال است؛ یعنی اختلاف دو خاناواده بر سر خانه ای 87 متری.

سریال 87 متر در چند قسمت ساخته شده است

تعداد قسمت های سریال ۸۷ متر

کیانوش عیاری که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این مجموعه را نیز برعهده دارد این سریال را در 40 قسمت برای شبکه یک ساخته و هر قسمت آن حدود 45 دقیقه است.

 

کار تولید این سریال از نیمه دوم سال 95  شروع شد اما چند بار به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و همچنین کرونا کار متوقف ماند و روند ساخت آن طول کشید.

کدام بازیگران در سریال 87 متر بازی کرده اند

بازیگران سریال ۸۷ متر

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

کیانوش عیاری کارگردان سریال 87 متر است

کیانوش عیاری؛ کم کار اما پردغدغه

کیانوش عیاری از آن دست کارگردانانی نیست که سالی یک فیلم یا سریال بسازند. این کارگردان اهوازی متولد سال 1330 کم کار است اما نشان داده بسیار دغدغه‌مند و نسبت به موضوعات اجتماعی حساس است. او از سال 1385 که مستند تازه نفس ها را کارگردانی کرد تا کنون 12 فیلم سینمایی ساخته که البته دو فیلم آخر او یعنی خانه پدری و کاناپه تا به حال به نمایش عمومی درنیامده اند.

 

عیاری کار با تلویزیون را از سال 1375 با سریال خانه به خانه آغاز کرد. او در سال 1380 سریال 12 قسمتی هزاران چشم را برای شبکه سه ساخت که البته پخش آن دو سال طول کشید.  در این سریال که مهدی هاشمی نقش اصلی آن را برعهده دارد آقای راوندی  که دبیر تحریریه یک مجله بوده و به‌واسطه شغلش و نامه‌هایی که مردم برای او می‌نویسند ارتباط تنگاتنگی با جامعه و مشکلات آن دارد. او هربار که نامه کسی را می‌خواند، خودش را در آن فضای تعریف شده می‌بیند، بنابراین سعی می‌کند به نوعی بر مشکلات پیش آمده فائق آید که در ادامه، حوادث طنزآمیزی به وجود می‌آید.

 

عیاری از سال 81 تا 86 برای ساخت سریال روزگار قریب که مجموعه ای ماندگار است وقت گذاشت و بعد از آن دیگر سریال ینساخت تا این که نوبت به ۸۷ متر رسید.

 

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.