2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کال کباب خوشمزه گیلانی را چطور بپزیم

کال کباب خوشمزه گیلانی را چطور بپزیم

اگر می خواهید با بادمجان غذای خوشمزه درست کنید یکی از بهترین گزینه ها کال کباب است که می توانید دستور پخت آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -کال کباب یک پیش‌غذا، یا بهتر است بگوییم یک چاشنی شگفت‌انگیز برای غذاهای خوشمزه و لذیذ گیلانی است. برای معرفی مزه و طعم این غذا باید بگوییم کال‌کباب خوشمزه‌ترین چاشنی‌ای است که ممکن است به دهانتان مزه کند! ترکیب طعم بادمجان کبابی و سیر و گردو و آب ‌انار ترش و سبزی‌های محلی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

مواد لازم برای کال کباب

بادمجان: یک‌ کیلو

سبزی معطر: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: حدود ۶ حبه

آب انار ترش: نصف لیوان

گردو: ۱۵۰ گرم

ادویه: به میزان کافی

طرز تهیه کال کباب گیلانی چگونه است

طرز تهیه کال کباب گیلانی

برای درست ‌کردن کال کباب، ابتدا بادمجان‌های کبابی را ساطوری کنید و بعد با گردوی آسیاب شده، سیر رنده شده، سبزی‌های معطر ریز خردشده و آب‌انار ترش و نمک مخلوط کنید و برای مز‌ه‌دار‌شدن، 3ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

 

غذای گیلانی: طرز تهیه کامل شامی رشتی

 

در مورد بادمجان لازم است بدانید که اگر بادمجان خیلی دانه‌دار بود، برای جلوگیری از تلخی کال‌کباب، تا جای ممکن دانه‌هایش را جدا کنید. در مورد سیر، برای این مقدار کال‌کباب، 6حبه کفایت می‌کند اما شما می‌توانید تا 10حبه نیز اضافه کنید.

 

در مورد آب انار، بدانید که حتما از آب‌انار ترش استفاده کنید. این چاشنی شدیدا به طعم و مزه ترش انار محتاج است. در مورد سبزی‌های معطر شمالی، نکته مهم این است که این سبزی‌ها در اصل هیچ جایگزینی ندارند!

 

خالواش یا چوچاق که سبز‌های محلی شمالی‌اند، مزه حیرت‌انگیزی دارند که در دیگر سبزی‌ها نیست. اما اگر دم دست‌تان نبود از سایر سبزی‌ها استفاده و دقت کنید که از سبزی‌های تلخ مزه مثل نعنا زیاد استفاده نکنید چون مزه غذا را تلخ می‌کند.

 

مقدار گردویی هم که به کال‌کباب اضافه می‌کنید به‌خودتان بستگی دارد و اگر دست و دل‌بازانه گردو اضافه کنید، مزه کال کبابتان استثنایی می‌شود.

 

منبع: هشمهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.