2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
قبل از بارداری چه آزمایش هایی باید انجام بدهیم

قبل از بارداری چه آزمایش هایی باید انجام بدهیم

با 4 آزمایش مهم که قبل از بارداری باید انجام بدهید تا سلامت خود و جنین تان تضمین شود، آشنا شوید.

دوات آنلاین -انجام معاینات قبل از بارداری می‌تواند نقشی مهم و مؤثر در بارداری راحت شما و همچنین سلامت جنین داشته باشد. انجام این معاینات این فرصت را به پزشک می‌دهد که بدن شما را برای دوران بارداری آماده کند و احتمال بروز مشکلات را در بارداری به حداقل برساند.

 

همچنین تشکیل پرونده سلامت شما پیش از بارداری می‌تواند به عنوان مرجعی مناسب در دوران بارداری باشد. توصیه می‌شود معاینات پیش از بارداری را شش ماه قبل از اقدام برای بارداری انجام دهید.

 

در ادامه چهار مورد از مهم‌ترین آزمایش‌های دوران بارداری را به نقل از خراسان معرفی کرده‌ایم.

آزمایش تیروئید قبل از بارداری اهمیت زیادی دارد

تست تیروئید برای قبل از بارداری

ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید) می‌تواند به زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود. کم کاری تیروئید هم باعث اختلال مغزی در کودکان می‌شود. پس حتما قبل از بارداری عملکرد تیروئید را بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: زنان تا چند سالگی می‌توانند باردار شوند؟

 

آزمایش ادرار ضروری است

برای اطمینان یافتن از بالا نبودن قند خون و میزان پروتئین و عفونت و مبتلا نبودن به عفونت ادراری، لازم است آزمایش ادرار انجام شود. در صورت بالا بودن قند خون بلافاصله به متخصص دیابت مراجعه کنید تا قبل از بارداری درمان شوید. عفونت ادراری را هم می‌توان با مصرف زیاد مایعات و آنتی‌بیوتیک برطرف کرد.

پیش از بارداری حتما آزمایش خون بدهید

قبل از بارداری آزمایش خون بدهید

آزمایش خون اغلب در فهرست آزمایش‌های مهمی که خانم‌ها باید قبل از بارداری انجام دهند، قرار می‌گیرد. این آزمایش شمارش کامل سلول‌های خونی است و پزشک بیماری‌های متعددی را از جمله سفلیس، اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و... بررسی می‌کند. آزمایش خون برای تشخیص بیماری‌های ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک و کم‌خونی داسی‌شکل هم به کار می‌رود.

 

بدانید: صبحانه مقوی و سالم برای زنان باردار چیست

 

پاپ اسمیر مهم است

توصیه می‌شود آزمایش پاپ اسمیر و معاینه واژن، دهانه رحم و قسمت لگن را انجام دهید تا در حین بارداری دچار مشکل نشوید. از طریق آزمایش پاپ  اسمیر هر نوع عفونت قارچی، اختلالات سلولی در واژن یا قسمت دهانه رحم مشخص می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.