2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سریال آتش و باد چند قسمت است + خلاصه داستان

سریال آتش و باد چند قسمت است + خلاصه داستان

اگر می خواهید اطلاعات کامل از جمله بازیگران، تعداد قسمت ها و خلاصه داستان سریال آتش و باد را بدانید می توانید از این مطلب استفاده کنید.

دوات آنلاین -سریال آتش و باد از جمله سریال های تلویزیون با درجه کیفی الف است که می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. همه آنچه درباره این سریال باید بدانید در ادامه آمده است.

داستان سریال آتش و باد درباره چیست

خلاصه داستان سریال آتش و باد

جام جم نوشت: سریال آتش و باد قرار است داستانی را در دل تاریخ روایت کند که شاید از آن شنیده‌ایم اما در قالب چنین فضایی آن را ندیده‌ایم؛ چه موضوعی؟

 

درگیری دوخان از ایل‌های عشایر که یکی از آنها کوچ ممنوع شده و در شرایط سختی قرار دارد. این اصل و کلیت ماجراست در حالی که در دل آن خرده‌داستان‌هایی وجود دارد که قصه‌های مختلفی از عاشقانه تا تاریخی و اجتماعی را روایت می‌کند. البته مجتبی راعی، کارگردان و یکی از نویسندگان این سریال در طول کار صرفا سراغ تاریخ نرفته و بیشتر داستان به روایت حال‌وهوای خان‌ها و عشایر در آن زمان پرداخته است.

سریال آتش و باد در چند قسمت ساخته شده است

تعداد قسمت های سریال آتش و باد

منصور ابراهیمی و عبدالرسول گلبن از دیگر نویسندگان این اثر ۴۲ قسمتی هستند که تهیه‌کنندگی‌اش را حسن نجاریان‌دریانی به‌عهده دارد. او مجری طرح آثاری مثل «سرو زیر آب» و مجری طرح و مدیر تولید فیلم دختر‌شیطان هم بوده است.

کدام بازیگران در سریال آتش و باد حضور دارند

بازیگران سریال آتش و باد

علاوه بر اینها در آتش و باد ، بازیگران و چهره‌های زیادی حضور دارند که می‌توان به حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، نادر فلاح، لاله اسکندری، سهیلا رضوی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی، جواد قامتی و... اشاره کرد.

سریال آتش و باد به زندگی عشایر می پردازد

مهدی فقیه و  دشواری‌های آتش و باد

مهدی فقیه که ید طولایی در حضور در آثار تاریخی دارد و خیلی‌ها هنوز که هنوز است نقش او در مریم مقدس را یادشان هست، در گفت‌وگویی که با جام‌جم داشت درباره نقشی که در سریال آتش و باد دارد، بیان می‌کند: من نقش پیروز، یکی از بزرگان ایل عشایر را بازی می‌کنم. ما ایلی از عشایر هستیم که کوچ‌ممنوع شدیم و با مسائل زیادی باید دست‌وپنجه نرم کنیم. خان بزرگ هم برای این موضوع برجی را درست کرده، اسلحه ما را گرفته و خلاصه که درگیری‌هایی در این فضا وجود دارد. اگر بخواهم بیشتر بگویم کوچ‌ممنوع‌شدن در عشایر یعنی مرگ، چون عشایر وقتی نتوانند کوچ کنند در زمستان و شرایط دیگر دچار مشکلات زیادی می‌شوند. داستان در کل خیلی زیباست.

 

او با بیان این‌که مردم هم از قالب‌های همیشگی خسته‌اند، می‌افزاید: مردم هم از کارهای آپارتمانی سیر شدند و حتما خوششان می‌آید قصه عشایر را با آن چادرهایی که بارها از زندگی‌شان شنیده‌اند، ببینند. ما هم باید این فولکلور و فرهنگ عشایر را نشان دهیم، آن هم در رسانه‌ملی که نقش مهمی در این زمینه دارد. همه چهار گوشه ایران، عشایر مختلفی حضور دارند و مردم باید آنها را ببینند و بشناسند.

 

کرونا و جریانی که در این روزها بابت تصویربرداری سریال تجربه کرده‌اند هم موضوع دیگری بود که فقیه درباره‌اش بیان می‌کند: بیشتر از چند ماه است پروژه درگیری‌های مالی دارد. همچنین ما شرایط سختی را تجربه کردیم، از سرمای شدید سولقان گرفته تا گرمای عجیب در مناطق مختلف. از سوی دیگر، کرونا هم که در مقطعی حسابی ما را به دردسر انداخت. از سوی دیگر اغلب سکانس‌ها به شکلی بودند که باید همه بازیگران در آن حاضر می‌شدند، چون داستان قصه ایل‌هاست و همه مدام باید دور هم جمع می‌شدیم.

 

این سریال همان‌طور که گفته شد در زمان تاریخ معاصر می‌گذرد و شاید از این منظر تفاوت‌هایی با روزگار امروز داشته باشد اما در حوزه نمایش اصل زندگی عشایر زمان چندان تفاوتی ایجاد نکرده است، موضوعی که فقیه با اشاره به آن می‌گوید: در اغلب سریال ما فضای زندگی عشایر، چادرهایشان و رخدادهای روزمره‌ای را که دارند، می‌بینیم. به همین دلیل بیننده‌ها تا حد زیادی با زندگی‌هایی که شاید از نزدیک ندیده‌اند، آشنا می‌شوند. اصلا عنوان همین سریال یعنی آتش و باد به یکی از رسوم عشایر برمی‌گردد.

 

 او می‌افزاید: من احساس می‌کنم کار، کار خوبی است و مردم فراز و نشیب زندگی عشایر را می‌بینند و غیرتی که همیشه عشایر برای آن در مورد کشور پیشقدم بودند را حس می‌کنند.

 

به گفته فقیه، این کار برمبنای یک قصه است اما بخش‌هایی از آن به مرور قسمت‌هایی از تاریخ مشروطه و اتفاقاتی که وجود داشت، برمی‌گردد. به همین دلیل می‌شود گفت تاریخ و رخدادهایی که برمبنای واقعیت هستند نیز در طول کار دیده می‌شوند. 

 

این بازیگر در ادامه با یادآوری بخش دیگری از مشکلاتی که در طول این سریال با آن درگیر بود هم گفت: من در ۷۶ سال زندگی‌ام، زانو درد نداشتم و در این سریال آنقدر ناچار بودیم بنشینیم، زانو درد شدید گرفتم. همچنین خیلی از سکانس‌های ما در شب بود و در سرما و یخبندان مدام کار می‌کردیم. گاهی چند بار ناچار بودیم یک سکانس را بگیریم. آن هم در سرمای دشت ابیل که حد ندارد. گریم و لباس‌هایی که برای عشایر آن دوره بود هم بخش دیگری از ماجراست که آن را تجربه کردیم. به طور کلی خیلی شرایط سختی را در این سریال تجربه کردم و این کار را تنها به خاطر آقای نجاریان، تهیه‌کننده کاربلد سریال قبول کردم. من با ایشان کارهای زیادی مثل مریم مقدس و چند اثر دفاع مقدسی را  کار کردم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.