2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه کباب بلدرچین زعفرانی

طرز تهیه کباب بلدرچین زعفرانی

کباب بلدرچین را چطور درست کنیم که خوشمزه و لذیذ شود؟

دوات آنلاین -همه ما عادت کرده ایم یکرسات سراغ جوجه کباب برویم اما بد نیست گاهی نیز به جای کباب کردن مرغ سراغ گوشت بلدرچین برویم که هم پر خاصیت است و هم خوشمزه. اما دستور پخت این نوع کباب را به نقل از خراسان بخوانید:

 

مواد لازم برای کباب بلدرچین

گوشت بلدرچین -  900 گرم

آب لیمو ترش -  نصف فنجان

پیاز خلال شده -  3 عدد

زعفران دم کرده -  به مقدار لازم

روغن زیتون یا کره - نصف  فنجان

کرفس خرد شده -  به مقدار لازم

ساقه جعفری -  به مقدار لازم

فلفل و نمک -  به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت کباب بلدرچین چگونه است

دستور پخت کباب بلدرچین

۱- بلدرچین‌ها را بشویید و تمیز کنید. آن‌ها را در قابلمه بگذارید و به همراه دو لیوان آب، پیاز خرد شده، برگ ساقه کرفس و چند ساقه جعفری نیم پز کنید. بعد از آن که بلدرچین ها نیم پز شدند  آن ها را از قابلمه خارج کنید.

 

راهنمایی: چگونه کباب چنجه نرم و خوشمزه درست کنیم

 

۲- برای درست کردن سس، کمی روغن زیتون یا کره آب شده را به همراه آب لیموی تازه، نمک و فلفل و زعفران آماده کنید، داخل ظرفی بزرگ بریزید و با هم خوب مخلوط کنید. سپس بلدرچین های نیم پز را داخل این سس بخوابانید و به مدت حداقل ۴-۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید.  به بلدرچین‌ها اجازه دهید تا طعم سس را به خود بگیرد.

 

۳- بعد از سپری شدن زمان استراحت، بلدرچین ها را مانند جوجه به سیخ بکشید و روی حرارت ملایم کباب کنید. مرتب سس کره آب شده و زعفران را با استفاده از یک قلم مو روی بلدرچین در حال کباب شدن بمالید تا به خورد بلدرچین ها برود و به خوبی مزه دار شود.

 

۴- بعد از آن که سیخ‌ها را مدام زیر و رو کردید و بلدرچین‌ها کاملا برشته شدند.  آن ها را از سیخ جدا کنید و با کمی کنجد تزیین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.