2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه نان مغزدار پنیری؛ خانگی و خوشمزه

طرز تهیه نان مغزدار پنیری؛ خانگی و خوشمزه

نان مغزدار پنیری در واقع نوعی کیک خوشمزه است که پختن نوع خانگی آن اصلا دشوار نیست.

دوات آنلاین -نان مغزدار پنیری یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه و مغذی است که می توانید آن را با چای یا قهوه میل کنید. طرز تهیه این یکی یا نان خانگی را به نقل از همشهری بخوانید.

 

مواد لازم برای نان مغزدار پنیری

آرد فانتزی: ۳۰۰ گرم

خمیرمایه: نصف ‌قاشق غذاخوری سرخالی

روغن مایع: یک ‌قاشق غذاخوری

آب ولرم: یک پیمانه

نمک: یک‌ قاشق چایخوری

شکر: یک قاشق چایخوری سرپر

بهبود دهنده: نصف قاشق چایخوری سرخالی

آرد: یک‌چهارم پیمانه برای ورز دادن

نان مغزدار پنیری یک نوع نان خانگی بسیار خوشمزه است

دستور پخت خانگی نان پنیری

در ابتدا نصف آب ولرم را در یک لیوان ریخته، با خمیر‌مایه و شکر مخلوط کنید و ۸ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خمیر عمل بیاید. در این فاصله مواد خشک را خوب با هم مخلوط کنید.

 

فیلم آشپزی: طرز تهیه نان هندی تاج محل

 

زمانی که خمیر‌مایه عمل آمده کف کرد آن را داخل آرد بریزید و با قاشق چوبی خوب به هم بزنید. بقیه آب را کم‌کم اضافه کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود. حالا خمیر را به سطح کار انتقال دهید و 8تا 10دقیقه خوب ورز دهید.

 

سطح کار را کمی آرد بریزید تا ورز دادن آسان شود. بعد از 10دقیقه روغن را به خمیر اضافه کنید. روغن را هم 3تا 4دقیقه به خورد خمیر داده و خوب ورز دهید و در نهایت خمیر را 100بار محکم به سطح کار بکوبید.

 

برای تست خمیر یک تکه از خمیر جدا کنید، اگر به‌صورت یک پرده نازک درآمد، خمیر شما ورز کافی داده شده است. روی نایلونی که باز کرده‌‌اید را چرب کنید و آن را روی خمیر بکشید و ۸تا ۱۲ دقیقه به خمیر استراحت دهید. بعد از سپری شدن این زمان، خمیر را باید به ۱۰تا ۱۱قسمت مساوی تقسیم کنید.

 

خمیر را وزن کنید و دقت کنید که یک تکه از خمیر را با وزن بالاتر برای وسط گل، کنار بگذارید. از خمیرها چانه‌های کوچک و مساوی بگیرید و دوباره روی آنها را نایلون بکشید تا ۱۰دقیقه دیگر خوب استراحت کنند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت نان سیر و جعفری

 

در این فاصله مغز نان را آماده کنید. می‌توانید سبزی و گردوی خرد شده را در این مرحله به پنیر خامه‌‌ای اضافه کنید تا مواد مغز نان آماده شود. خمیر که استراحت کرد، آن را به‌صورت گرد باز کنید، یک برش کوچک کنار آن ایجاد کنید.

 

حالا مواد میانی را داخل آن قرار داده و رول کنید. برای وسط گل هم، مواد را وسط خمیر قرار بدهید و بقچه مانند ببندید. رول‌ها که آماده شد جهت جلوگیری از خشک شدن و هوازدگی، روی آن را نایلون بکشید.

 

کتری کوچکی را آب کنید و روی گاز بگذارید تا به جوش بیاید، زیر آن را کم کنید، حالا سینی فر را کنار این بخار آب قرار دهید و کناره‌های یک سفره یک‌بار مصرف را آب بزنید و روی کاشی‌های بالای گاز بچسبانید، جوری که روی کتری و روی سینی هم کمی پوشیده شود و محیط گرم و مرطوبی برای نان شما ایجاد شود.

 

بین ۵۰تا ۷۰دقیقه خمیر برای استراحت وقت دارد. فر را روی دمای۱۹۰درجه گرم کنید. خمیری که آماده شده را در دمای محیط قرار دهید تا هوا بخورد. بعد از ۲دقیقه یک سفیده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و خمیر را رومال کنید. می‌توانید روی خمیر کنجد یا جو دوسر پرک بریزید. نان را در فر داغ قرار بدهید و هر وقت رنگ گرفت از فر دربیاورید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.